Zwemmen tijdens zwangerschap

Zwemmen tijdens zwangerschap

Sporten tijdens je zwangerschap is niet alleen een fantastisch gevoel, maar het is ook goed voor jou en je baby. Door te sporten wanneer je zwanger bent houd je je conditie op peil en zorg je er ook voor dat je gezond bent. Dit zorgt er natuurlijk alleen maar voor dat je baby ook gezond wordt. Alles met betrekking tot je gezondheid heeft gewoon invloed op je baby. Sporten is niet alleen belangrijk vanwege de gezondheid, maar veel vrouwen doen ook aan sporten om ervoor te zorgen dat zij zo min mogelijk gewicht aankomen. Zwemmen is dan ook ideaal.

Zwemmen is namelijk een van de veiligste sporten, of je nu zwanger bent of niet. Je zal ook merken dat je een tijdje niet meer andere sporten kunt uit voeren. Zwemmen kan je daarentegen altijd uitvoeren, of je nu 8, 16 of of 30 weken zwanger bent. Je traint je armen en je benen en het geeft je baby ook een fijn gevoel. Het is wel belangrijk dat je je lichaam niet gaat forceren. Luister dus naar wat je lichaam te vertellen heeft.

Zwemmen en zwanger

Zwemmen tijdens je zwangerschap is, zoals je hierboven al hebt kunnen lezen, een van de veiligste sporten die je kan beoefenen tijdens je zwangerschap. Wist je dat je kindje het zelfs fijn zal vinden wanneer je aan het zwemmen bent? Het is belangrijk dat je op een gegeven moment je lichaam rust gaat geven en dat je je lichaam niet gaat forceren. Zwemmen is dan ook de perfecte sport om dit te kunnen realiseren. Jij gaat je niet alleen beter voelen, maar je kindje ook.

Zwemmen is dus toegestaan en zeker aangeraden tijdens je zwangerschap. Kijk er natuurlijk wel van uit dat je niet te lang in het water gaat zitten, dat is dan ook weer niet goed voor je. Doe het met mate en zorg ervoor dat je lichaam echt de rust krijgt die het verdient. Dit kan je natuurlijk doen door te zwemmen, maar dit kan je ook doen door andere sporten te beoefenen zoals yoga. Een uitgerust lichaam zal er uiteindelijk ook voor zorgen dat je zwangerschap wat draaglijker is. Het is belangrijk om naar je lichaam te luisteren naar je zwangerschap. Doe je dit niet dan kan het nogal slecht aflopen met je tijdens of na je zwangerschap.

Te veel druk op je lichaam of jezelf uitoefenen kan uiteindelijk ook voor een depressie zorgen. Zorg ervoor dat je tijdig aan je partner en omgeving aangeeft dat je stress ervaart zodat zij hier rekening mee kunnen houden. Dit geldt dus ook voor je collega’s op het werk.

[yasr_overall_rating]

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here