Vergoeding voor beroerde start vakantie

vliegen kinderen vakantie
Een weekje richting de zon; het leek ons fantastisch. Daarom besloten mijn man en ik in de voorjaarsvakantie een last minute richting Portugal te boeken. ’s Ochtends in alle vroegte vertrokken we met het hele gezin richting Schiphol, zodat we op tijd waren voor het inchecken. We hadden namelijk gehoord dat het erg druk was bij de douane en wilden voorkomen dat we onze vlucht zouden missen door lange wachtrijen. Gelukkig bleek het met de drukte mee te vallen. Helaas begon daarna pas het echte wachten…

Vertraging, vertraging… geannuleerd

Al gauw hoorden we dat onze vlucht later zou vertrekken. In eerste instantie zou dit een uur vertraging opleveren, maar dit veranderde al snel in ruim drie uur. De eerste paar uur wachten vielen ons nog mee. We hadden er de vakantiestemming al goed in zitten. De oudste was al druk aan het kleuren in z’n nieuwe vakantieboek, de tweede had de tablet te pakken en onze jongste maakte prachtige tekeningen met haar nieuwe krijtjes. Twee uur later was het vakantieboek uit, de tablet leeg en was er van de krijtjes weinig meer over. De vakantiestemming was verdwenen en de jongens vlogen elkaar in de haren, terwijl dochterlief het op een jengelen zette. Toen we dachten dat het niet erger kon, kwam daar de mededeling dat onze vlucht niet langer vertraagd was, maar helemaal geannuleerd werd…

Claimingo kinderen vertraging

Eind goed, al goed! Of…

Uiteindelijk zijn we (met ruim een halve dag vertraging) alsnog op onze vakantiebestemming aangekomen. Daar waren al die saaie uren wachten al snel vergeten en hebben we ontzettend genoten. Toch bleef er na de vakantie bij mij wat knagen. Zou het niet mogelijk zijn om vanwege de annulering een schadevergoeding aan te vragen bij de vliegmaatschappij? Mijn moeder had dat ooit geprobeerd door haar reisverzekering in te schakelen. Bijna twee jaar later kreeg zij 60 euro schadevergoeding op haar rekening gestort. In al dat gedoe had ik geen zin, dus eigenlijk had ik al besloten om niets te doen. Totdat ik al surfend op internet terecht kwam op de site van Claimingo.

Simpel indienen van een claim

Op Claimingo.nl hoefde ik alleen mijn vluchtnummer en wat persoonlijke gegevens in te vullen. Na het invullen van alle gegevens heb ik gekozen voor een directe uitbetaling. Binnen een week kregen we het geld op onze rekening. Met dat uitgekeerde bedrag hebben we uiteindelijk een groot deel van de ticketkosten weer terugverdiend, zonder allerlei papierwerk en wachttijden waar ik zo tegen op zag. Goed om te weten voor een volgende reis: je kunt een claim indienen wanneer je vlucht meer dan drie uur vertraagd is. En goed om te weten voor eerdere reizen: je kunt een vergoeding claimen tot zelfs twee jaar terug. Voorwaarde is dan natuurlijk wel dat je al je oude vluchtgegevens nog kunt opduikelen;)

1 REACTIE

  1. Claim is gebaseerd op EU-VERORDENING 261/2004. Ik zou juist adviseren om het zelf te doen. Dan krijg je ook het volledige bedrag (of voucher) in plaats van een deel af te staan aan een organisatie. Wel goed dat je voor je recht op komt. Velen doen dit niet. Ik heb hier een college over gehad tijdens mijn rechtenstudie en je gelooft je oren niet als je ziet het geld wat de luchtvaartmaatschappijen sparen omdat men niet claimt en zij niet hun verantwoordelijkheid nakomen door passagiers hieromtrent te informeren. Ik moet ook eerlijk zeggen dat als je rechtvaardig claimt, dit in ieder geval bij KLM wel goed wordt opgepakt.

Reageer op dit bericht!

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.