Wie gaat er binnenkort voor een vierde kindje? Deel 2

Home Forums Zwanger worden Zwanger worden Wie gaat er binnenkort voor een vierde kindje? Deel 2

Dit onderwerp bevat 475 reacties, heeft 20 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Nancy71 .

150 berichten aan het bekijken - 1 tot 150 (van in totaal 476)
  • Auteur
  • Jippie
    Bijdrager

Hoi meiden,

Hierbij een nieuw deel van jullie topic. Veel kletsplezier & succes met zwanger worden!

Groetjes,
    Jippie, namens het beheer

imported_LD
    Bijdrager

Meld.

Nog even een link naar de laatste pagina van het vorige topic: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=79652&postdays=0&postorder=asc&start=900

Vanmorgen ben ik naar de huisarts gegaan, omdat we last hebben van de touwtjes van mijn koperspiraaltje ๐Ÿ™„
    Mijn man voelt af en toe wat prikken tijdens de seks (niet fijn voor hem) en ik heb na de seks wel een last van rood/roze afscheiding. Ik dacht dat mijn touwtjes te lang waren en ik wilde ze laten afknippen, maar ze blijken te kort te zijn. Normaal liggen ze langs de baarmoederhalswand, maar die van mij steken dus recht vooruit. Optie 1, de touwtjes korter knippen, maar dan zou ik later bij het verwijderen naar het ziekenhuis moeten. Optie 2, deze eruit en een nieuwe erin waarvan de touwtjes wel normale lengte krijgen. Beetje balen, want eigenlijk vind ik beide opties niks ๐Ÿ˜†

We hebben min of meer afgesproken dat mijn man tot half september de tijd heeft om na te denken, zodat we tijdens onze vakantie (eind september) alles nog even kunnen doorspreken en dan een knoop zullen doorhakken. Vooral ook nu dat spiraaltje problemen geeft, omdat die 2 opties niet handig zijn als hij in korte tijd toch eruit mag/kan. Dus eerst afwachten wat mijn man wil.

WoLa, gaat het inmiddels beter met de misselijkheid?
    En druk aan het verbouwen/aanpassen? Worden er boven slaapkamers gecreerd? Loopt het allemaal op schema?

imported_LD
    Bijdrager

Het is rustig hier sinds we een nieuw deeltje hebben ๐Ÿ˜•

k10tam
    Bijdrager

Vakantie he? ๐Ÿ™‚

Maar lief dat je naar me vraagt; ik ben nog steeds misselijk, niet meer zo heel erg gelukkig maar soms nog wel vervelend. Met regelmatig wat eten kom ik een heel eind :thumbup:
    Wat een leuk vraagstuk dan ineens voor jullie, ik hoop dat ie eruit mag :thumbup: :thumbup:

k10tam
    Bijdrager

ow, en de ‘verbouwing’ loopt aardig. We zijn toe aan het hoofdstuk verven, en dat is nog best veel werk. Dan moet iemand voor ons de deurtjes afstellen en monteren, is een precies klusje. Maandag over een week komt het zeil erin ๐Ÿ™‚

inlasteves
    Bijdrager

Hier is het over en uit… het “nu niet” is een eigenlijke “nooit niet” in een zachter jasje. ๐Ÿ˜ฅ

k10tam
    Bijdrager

he Broekie :hug: :hug: Ik hoop dat je dit toch een plekje kunt geven, hoe moeilijk ook :hug: Is hij echt zo definitief ineens?

inlasteves
    Bijdrager

Ik had van het weekend nogal last van ‘verschijnselen’ (misselijk, gevoelige tepels en humeurig) en ik had nog een test liggen, dus voor de zekerheid getest.
    Test had ik blijkbaar op bed laten liggen (was ook bezig met wasgoed, dus vergeten dat hij daar lag).

Hub heeft gezien dat ik een test heb gedaan en kwam er gisteren mee dat hij niet begreep dat ik er nog steeds zo mee bezig was, want hij had toch duidelijk gezegd dat hij nu niet wilde.

Toen ik zei dat hij er helemaal niet zo duidelijk en stellig over was, zei hij dat hij dat wel was.
    Maar het feit dat hij gewoon soort van boos was dat ik nog steeds de wens voor een kindje heb… zegt voor mij genoeg. Daarmee is wel duidelijk dat het ‘nu niet’ een nooit niet is.

Maar ik wens alle andere mama’s hier nog heel veel succes toe! ๐Ÿ™‚
    Ik gun jullie allen het vervullen van jullie wensjes.

Baby_boom
    Bijdrager

Oh, wat balen Broekie, dan is het zo definitief ineens.. Voor je gevoel. Maar toch, als ik het zo lees, zou ik ook nog hoop houden. Je man heeft aangeven nรƒยบ niet, en als hij dan een test ziet, lijkt het op ‘nu misschien toch?’ Dus vandaar dat hij misschien ff boos was, omdat hij duidelijk had aangeven het nu niet te willen. Maar dat zegt toch niet dat ie daar over een jaar anders over denkt? Of misschien zelfs twee jaar… Maar gewoon: nรƒยบ niet.

Ik heb een tijd geleden mee geschreven in dit topic, en ben toen weggegaan omdat het niet goed ging met mij en mijn vriend. Inmiddels hebben we dus relatie therapie gehad (feb begonnen, juni laatste keer en zou in sept bellen of we nog een sessie wilden of dat het gewoon goed was zo)

De therapie heeft ons toch goed op weg geholpen, al had ik toen ik daar zat, daar niet zoveel vertrouwen in. Het leek erop dat het niet veel deed, maar toch zijn er nu dingen voor mij, maar ook voor mijn vriend, duidelijker geworden. En dat was dus precies wat we nodig hadden, om eens uit die circel te komen..

EN toch, nog steeds, heb ik een vierde kindje niet opgegeven. Hij wil wel, maar ik merk dat het vooral is om voor een meisje te gaan (uitspraken als: “als het zeker een meisje zou worden, was ik er allang voor gegaan’). Eerlijk gezegd zou ik zelf een meisje ook heel erg leuk vinden, maar dat vind ik geen reden om voor een kindje te gaan. Krijg je straks een echo, zie je dat het een jongetje is, ben je dan teleurgesteld? Daar ben ik bang voor… EN soms vind ik het nu al zwaar, of merk ik dat ik mijn kids te weinig aandacht geef. Waarom wil ik dan nog een vierde? Maar als ik mijn vriendin zie met 5 kids, dan vind ik dat toch wel heel mooi!

Ik heb trouwens wel al zwangerschapstesten besteld (via internet zijn ze erg goedkoop) want had laatst het gevoel dat het weleens raak kon zijn. Ik slik de pil, maar was hem een keer vergeten. Het zou dus kunnen.. Maar dat gevoel het ik niet meer, maar toch wel fijn om die testen gewoon in huis te hebben dan. (Mijn andere kids zijn trouwens wel ‘gepland’, en dat heeft nog best lang geduurd voor ik zwanger was, dus dat er nu zo eentje doorheen piept is wel heel onwaarschijnlijk..)

Nancy71
    Bijdrager

Is hier nogal hectisch geweest de afgelopen weken, dus was jullie al wat kwijtgeraakt, maar met nieuw topic dus helemaal. ๐Ÿ˜ณ

@ Broekie
    :hug: :hug: :hug:
    Maar sluit me wel bij miranda aan, hoor. Hub reageerde hier nl in eerste instantie ook wel een beetje boos toen ik ‘al’ zwanger bleek. Hoewel ik me 100% aan onze afspraak had gehouden (geen ovu-tests, maar ook niet voorbehoeden), voelde hij zich blijkbaar toch een beetje ‘genaaid’ zo gezegd ๐Ÿ˜† , gewoon omdat hij het nog niet verwacht had (hij had ergens in sept./okt. ofzo ‘gepland’). Wellicht dat als bij jullie straks wat meer rust is gekomen (ook op financieel gebied), dat hij toch weer wat ‘milder’ zal worden in z’n mening. Blijft heel moeilijk voor jou :hug: en op zich is het goed (hoe moeilijk ook) er iig voor voorlopig ook zelf even (wat meer) afstand van te nemen, maar zou de hoop toch nog niet helemaal opgeven, hoor! :-*

@ miranda
    Bij jullie dus ook best moeilijk. :hug:
    Hier ook 3 jongens, maar gelukkig heeft hub hier geen voorkeur voor een meisje. Wel is de 4e duidelijk meer mijn wens dan de zijne (de 3e ook al een beetje) en ik weet ook nu al dat ik de eerste jaren vrijwel geheel voor alles op zal mogen draaien – was bij de anderen ook al zo, dus zal nu niet anders zijn. Als ze eenmaal wat ouder zijn, gaat het hub makkelijker af echt wat met ze doen, maar vooral met baby’s kan hij gewoon niets beginnen. Weet ook nu al dat ik me zeker die eerste paar jaren regelmatig af zal vragen waar ik in ’s hemelsnaam toch aan begonnen ben ๐Ÿ˜† , maar net als bij jou – als ik er dan aan denk hoe het (in dit geval) bij mijn zus is, met zelfs 5 kinderen (en ook allemaal relatief dicht op elkaar qua leeftijd)… En jullie andere kids zijn inmiddels ook al weer wat ouder, scheelt wellicht toch ook wel wat (zijn dan iig al wat zelfstandiger in veel dingen en kunnen met bepaalde dingen jou/jullie wellicht zelfs al helpen/ondersteunen).

@ WoLa
    Jouw banner schiet ook al lekker op! :thumbup:
    En de verbouwing dus ook, lekker hoor! Kan ook niet wachten totdat we volgend voorjaar hopelijk kunnen verhuizen. Kost wel weer het e.e.a. aan geld (dat eigenlijk voor het spaaroekje gepland was), maar heb zo’n zin om de kinderkamers dan te verfen en geheel of iig gedeeltelijk nieuw in te richten (hebben door ruimtegebrek nu niet zoveel meubels). :inlove:

@ sassie
    Spannend dus bij jullie! Hoop dat hij er dan gelijk uit kan/mag blijven! :pray: ๐Ÿ™‚

Hier niet veel te melden. Hebben uiteindelijk geen diagnose gekregen voor zoonlief (vinden ze hem nog te jong voor), maar gaan wel alvast therapie en begeleiding thuis krijgen. Zal dus wel een hoop geregel en georganiseer worden…
    En verder begint de zs nu toch al best zwaar te vallen. Volgende week weer controle bij de gyn. met ook cervix-meting. Ben benieuwd of er al wat gebeurd is ‘down-under’, hoop het natuurlijk niet, maar kan het me met al die harde buiken nauwelijks anders voorstellen…

k10tam
    Bijdrager

Iuno, volgens mij is het al best zwaar bij jou? :hug: Hoop dat alles goed is hoor, je baby mag nog wel even blijven zitten!

Hier hebben we afgelopen woensdag de 20 weken echo gehad en alles zag er goed uit :thumbup: En we weten nu dat we een vierde zoon krijgen. Ik geef mezelf een paar weekjes de tijd om daar aan te wennen, had wel heel veel hoop op een meisje deze keer ๐Ÿ˜ณ ๐Ÿ™ ๐Ÿ˜ณ
    De zolder is zo goed als af, we zijn erg blij dat de klus geklaard is, want wat was het veel werk! Zal een fotootje plaatsen van ons nieuwe kamertje. De nok is dus 1.80 hoog.

Baby_boom
    Bijdrager

Wat ontzettend mooi die zolder!!

Wel fijn om te weten dat alles goed is, maar oh, wat kan ik me je gevoel voorstellen nu je het geslacht weet! Het is ineens zo definitief, de hoop is weg, en jullie krijgen een vierde zoon. Dat neemt niet weg dat hij minder welkom is, maar toch klopt het gevoel niet meer. Kan me indenken dat je je ook heel schuldig voelt? Dat je deze gevoelens hebt bedoel ik? Ik praat nu namelijk meer vanuit mezelf, hoe ik het zou voelen: Tuurlijk zou ik heel blij zijn dat alles goed is met ons kindje, dat ik nog een keer zwanger mocht worden. Maar dat neemt niet weg dat ik een meisje toch wel hรƒยฉรƒยฉl erg leuk had gevonden, en die droom zou dan vervlogen zijn..

Ik had dat namelijk met de eerste: dacht echt dat dit een meisje was, tot ik dus de pret echo kreeg. Ik moest echt ruim een dag omschakelen, en toen was ik ook echt blij. Vond het vooral fijn om te weten wรƒยกt er in mijn buik groeide.

k10tam
    Bijdrager

klopt helemaal miranda, ik voel me ook schuldig. Maar ik kan gewoon ook niet ontkennen dat ik een erg sterke wens voor een meisje heb/had, en die komt hier nu dus niet ๐Ÿ˜ฅ Ik voel me schuldig tov dit kindje, maar ik weet dat ik me over een paar weken zeker weer kan verheugen over het jochie in mijn buik, dat komt wel. Maar ik voel me ook schuldig omdat er mensen zijn die verdriet hebben om veel meer dan ik; mensen die slecht nieuws over de gezondheid van hun kindje krijgen bij de 20 weken, of erger; mensen die geen kinderen kunnen krijgen. En dan kom ik, VIER gezonde kinderen en ik ben verdrietig omdat er geen meisje bij is? Maar goed, ik kan het ook gewoon niet ontkennen, ik moet hier even verdriet van hebben om straks een goede jongensmama te kunnen zijn ๐Ÿ˜‰ Maar leuk is het niet, en ik voel me dus iid erg schuldig ๐Ÿ˜ณ

Baby_boom
    Bijdrager

Ik vind het juist ontzettend goed dat je dit durft toe te geven, want ik zou dus echt precies hetzelfde hebben. En als je dan van mensen hoort, dat die bij hun eerste of 2e kindje al zoveel moeilijkheden hebben. Van verlies tot ziekte/handicap, dan voel ik me helemaal schuldig als ik mijn wens uitspreek (idd, een meisje)

Datzelfde heb ik nu dus met mijn drie jongens, als ik het over een vierde heb. Nu al een aantal mensen hebben mij gezegd, waarom ik aan nog een kindje zou beginnen. Ik heb toch drie gezonde jongens, of ga ik nog voor een meisje? En is het dan niet de goden verzoeken?

Die opmerkingen zijn best pijnlijk, misschien moet ik ook voortaan mijn mond maar houden als het om kids gaat, en mocht ik zwanger raken, dan zien ze dat vanzelf wel..

k10tam
    Bijdrager

Lastig he Miranda. Maarja, zo zijn een aantal mensen nu eenmaal. Hier niet zo heel veel opmerkingen over de komst van de vierde gehad, maar dat komt denk ik omdat ik al vanaf dat wij getrouwd zijn duidelijk heb gemaakt aan mijn vrienden en familie dat wij als het kan en mag, graag vier kindjes wilden krijgen. Dus dat die vierde kwam, dat stond behoorlijk vast, helemaal gezien onze goede vruchtbaarheid ๐Ÿ˜‰ Dus nee, wij zijn niet speciaal voor een meisje gegaan, dat is wel duidelijk. Maar die wens, ja die was er al vanaf dat ik zwanger was van de eerste. Ik ben er ook liever eerlijk over voor mezelf, zodat ik mijn hart kan luchten en ik daardoor de ruimte krijg die nodig is om een goede jongensmama te kunnen zijn :thumbup: Bovendien ben ik van mezelf al iemand die gewoon overal eerlijk over is, ik houd er niet van om dingen te verbergen, daar ben ik ook niet zo goed in…

Nancy71
    Bijdrager

Mooi geworden WoLa! :clap:

Hier krijg ik ook vaak de ‘vraag’ of er nu dan een meid komt. ๐Ÿ™„
    Bij de eerste 2 wist ik al vanaf het begin zeker dat het jongens zouden worden, kon me meiden bij hen ook echt helemaal niet voorstellen. Hoewel mijn voorgevoel bij de 3e ook ‘jongen’ zei, had ik ergens toch ook zoiets van ‘een meid zou echter ook wel leuk zijn’ en nu ben ik er eigenlijk ook vrij zeker van dat het wรƒยฉรƒยฉr een jongen is, maar hoop toch ergens op een meisje en dan vooral omdat we wel al een meisjesnaam hebben, maar het vinden van nog een (voor ons echt leuke) jongensnaam een complete ramp is. ๐Ÿ˜† ๐Ÿ˜ณ ๐Ÿ˜ณ ๐Ÿ˜ณ

Heb zelfs al gedroomd dat ik bevallen was van idd weer een jongen en ik na 3 dagen maar een naam (wel van een lijstje, maar dus niet ‘dรƒยจ’ naam) heb geroepen omdat ik het anders gewoon echt niet wist. ๐Ÿ˜ณ :silenced:

Maar vraag anders eens bij Lune of MamaMarije, die hebben allebei ook 4 jongens. ๐Ÿ™‚ :hug:

k10tam
    Bijdrager

Iuno, meestal is het toch zo dat als je voor een geslacht geen naam kunt vinden terwijl je voor het andere geslacht DE naam hebt, dit een juist voorgevoel is? Tenminste, dat heb ik al erg vaak gehoord ๐Ÿ˜‰ Ik hoop het iig wel voor je :-*

Nancy71
    Bijdrager

@ WoLa
    Bij de 1e hadden we vrij snel zowel jongens als meisjesnaam. Omdat die beiden best op elkaar leken, bij de 2 dus op zoek gegaan naar een meisjesnaam – wat een crime was dat! Jongensnaam hadden we ook toen wel al heel snel (oudste 2 hebben namen die ik als student al erg leuk vond – gelukkig kostte het niet veel moeite hub er voor over te halen ๐Ÿ™‚ ). Tijdens de zs van de 2e, kwam ik hier in het namentopic nog een hele leuke jongensnaam tegen – die heeft de 3e uiteindelijk dus gekregen, meisjesnaam hadden we dezelfde als bij de 2e en die staat nu dus nog steeds. ๐Ÿ™‚ Maar jongensnamen zijn een beetje ‘uit’. Hub heeft zowieso totaal geen inspiratie en ik heb eigenlijk een paar vrij ‘bijzondere’ wensen 8) , waardoor het zo gecompliceerd is.
    Aan de ene kant dus niet echt een voorgevoel omdat we de meisjesnaam immers al zo’n 4 jaar hebben, maar aan de andere kant misschien juist daarom ook weer wel… :think:
    Nou ja, laat volgende week nog wel een keer kijken of beebje dan wel het geslacht prijs wil geven – weet ik iig hoe hard ik nog op zoek moet naar een echt leuke jongensnaam. ๐Ÿ˜‰

k10tam
    Bijdrager

@iuno, haha, jouw kindje is dus een beetje eigenwijs? Hoop dat je t volgende week kunt zien!
    Hier altijd van mijn kant al moeite gehad met DE meisjesnaam. We hadden bij Tim al de volgende jongensnaam evt. vaststaan, en die staat nog steeds. Ik kan gewoon geen betere vinden in het rijtje namen dat we al hebben. Al vind ik de naam wel vrij ‘gewoon’ maarja, dat was bij Tim ook al het geval…dus ik denk dat het niet anders meer wordt. Moeten alleen nog de 2e naam kiezen.

Nancy71
    Bijdrager

Gisteren opeens bedacht dat we anders wel de jongensvariant van de meisjesnaam kunnen nemen – heb ik toch ook altijd al een mooie naam gevonden en zag laatst dat je het toch ook een officiele scandinavische naam is. Enige is dat de andere 3 allemaal een naam met 3 lettergrepen hebben, waar dan de roepnaam van 2 lettergrepen van is afgeleid en deze naam heeft van zichzelf maar 2 lettergrepen, was ook de hoofdreden waarom ik nog niet zo aan deze naam gedacht had. Aangezien hub de meisjesnaam bij de 2e al gelijk prima vond en em ook bij de 3e nog steeds best vond (en nu dus ook weer), denk ik dat hub zich daar ook wel in zal kunnen vinden. Misschien dat ik toch nog wat anders vind dat wel helemaal in het ‘systeem’ van de anderen past, maar hebben zo iig EEN naam die verder goed bevalt. ๐Ÿ™‚
    Alleen, wat jij ook al schrijft… nu nog een bijpassende 2e naam vinden… ๐Ÿ™„

Op zich hebben we natuurlijk nog wel ff de tijd, maar met al het beginnend gerommel nu al, durf ik toch niet รƒย l te lang meer te wachten met actief zoeken. :shifty:

k10tam
    Bijdrager

Iuno, en weten jullie intussen al of er een jongen of een meisje in je buik zit?

Hier gaat het wel weer goed, kan het wel goed scheiden. En ik begin me al te verheugen op de komst van ons vierde jongetje :inlove:

Nancy71
    Bijdrager

Nope, was vergeten dat echo natuurlijk pas tussen de 30-34 weken weer is. Heeft dus alleen even naar het hartje gekeken (luisteren doen ze hier nooit), verder niets. Nog een paar weekjes geduld dus. ๐Ÿ˜€

Maar nu ik iig een leuke 1e jongensnaam heb, die hub denk ik ook wel leuk vind, kan er hier ook nog een jongen geboren worden. ๐Ÿ˜‰

k10tam
    Bijdrager

:thumbup: fijn dat jij eruit bent. Je man dus nog niet? Wij hebben hier ook nog geen tweede naam. Al wel wat gezocht, maar nog niet gevonden…

inlasteves
    Bijdrager

Had jullie lieve berichtjes nog helemaal niet gelezen… (zit alweer met tranen in m’n ogen)

Komt waarschijnlijk ook omdat ik vannacht gedroomd heb dat ik zwanger was.
    Na mijn laatste bericht is de bom gebarst en hebben we echt onwijze ruzie gehad, kinderen waren niet thuis, dus ik kom me ook eens lekker laten gaan. Maar hij heeft het glashard gezegd. Er komen geen kinderen meer bij.

En vandaag heb ik gewoon echt weer een off day.
    Eerst die droom, dan loop ik mijn slaapkamer uit en zie ik het wiegje op zolder liggen, vervolgens belt mijn vader om samen met mij wat grofvuil weg te brengen, dus ik vraag aan hub; Wil je het wiegje weg doen? Of verkopen? Nee, hij wil het bewaren voor de kinderen, oftewel ik wordt er tot mijn kinderen groot zijn en volwassen zijn mee geconfronteerd.
    Soms denk ik echt dat hij niet beseft hoeveel pijn het me doet om me neer te moeten leggen bij zijn beslissing, want zo voelt het wel op dit soort dagen.

Ik mag hem niet dwingen en dat lukt ook niet, dus totaal zinloos om te proberen, maar het voelt zo oneerlijk.
    Tja, kinderen krijgen is ook niet iets waarbij je een compromis kan sluiten… je kunt niet een beetje zwanger worden of een half kindje krijgen.
    Het zal wel een kwestie van tijd zijn voordat het gevoel minder wordt, dat hoop ik althans.

Anoniem

@wola wrote:

Iuno, meestal is het toch zo dat als je voor een geslacht geen naam kunt vinden terwijl je voor het andere geslacht DE naam hebt, dit een juist voorgevoel is? Tenminste, dat heb ik al erg vaak gehoord ๐Ÿ˜‰ Ik hoop het iig wel voor je :-*

Nou, dit klopt niet helemaal hoor… Wij hebben nog steeds geen jongensnaam en weten heeeeel zeker dat dit ook een jongen is (waar ik overigens eerst ook heel erg aan moest wennen. Een oefenecho door vk studenten had nl een meisje voorspeld dus heb ruim een week gedacht een meisje erbij te krijgen. Bij de 20w echo werd echter overduidelijk dat het toch echt een jongen is. Nu over de gedachte heen en idd, we verheugen ons op ons 3e mannetje! Al droom ik wel vaak over een meisje :eh: ) :mrgreen: Meisjes naam hadden we zo.
    *sluipt weer weg* :shifty:

Anoniem

Hier vond mijn man 2 wel genoeg .. Maar voor mij komt er ook een 3de bij… En ik had nooit verwacht me ook nog in de rij van 4 kids aan te kunnen sluiten want die krijgen we er gewoon cadeau bij… En zoals een aantal hier 4 jongens en een een grote meisjes wens maar met deze 4 daltons houd het hier ook op…

k10tam
    Bijdrager

Inge, ik had je er in ons topic al naar gevraagd…kun je het een beetje een plekje geven? Begint hier al wel wat beter te worden gelukkig. Kan er al weer over praten zonder tranen in mijn ogen te krijgen…als het er niet te lang over gaat tenminste ๐Ÿ˜‰

Broekie :hug: Moeilijk meis…probeer die wieg niet als confrontatie te zien. Als dat niet lukt; kun je hem ergens kwijt waar je m niet steeds ziet? Of een poos bij je ouders/schoonouders opslaan? Sterkte :hug:

Anoniem

Ik vind het ook wel weer stoer… Ik heb straks gewoon even 5 mannen …

En geen roze zal ook wel weer wennen… Straks nog 2 mooie mannen er bij met stoere kleding…

Maar vind het wel fijn het nu al te weten en alvast met iedereen te delen zodat ik straks gewoon lekker kan genieten…

missme
    Bijdrager

Wola, heel herkenbaar je verhaal en verdriet dat je 4 kinderen van hetzelfde geslacht zal krijgen.
    Ik ben in verwachting van de 4e. Met de 12 weken echo bleek er best wel veel tijd tussen het vrijen en de conceptie te zitten (zo-wo). Ik heb wel eens gehoord dat het meisjeszaad langer overleeft dan het jongenszaad. De vk bevestigde mijn verhaal. Na 3 meisjes denk ik dat de kans op een meisje groter is dan op een jongen. Ik heb dan ook een keer gehuild over het feit dat de kans op een meisje groter lijkt te zijn dan dat we nog een zoon krijgen. Manlief vond niet dat ik daar verdrietig om zou moeten zijn. We hebben 3 geweldige meiden, en van het 4e kindje zullen we vast ook wel veel gaan houden.
    Later dacht ik er nog eens over na, en toen maakte het voor mij niet zo veel meer uit wat het geslacht zou zijn. Een jongetje lijkt me o.a. voor mijn man erg leuk, maar een meisje heeft zo ook wel weer z’n voordelen. Ik heb nog stapels leuke meisjeskleren liggen, we weten hoe het werkt met een meisje.
    Toen kwam de 20 weken echo. De echoscopist vertelde ons dat we een jongetje krijgen. Ik kon het niet geloven. Ze was er erg zeker van. Ik heb er wel een paar vreugdetraantjes om gelaten. Dit had ik nooit meer verwacht.
    Het lijkt wel iets erfelijks 3x hetzelfde, dan het andere geslacht. Mijn schoonmoeder komt uit een gezin van mmmj, zelf kreeg ze jjjm, wij krijgen mmmj.

Ik denk wel eens na over hoe het over +- 10/15 jaar zal zijn. Ik kan me soms best wel zorgen maken over het feit dat ik meiden heb. Ik denk dat meiden veel kwetsbaarder zijn dan jongens. Ze lopen een groter risico op verkrachting, seksueel misbruik, vriendje die verder wil gaan dan zij, loverboys e.d.

Ik hoop dat je het goed een plekje weet te geven. Je krijgt later vast wel hele lieve schoondochters.

Groeten
    Karin

ps ken ik jou broertje ook? Jos, gestudeerd in Enschede, lid geweest van de VGST

Anoniem

Broertje van mij ? Nee zo heet die van mij niet en ook niet lid zo ver ik weet

missme
    Bijdrager

Niet van jou Inge, maar van Wola

Anoniem

O okee.. Nu ik het nog eens lees ook wel logisch… ๐Ÿ˜ณ

Nancy71
    Bijdrager

@ Inge
    Hier ook 3 jongens en een hele goede kans dat nr. 4 ook weer een jongen is. Op zich hier absoluut geen ร‚ยดprobleemร‚ยด, niet alleen ivm het doorschuiven van kleding, maar heb mezelf eigenlijk ook altijd meer als ร‚ยดjongensmamaร‚ยด gezien. ๐Ÿ™‚ En toch…lijkt het me ergens ook wel heel erg leuk om er nog een meisje bij te hebben. Als kind al, maar vooral ook voor ร‚ยดlaterร‚ยด. Je kunt nl nog zulke leuke schoondochters krijgen later, het blijft toch anders dan een dochter (zo ervaar ik het tenminste met mijn (schoon)moeder, zeker als het om zs gaat).

@ Frogger
    Wat grappig: al jouw kids zijn ongeveer zo oud als die van mij. ๐Ÿ™‚
    Jullie nu dus een jongen na 3 meiden. Zal idd wel ff wennen zijn, haha!
    Hier als het goed is weer aardig goed getimed (heb getempt, dus kon dat achteraf mooi zien), dus de kans op een jongen juist groter, maar de gyn. kon bij de 20 weken echo steeds alleen een kontje zien of voetjes. Eerst zei ze dat ze helemaal niets kon zien, maar daarna dat een meisje zeker niet uitgesloten is… Ze weet het wel lekker spannend te houden (de gyn.), maar zou toch erg verbaasd zijn als het bij de volgende echo idd een meisje zal blijken te zijn.

k10tam
    Bijdrager

Frogger, je hebt pb ๐Ÿ™‚

Dank voor al jullie reacties, doet me goed!

inlasteves
    Bijdrager

Hoi allemaal,

Hier begin van de week even heel moeilijk gehad.
    Eergisteren aan hub laten weten dat ik het jammer vind dat ik mijn verdriet niet bij hem kwijt kan en hij heel afstandelijk doet en dat ik het er nog steeds heel erg veel verdriet van heb, vooral omdat ik er iedere dag mee wordt geconfronteerd. Is het de wieg niet, dan is het wel in GTST of een ander programma, of op het schoolplein of de buren met hun 6 weken oude baby. ๐Ÿ™„ Het is en blijft gewoon pijnlijk.

Na in eerste instantie weer te ruziรƒยซn… heb ik ’s avonds toch geprobeerd om aan te geven dat ik hier geen ruzie over wil maken.
    Hij is bang dat het altijd tussen ons in zal blijven staan en dat ik hem daarom zal verlaten, maar dat is zeer zeker niet zo. Ja, ik zou het heel erg graag willen, maar mijn liefde voor hem en ons gezin is vele malen groter.

Uiteindelijk vroeg hij me: Oke, stel dat… hoe zie jij het dan voor je? Waarom zie jij de problemen die ik zie, niet zoals ik?
    Dus heb hem uitgelegd hoe ik het voor me zag.
    Zijn allergrootste punt is de auto. Hij rijd in een lease auto en heeft een bepaald budget waarvoor hij mag leasen. De meeste 7zitters zijn in de lease gewoon te duur en hij is bang dat we altijd aan huis gebonden zullen zijn.

Ik zie het als een tijdelijk obstakel, maar wel degelijk als obstakel. Maar niet iets wat onoplosbaar is.
    Na een lang en heel goed gesprek, voelde ik eindelijk opluchting.
    Ik kon mijn verdriet een plek geven, ik kon nu echt beginnen met verwerken en we kunnen er dus over praten zonder ruzie te maken.

Gisterenavond nadat hij mijn moeder thuis heeft gebracht en we GTST aan het kijken zijn, krijg ik een arm om me heen.
    Hij merkte dat ik het moeilijk had (tja aflevering over zwangerschap en wel of niet een kindje erbij). Ik vond het erg fijn dat hij het aanvoelde dat ik het moeilijk vond om naar te kijken en voelde me gesteund. Eindelijk!

Na een uur zegt hij ineens: Je hebt me aan het denken gezet. Ik ben er al de hele dag over aan het nadenken en het is inderdaad belachelijk dat ik een auto laat beslissen over ons gezin en de samenstelling daarvan.

Ik wil namelijk heel graag nog een kindje, maar zag alleen maar problemen en jij hebt me laten inzien dat het een probleem is wat tijdelijk is en opgelost kan worden.

Dit was dus echt niet mijn bedoeling van het gesprek!!
    Ik was oprecht bezig om het te verwerken en nu lijkt het alsof de achtbaan nog een rondje gaat, zonder dat ik het wist.

Hub heeft nu letterlijk gezegd: Ik wil nog een kindje samen met jou! Heel graag zelfs!

Hoe blij ik ook ben met zijn “ommekeer” ergens voelt het ook raar.
    Heb ik hem “overgehaald”? Doet hij het voor mij? Is hij zo bang dat ik hem verlaat, dat hij maar toegeeft?

Hij zegt dat dit geen van allen zo is en dat wat ik zei gewoon binnen kwam bij hem en hem deed beseffen dat een kindje zoveel meer brengt dan alleen maar “problemen”.

We weten nog niet precies wanneer ik stop met anticonceptie. We zitten ook midden in huizenstress (nog geen zekerheid over ons nieuwe huis).
    Als het doorgaat willen we natuurlijk eerst daar settelen en anders hier het huis wat aangenamer maken om te wonen.

Van een deur die op dubbel slot stond… naar een wijd openstaande deur in 3 dagen tijd… ik moet er even aan wennen geloof ik.
    Het is nog een beetje onwerkelijk.

Nancy71
    Bijdrager

Wow Broekie, (nog meer) goed nieuws dus! ๐Ÿ˜€
    Maar snap best dat jij er nu een beetje door overdonderd bent…

Misschien is deze ommekeer (ook) wel gekomen doordat hij nu heel duidelijk van jou heeft begrepen dat jij het heus ook niet als alleen maar ‘rozegeur en maneschijn’ ziet, maar er weldeglijk problemen zullen zijn die moeilijk en soms iig tijdelijk niet zullen zijn op te lossen. Nou ja, hoe dan ook, iig gefeliciteerd met deze onverwachte ommekeer! :-*

inlasteves
    Bijdrager

Iuno; Dank je wel. Ja het is even wennen, maar mijn hub is niet iemand die zich makkelijk laat ompraten. Dat geeft mij wel een beetje vertrouwen in zijn ommekeer.

Maar eerst settelen in ons nieuwe huisje! :inlove:

jirka
    Bijdrager

wooww broekie wat super fijn!!!!
    IK ben heen heeeeel tijd weggeweet en moet me nog verder in lezen,beetje doordat mn wederhelft geen vierde wil althans we hebben niet nog een lege kamer ๐Ÿ˜• moet eert verbouwt worden als hij t al wil)

Hier zijn er zeker van hubs kant bezwaren us hier staat t in de “koelkast”we hebben geen kamer meer over (wel eentje die op te delen is maar moet dan een zolderraam in)
    onze auto is wel groot genoeg.

En financieel we hebben t goed maar benzo bang dat als ze allemaal willen studeren dat dat niet kan(tenminste niet op onze kosten dan)

Hoe zien julie dat?

ik zou zelf toch(steeds,raak de kriebels niet kwijt) wel graag nog een kindje willen niet nu maar over een jaar of 2

Nancy71
    Bijdrager

@ tamara
    Ook al lijkt het tegenwoordig bijna een ‘must’ dat elk kind z’n kamer heeft (en is het vaak ook wel prettig, voor zowel de kinderen als de ouders), het is en blijft toch een luxe, hoor! Wij hopen ooit wel op genoeg ruimte om voor elk een eigen kamer te hebben, maar tot die tijd zullen er gewoon altijd 2 een kamer moeten delen. Is voor ons echt geen belemmering geweest om dan maar niet voor een 4e te gaan.

En studeren is wel heeeel ver weg nog, wie weet wat voor systeem ze tegen die tijd hebben… Je weet ook niet of ze uiteindelijk wel allemaal (willen) gaan studeren. En heel eerlijk gezegd vind ik dat tegen die tijd ook hun eigen pakkie an. Ik heb ook gestudeerd, maar alles zelf moeten bekostigen dmv studifinanciering, later nog een studentenlening en wat bijbaantjes – heb dat altijd heel normaal gevonden, hoor. ๐Ÿ˜‰

imported_LD
    Bijdrager

Even snel vanaf mijn mobiel…

Broekie, ik kan me voorstellen dat je even moet omschakelen!

Mijn man zei laatst dat hij nog aan het nadenken was.
    Pete is bij mijn ouders logeren en Luc en Stan ook een nachtje bij mijn schoonouders, zodat wij uit eten konden gaan.
    Als wij ons eerste drankje hebben dan gaan we altijd proosten. Meestal op onze gezondheid of de aanbouw die we willen.
    Mijn man vroeg waarop we gingen proosten en toen zei hij ineens ‘op een meisje’ ‘of een jongen’ ๐Ÿ˜ฏ
    Ik was even verbaasd en proostte gewoon, maar ging er verder niet op in. Daarna zei hij, ben je niet blij? Toen zei ik dat het nog niet doordrong. Ik had het nog niet verwacht…
    Daarna zei ik dat ik niet wist wat ik nu kon verwachten. Wanneer enzo. Toen zei hij dat ik maandag met de huisarts mocht bellen om een afspraak te maken om mijn spiraaltje eruit te halen ๐Ÿ˜ฎ

Ik moet dus ook even omschakelen…

Het is niet zo dat ik het niet wil of er niet blij mee ben, maar ik had er gewoon rekening mee gehouden dat er hoogstwaarschijnlijk geen vierde zou komen. Ik moet dus heel even aan het idee wennen.

Dat we toch voor een vierde gaan ๐Ÿ˜€ :dance: :inlove:

Woehoehoe Sas…geweldig! :thumbup: :inlove:

imported_LD
    Bijdrager

@mandala wrote:

:-*
    Niet doorvertellen he ๐Ÿ˜‰

@sassie1980 wrote:

@mandala wrote:

:-*
    Niet doorvertellen he ๐Ÿ˜‰

:silenced: :mrgreen:

Nancy71
    Bijdrager

Geweldig sassie! :dance: :silenced: ๐Ÿ˜‰

imported_LD
    Bijdrager

Ik zit nu achter de gewone pc, dus dan kan ik even uitgebreider reageren.

Miranda, fijn dat de therapie jullie goed op weg heeft geholpen.

Iuno, mijn wens is ook groter dan de wens van mijn man, maar de wens is wel bij beide aanwezig. Ik denk dat de meeste mannen niet veel met baby’s hebben. Mijn man vind het sinds Luc en Stan 3 jaar zijn een stuk leuker geworden, ze hebben minder zorg/verzorging nodig en hij kan wat meer dingen ondernemen zoals voetballen en spelletjes spelen. Ik zal dus ook de eerste periode vooral aan de bak moeten en dat zal ook wel even zwaar zijn, maar uiteindelijk gaat het weer allemaal makkelijker worden.

WoLa, een vierde zoon op komst, gefeliciteerd :inlove:
    Ik kan me wel voorstellen dat je even aan het idee moet/moest wennen. Tot die 20-weken echo heb je toch hoop gehouden dat het een meisje zou kunnen worden en nu is het zo definitief. Ik kan me er alles bij voorstellen, dat had ik bij Luc en Stan ook.
    De verbouwing ziet er erg netjes uit :thumbup:

tamara24, we hebben 4 slaapkamers waarvan er nu 1 als hobbykamer (fitnessapparaten) in gebruik is, Luc en Stan slapen samen. We zijn druk bezig met een aanbouw, de vergunning hebben we vorige ingediend, en dan zouden we de bovenetage van de aanbouw kunnen inrichten als washok en hobbykamer. Dan komt er dus een slaapkamer vrij waar Luc en Stan naartoe kunnen gaan en dan hebben we weer een babykamer vrij. Ik vroeg dus gisteren aan mijn man, stel je voor dat de aanbouw afgekeurd wordt (kleine kans, maar niet geheel afwezig) wil je dan niet wachten met een vierde tot wat daarover zekerheid hebben? Gelukkig zei hij dat dit voor hem geen belemmering zou zijn, dan gaan de fitnessapparaten de deur uit en hebben we alsnog die kamer vrij. Dat vond ik wel fijn om te horen.

Qua financieen? Wij hebben een spaarrekening waarop we elk kwartaal de helft van het kinderbijslag storten. Tegen de tijd dat ze oud genoeg zijn om te studeren staat daar een aardig startbedrag op. Hoe meer er gaan studeren, hoe minder ze per persoon hebben. Daarbij heb je inderdaad studiefinanciering, aanvullende studiefinanciering, studielening, bijbaantjes, maar dat zien we tegen die tijd wat er nodig is. Je weet niet hoe alles over 15 jaar is, dat zien we dus dan wel.

Groetjes Saskia

imported_LD
    Bijdrager

Morgenochtend dus de huisarts bellen, ik zie daar best wel tegenop. Niet omdat ik het eng vind, maar omdat de praktijk waar ik als patient zit in hetzelfde gezondheidscentrum zit als de praktijk waar ik als doktersassistente werk. We hebben een gezamelijke balie en ik zie mijn huisarts dus regelmatig. Een voordeel is dat onze praktijk gesloten is ivm vakantie, waardoor mijn werkgever niet aanwezig is als ik in de wachtkamer zit te wachten.

Laatst was ik daar geweest, omdat we last hebben van de touwtjes van mijn spiraal bij de seks en ik zou nog nadenken of ik 1. een nieuwe wilde met langere touwtjes of 2. touwtjes nog korter wilde afknippen. Ik denk dat ik ze nu ga proberen wijs te maken dat we helemaal geen spiraaltje meer willen en weer nuvaring of pil gaan gebruiken.

Hun gaan volgende week een week dicht ivm vakantie, dus ik hoop dat ik aankomende week nog terecht kan.

Ik vind het allemaal wel spannend. Beide zwangerschappen was ik na 2 a 3 rondes al zwanger. Dit geeft geen garantie voor de toekomst natuurlijk, maar als het allemaal meezit dan hebben we volgend jaar rond deze periode een baby in huis…

imported_LD
    Bijdrager

Net de huisarts gebeld. Ik ga meestal voor dit soort dingen naar de vrouwelijke huisarts, zij werkt op maandag, donderdag en vrijdag. Voor vandaag was er helaas geen plek, maar voor donderdag wel. Ik ben al blij dat ik in mijn vakantie en voor hun vakantie mag komen.

Ik zit nu op dag 23 dus volgende week moet ik ongesteld worden en kunnen we daarna gelijk aan de slag. Spannend dus.

k10tam
    Bijdrager

Oh spannend sassie, wat een goed nieuws :dance: En zo snel al ๐Ÿ˜ฏ Fijn hoor, ik hoop dat jullie weer zo snel zwanger mogen zijn. Hier alle 4 al de eerste ronde ๐Ÿ˜ฏ gezegend met een zwangerschap. Dus wie weet bij jullie?? Succes met afwachten alvast :thumbup:

Baby_boom
    Bijdrager

Spannend Sas, en snel al!

Hier vandaag te horen gekregen dat ze onze zolder gaan isoleren (vliering), dus alles moet weg daar. Maken we mooi van die gelegenheid gebruik om daar daarna echt een kamer/leefruimte te maken, want nu is het echt een rommel/opbergplek. Heel misschien komt daar een keer een vaste trap, dat zou het mooiste zijn natuurlijk (dan hebben we er echt een kamer bij)

Ik ben inmiddels dus met de pil gestopt, maar gebruiken nog wel het hoesje. Nu op dit moment komt een kleine nog niet uit, vooral vanwege de financien.. Maar het zou wel fijn zijn als ik weer hormoon vrij ben..

imported_LD
    Bijdrager

Zo is mijn man dan wel. Als hij een beslissing genomem heeft dan wil hij er gelijk voor gaan ๐Ÿ˜†

Ik had ook niet verwacht dat hij nu al eruit was. Na onze vakantie ruim 2 weken geleden zei hij dat hij nog twijfels had. Hij zou er nog verder over nadenken, misschien nog met een neutraal iemand erover praten. Ik had dus niet verwacht dat we er dit jaar nog voor zouden gaan.

We hebben vorige week de vergunning voor de aanbouw ingediend. De planning is om vanaf eind mei t/m augustus hiermee bezig te zijn. Mochten we de 1e ronde zwanger zijn dan ben ik eind augustus uitgerekend. Dan moet mijn vader dus een beetje doorwerken ๐Ÿ˜† Maargoed, ik verwacht nu ook zeker 3 rondes bezig te zijn.

Miranda, het stoppen met de pil is de eerste stap. Dan kun je inderdaad alvast ontpillen. De stap om de cd’s aan de kant te gooien is vaak kleiner.

Nancy71
    Bijdrager

@ Sas
    Spannend! :pray:

@ Miranda
    :pray: Voor de toekomst. ๐Ÿ˜‰

@ Wola
    Wow, wat gaat jouw ticker hard zeg! ๐Ÿ˜ฏ
    Weet nog dat je het net kwam melden. ๐Ÿ˜†

Anoniem

Hier bij de laatste 2 ook eerste ronde bij de middelste 3 ronde .. Dus kan alle kanten op..

Vind het wel gek idee hoor.. Het idee is hier nog steeds 3 we weten het wel maar het echte besef komt volgens mij pas als er 2 in mijn armen liggen straks…

Ik wens jullie ook veel geluk toe…

Baby_boom
    Bijdrager

Klopt Sas, bij de eerste was ik gestopt met de pil, en hebben we nog een jaar cd’s gebruikt tot we voor het echie gingen (wat nog een jaar duurde trouwens..) Maar wel fijn dus dat het kan als we ervoor willen gaan…

Thanks luno ๐Ÿ˜‰

imported_LD
    Bijdrager

ingemamavan4, dat had ik ook, dat ik pas na de bevalling echt goed besefte dat het 2 baby’s waren.

Vandaag was ik nog even gaan teruglezen op het forum en las ik dat het bij Pete al de 1e ronde raak was. Bij de Luc en Stan wel de 3e ronde, maar de 1e ronde was ik halverwege van mijn cyclus ziek (flinke griep) en de 2e ronde mijn man, dus toen waren we niet echt actief ermee bezig geweest. Ik vind het dus wel erg spannend, stel je voor dat het nu weer zo snel raak is…

Nancy71
    Bijdrager

@sassie1980 wrote:

Ik vind het dus wel erg spannend, stel je voor dat het nu weer zo snel raak is…

Lekker toch! ๐Ÿ˜‰

Hier rondes 5-8-5-8. 8)

imported_LD
    Bijdrager

Ik zal dan ook niet gaan klagen ๐Ÿ˜‰

We moeten dan alleen goed gaan plannen qua aanbouw :eh:

imported_LD
    Bijdrager

Het koperspiraaltje is eruit ๐Ÿ™‚

Als het goed is word ik volgende week ongesteld en dan kunnen we met ronde 1 beginnen.

Nancy71
    Bijdrager

:shifty: ๐Ÿ˜€

k10tam
    Bijdrager

Iuno, anders jouw ticker wel ๐Ÿ˜ฏ :thumbup: Gaat het nog goed? complicaties? En weten jullie al wat het wordt of blijft dat een verrassing?

sassie, spannend, de eerste stap is gemaakt :thumbup:

Nancy71
    Bijdrager

@wola wrote:

Iuno, anders jouw ticker wel ๐Ÿ˜ฏ :thumbup: Gaat het nog goed? complicaties? En weten jullie al wat het wordt of blijft dat een verrassing?

Haha, ja, maar die van mezelf zie ik (zo goed als) dagelijks, dus dan valt dat jezelf minder op. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜†

Heb inmiddels sinds een week of 4 echt veel en ook al aardig wat best heftige harde buiken (bijna elke middag tot avond wel zo om de 5-10 min., als ik mazzel heb/echt zo goed als niets heb gedaan misschien om de 15-20 min.), maar de boel schijnt verder goed te houden (begin deze week nog bij de gyn. geweest), dus moeten we het er maar nog ff mee doen, hรƒยจ. Als beebje er voor de volgende controle (over weekje of 4) nog niet is – waar we maar gewoon vanuit blijven gaan ๐Ÿ˜‰ -, ga ik wel een hulp voor iig de kinderen proberen te regelen tot een week of 38 (dat ze afwisselend van school worden gehaald/’s middags een poos bezig worden gehouden).

Beebje wordt trouwens een eigenwijsje. ๐Ÿ˜€ Wilde laatst dus idd wรƒยฉรƒยฉr niets laten zien. Nog ff geduld dus, vrees ik – zowel voor jullie als voor onszelf ๐Ÿ˜†

imported_LD
    Bijdrager

WoLa, de eerste stap is inderdaad gemaakt, nu wordt het pas echt :shifty:

Iuno, krijg je binnenkort nog een echo of moet je nu wachten tot de bevalling om te weten wat het wordt?
    Vervelend dat je al zoveel last hebt van harde buiken. Vaak toch wel een teken dat je wat meer rust moet nemen. Maargoed, dat gaat niet echt met nog 3 kinderen in huis…

k10tam
    Bijdrager

ow vervelend die harde buiken Iuno :hug: maar fijn dat alles er nog wel goed uit ziet. En een eigenwijsje dus, haha. Dat zijn toch meestal de meisjes? Ik hoop het iig wel voor je!! ๐Ÿ˜‰

Nancy71
    Bijdrager

Heb over een maandje pas weer controle, dacht zonder echo. Daarna ben ik ‘klaar’ bijd gyn. en moet verder controles in het zkh afspreken, als ik dat wil. Daar krijg je dan wel steeds een echo, dus misschien dat het er dus nog na week 36 ofzo te zien is dan, maar ga er nu maar vanuit dat we het pas na de bevalling zullen weten. Gyn. neigt wel meer naar een meid, idd m.n. omdat het het steeds zo zorgvuldig verstopt. ๐Ÿ™‚

Ik probeer al zoveel mogelijk te rusten en doe echt nog maar een fractie van wat ik normaal doe, maar mijn bm schijnt bij elke zs gevoeliger te zijn geworden en vandaar dat ik inmiddels zo naar voorweeen/voortijdige weeen neig. Heb ze ook vnl ‘in rust’ en zijn vaak niet eens meer ‘gewone’ harde buiken, maar al echt (voor)weeen. Moet af en toe al echt even op m’n ademhaling letten, zo venijnig zijn ze soms al. :silenced:

k10tam
    Bijdrager

ai spannend Iuno, ik hoop maar dat het weer wat rustiger wordt in je buik, kindje mag nog wel eventjes blijven zitten :pray:

imported_LD
    Bijdrager

Ik ben vanmorgen ongesteld geworden (cyclus van 28 dagen :thumbup:) dus we gaan ronde 1 in :inlove:

Iuno, spannend. Hopelijk blijft dit niet wekenlang aanhouden, dat lijkt me erg vermoeiend.

mar205
    Bijdrager

Ik doe graag mee, zit in eerste ronde heb nu mijn menstruatie

mem-89
    Bijdrager

Hoi meiden,

Zo nu en dan lees ik hier een beetje mee, want zoals jullie wel kunnen zien verwachten wij ons 4e kindje ๐Ÿ˜€
    Het lijkt me leuk om mee te praten, maar de ervaring leert dat ik het niet altijd voor elkaar krijg. Genoeg te doen vaak al met 3 kids toch?
    Misschien dat ik het zo nu en dan toch voor elkaar krijg om mee te kletsen. Zouden jullie dat gezellig vinden?

Nancy71
    Bijdrager

@ Ilse
    Welkom!
    Misschien wel zo leuk ook nog even `jullie verhaal`(zo gedetailleerd als je zelf wilt ๐Ÿ˜‰ ) te vertellen?

@ tilly
    Jij ook welkom en gefeliciteerd!
    Is hier over het algemeen erg rustig, omdat je met 3 kinderen vaak idd wel al genoeg tedoen hebt en et is ook net wieer behoefte heeft om te schrijven. ๐Ÿ™‚

Hier blijft het over het algemeen onrustig. Gaat denk ik ook niet meer beter worden, ook niet met meer rust (of het zou echt bedrust moeten zijn). Maar goed, einde komt langzaam in zicht: inmiddels nog maar 5 weekjes en beebje mag ร‚ยดofficieelร‚ยด al komen… ๐Ÿ™‚ :pray:

k10tam
    Bijdrager

Ilse en Tilly, welkom hier! Het kletsen gaat hier toch niet zo hard hoor, dus dat is makkelijk bij te houden ๐Ÿ˜‰ Tilly, gefeliciteerd met je zwangerschap! En Ilse veel succes met zwanger worden :thumbup:

Balen Iuno, dat het nog niet zo lekker gaat en het ws zo blijft…hoop maar dat beebje het verder goed doet? en nog even blijft zitten :pray: Je kunt al bijna gaan aftellen :thumbup:

Hier gaat het goed. Een maand geleden vond ik het al best zwaar, maar dat kwam ws door een groeispurt. Dat is voor mijn gevoel nu niet erger geworden, denk dat ik nog een even dikke buik heb als een paar weken geleden. In elk geval ben ik er meer aan gewend, en als ik geen gekke dingen doe gaat het prima ๐Ÿ™‚ Heb alleen wel van die poetsbuien, haha. Die zijn voor mijn lijffie wat minder, maar voor mijn geest wel goed 8)

mem-89
    Bijdrager

Hoi meiden,

Inderdaad rustig hier. Zo kan ik het wel volgen. ๐Ÿ˜‰
    Hoe is het met de zwangeren onder ons?
    Ik ken jullie natuurlijk nog niet echt….. maar er zijn er toch in elk geval 2 meiden al een heel eind op weg in de zwangerschap, toch??

Sessie en Ilse, voor jullie wordt het spannend deze maand. Ik ben benieuwd!!

Hier afgelopen maandag de eerste echo gehad. Ik bleek ineens 6 dagen minder ver te zijn dan we dachten. Dat was stiekem wel even slikken. We wilden het deze week ook aan de jongens vertellen, als de echo goed zou zijn.
    Nu is echo wel goed, maar we vonden het dan toch ineens erg vroeg om te vertellen.
    Over 1,5 week mogen we weer voor een echo. Ze willen toch graag de termijn goed in kunnen schatten en als het goed is lukt het dan beter. Als het nodig is wordt dan ook de uitgerekende datum gewijzigd. We wachten af!!

k10tam
    Bijdrager

Fijn Tilly, dat de echo in principe wel goed was :thumbup: minder ver zijn hoeft niets geks te betekenen hoor, als jullie een kloppend hartje hebben gezien zal het waarschijnlijk gewoon goed gaan ๐Ÿ™‚

Iuno en ik zijn inderdaad al ver, de tijd vliegt ๐Ÿ˜ฏ
    Met mij gaat het goed, heb genoeg energie en nog steeds poetsbuien ๐Ÿ˜† 8) Ben wel ongeveer klaar met alles, heb op de een of andere manier het gevoel dat ik op tijd moet zijn. Of misschien is het meer het idee; ik heb nu de energie en zin, dus laat ik dit of dat maar vast doen. Scheelt weer voor straks, ik ga er vanuit dat het nog een stuk zwaarder gaat worden als de winter invalt…

imported_LD
    Bijdrager

Ik heb mijn eisprong achter de rug dus het is nu even afwachten.
    We hebben in ieder geval goed ons best gedaan ๐Ÿ˜‰

Iuno en WoLa, hoe gaat het met jullie?

Tilly, bij Pete werd ik volgens mij een week terug gezet. Zoveel dagen verwacht je meestal niet. Het is allemaal nog zo klein en dan is een meetverschil van 1 mm al gelijk een paar dagen.

Anoniem

En ik hobbel daar weer net achter aan …
    Hier gaat het ook goed het word wel zwaarder..
    Ik merk ook dat ik dingen nu echt gedaan wil hebben…
    Vanmiddag de maxi Cosi gesopt en de bekleding uit gewassen ..
    De flesjes uit te verpakking gehaald en de magnetron stellirisator .. En meteen maar gebruikt van gemaakt dus alles schoon en klaar voor gebruik..
    Als die ukkies er zijn en thuis zijn doe ik het ng wel een keer maar voor nu lekker fris..

inlasteves
    Bijdrager

Leuk twee nieuwe lezers/schrijvers!

Hier is het voor mijn gevoel allemaal nog een beetje onzeker.
    Hub zegt wel van ja en blijft het ook zeggen dat hij erachter staat, maar als ik dan kom met iets concreets zoals; Wat dacht je ervan om volgend jaar mei/juni met de pil te stoppen?
    Dan overval ik hem weer en dan wordt er weer gezegd dat hij erover na zal denken en vervolgens hoor ik er weer niks over.

Ik krijg er echt geen hoogte van. Maarja… ik moet eerst het รƒยฉรƒยฉn en anders bij de tandarts laten doen, dus zal ALS het er van komt toch pas volgend jaar worden. ๐Ÿ™

Ik zou alleen willen dat ik iets meer duidelijkheid zou hebben. ๐Ÿ™

k10tam
    Bijdrager

he broekie, ook niet fijn :hug: Misschien moet je hem de open vraag stellen wanneer hij weer zou willen? Dan hoef je m ook niet voor het blok te zetten of te overvallen, kan hij er rustig over nadenken en een voorstel doen…

inlasteves
    Bijdrager

WoLa, als het had geholpen…;) Maar hij zegt er niks over.
    Hij zegt wel dat hij er over nadenkt, maar hij zal het niet zelf ter sprake brengen en tja… ik zit er niet zo op te wachten dat ik een half jaar moet wachten tot hij er over nagedacht heeft.

Ik heb nog steeds de cerazette pil (wel heel strikt iedere dag, zelfde tijdstip innemen). Die heb ik omdat er dan minder hormonen in mijn lijf zitten. Het nadeel van deze pil is dat ik regelmatig zwangerschapsverschijnselen heb, terwijl ik dus niet zwanger ben.

Zo nu ook alweer een paar dagen, jeuk, gevoelige borsten etc.
    En dan kriebelt het alleen maar nog meer.

Achja… ik wacht nu even af, wil hem niet onder druk zetten ofzo. ๐Ÿ™‚

k10tam
    Bijdrager

geduld hebben broekie, dat is het enige wat je nu kunt…ik hoop voor je dat ie er op terug komt met een termijn :pray: :thumbup:

inlasteves
    Bijdrager

Geduld is helaas niet mijn sterkste punt, maar het is niet anders.

inlasteves
    Bijdrager

Zucht… Eergisteren vraagt hub: Wat is er?

‘Niks’
    ‘Jawel, zeg het nu maar.’
    ‘Ik wil niet aan je hoofd zeuren, dus laat het maar zitten’
    ‘Ik denk dat ik het al weet’
    ‘Mooi dan hoef ik er niet over te beginnen.’
    ‘Gaat het over een kindje?’
    ‘Ja’
    ‘Wat dan?’
    ‘Ik vroeg me alleen af of je over mijn “voorstel” hebt nagedacht, meer niet.’
    ‘Nee, dat heb ik niet’
    ‘oke, maar dat is wel handig als we er een kindje bij willen’
    ‘Ja, dat bespreken we morgenavond dan even samen, goed?’

En zo gaat het dus altijd… “we bespreken het morgen” dat is eigenlijk een soort code taal voor: “We zeggen er niks meer over”. ๐Ÿ™„
    Ik heb gisterenavond zo op m’n tong moeten bijten om er niet weer over te beginnen, HIJ stelt het toch voor om te praten en vervolgens wordt er niks over gezegd.

Achja… pompiedompiedom… we wachten wel weer verder. ๐Ÿ™
    Maar ik zou het zo graag willen bespreken en samen weg willen dromen.

k10tam
    Bijdrager

broekie :hug: Misschien proberen het toch maar even los te laten. Je weet zelf al dat het komende halfjaar het niet gaat gebeuren. Laat het dan even los, hij heeft de deur immers niet dicht gegooid? :-* Je maakt jezelf gek als je het NU wilt weten…echt…zet t even van je af en richt je op de 3 kindjes die je al hebt :inlove: :hug:

inlasteves
    Bijdrager

Maar dat doe ik ook zeker wel hoor ๐Ÿ˜‰
    Ik geniet iedere dag van ze, maar juist dat vind ik soms confronterend.

Ik heb er gewoon te weinig vertrouwen in dat hij bij zijn antwoord blijft.

imported_LD
    Bijdrager

Ik ben gisteren ongesteld geworden, dus we gaan aan de 2e ronde beginnen.
    Ik ben niet heel erg teleurggesteld, want we willen van juni t/m augustus gaan verbouwen, dus het had niet handig geweest als het gelijk raak was geweest.

Broekie, misschien inderdaad het even proberen los te laten :hug:
    Als jij zelf pas volgend jaar mei/juni ervoor wil gaan, dan hoeft manlief nu toch nog geen akkoord te geven?

Toen het bij ons voor de zomer ter sprake kwam, zei ik dat ik na september ervoor wilde gaan, na onze vakantie pas. Ik heb aan manlief gevraagd of hij er over na wilde denken en dat ik dan na onze vakantie zijn standpunt wilde weten. In de tussentijd heb ik het onderwerp min of meer met rust gelaten, alleen af en toe grapje/opmerkingen, maar geen serieuze gesprekken. Na onze vakantie ben ik er weer over begonnen en toen zei hij dat hij nog even wilde nadenken, geen week dacht hij er hetzelfde over. Na 2 weken had hij toch de knoop doorgehakt.

Misschien dat je vanavond toch even het gesprek moet aanknopen, zeggen dat hij zei dat jullie er gisteren over zouden hebben, maar dat dit niet gebeurd is. Dat je een termijn wil afspreken dat je het onderwerp min of meer met rust laat, maar dat je dan wel van hem verwacht dat hij gaat nadenken of hij het wil en vanaf wanneer hij ervoor wil gaan.

inlasteves
    Bijdrager

Sassie, wat jammer dat je toch ongi bent geworden. Oke, het is handiger op een ander moment, maar het is nooit leuk als je er zo mee bezig bent. ๐Ÿ™‚

Ik heb het over een andere boeg gegooid.
    Ik heb hun in een e-mail gevraagd of het voor hem makkelijker is om erover te schrijven of te praten.
    Hub is niet echt een prater en ik ook niet altijd.

Schrijven kon hij wel en liet duidelijk merken dat hij echt wel heel graag nog een kindje wil, maar dat we eerst het e.e.a. op de rit willen hebben en daar ben ik het helemaal mee eens.
    Hij denkt dat met ongeveer een half jaartje we al die dingen op de rit hebben en ik quote: “Dan kunnen we wat mij betreft de pil het raam uit flikkeren”

Dit heeft me erg veel rust gegeven. Ik ben er nog steeds wel mee bezig, maar aanzienlijk minder dan voorheen, maar dat komt omdat ik meer in zat over hoe hij er nu over dacht. Dat weet ik nu en dat geeft rust.

sassie, op naar de volgende ronde!

k10tam
    Bijdrager

Sassie jammer meid. Succes voor de volgende ronde :thumbup:

Broekie fijn, dat geeft weer bevestiging en rust. Helemaal niets aan de hand eigenlijk…fijn!!

inlasteves
    Bijdrager

Jeetje WoLa, jij schiet echt al op zeg. Lees niet altijd met jou berichten mee, dus af en toe zie ik een berichtje van je en dan zie ik ineens dat je nog maar een weekje of 8 moet… :mrgreen:

Ik ben ook zeker blij dat hub en ik blijkbaar toch op รƒยฉรƒยฉn lijn zitten.
    En dat was voor mij ook het punt, ik kon bij hem niet opmaken of we op hetzelfde niveau zaten en tja als je dan niet kan/wil praten… wordt het erg lastig. ๐Ÿ™‚

Nu kunnen we verder met dingen die we geregeld willen hebben, eerst te regelen.

k10tam
    Bijdrager

haha jazeker, eindelijk is het laatste stuk in zicht. Hier ben ik in mijn favo outfit ๐Ÿ˜‰

inlasteves
    Bijdrager

Ohh wat een lief buikje! :inlove:

Alles al helemaal klaar of nog wat dingen die gedaan/geregeld moeten worden?

Hoe deden jullie het ook alweer met vervoer?
    Wij hebben gelukkig nog genoeg tijd om na te denken, maar we twijfelen of we twee kleine auto’s nemen of 1 mpv. ๐Ÿ˜‰

Overigens vind ik het erg grappig om op het nieuws vorige week te horen dat steeds meer mensen ervoor kiezen om kinderen uit te stellen, terwijl ik natuurlijk hier omringd wordt door vrouwen die zwanger willen worden of zwanger zijn! hahaha

En vooral dat ik steeds vaker hier lees dat er mama’s aan een groot gezin beginnen! :inlove:

Wola wat een mooie foto!! Prachtige kleren inderdaad, ook helemaal mijn smaak!

Broekie.. Wij hebben 4 kinderen en een 7 zitter auto (renault espace). Bevalt goed.

Ik ben hier een tijdje niet geweest, maar toch besloten weer mee te schrijven, als jullie dat goed vinden ๐Ÿ™‚ . Bij ons is er de wens voor een vijfde kindje. Timing is ook niet optimaal.. maar anderzijds denk ik dat perfecte timing niet bestaat.

Ik geef nog steeds bv, maar dat is de laatste weken erg afgenomen. Anderhalve maand geleden ben ik daardoor sinds de geboorte van onze jongste dochter, voor het eerst weer ongi geworden. Omdat ik ook erg onregelmatige cyclussen heb (pcos) en we de ervaring hebben dat zwanger worden of heel spontaan kan gebeuren, maar ook een lange weg met medicijnen kan zijn, hebben we besloten het maar gewoon op zijn beloop te laten. Aan de temperatuur heb ik inmiddels opgemerkt dat ik een dag of 10 geleden een eisprong heb gehad, nu is het dus nu even afwachten en ook spannend. Ik heb wel een kramperig gevoel in mijn buik, maar nog geen ongi te bekennen.. afwachten dus. ๐Ÿ™‚

inlasteves
    Bijdrager

Marda, spannend meid! En wat ontzettend leuk een 5de! :inlove:
    Ik denk zelf ook dat perfecte timing niet bestaat, maar het is wel handig als je het een klein beetje kan sturen toch? ๐Ÿ˜‰

Ik hoop dat de medische molen je bespaard blijft en je “gewoon” zwanger mag raken! Maar dat afwachten he… ๐Ÿ˜†

k10tam
    Bijdrager

oh marda, echt? Wauw, respect hoor! Ik moet er nu niet aan denken dat er een vijfde zou komen :shifty: Maar dat is eigenlijk ook niet de bedoeling…ik ben er wel klaar mee nu en beleef deze zwangerschap echt als de laatste. Wij zijn compleet als dit kereltje er is :inlove:
    Maar spannend weer joh! Nog een paar dagen afwachten en wie weet weer een spontane zwangerschap? :pray:

Broekie, wij hebben ook een 7 zitter. Tot op heden in gebruik als 5 zitter: een opel zafira. Straks gaat er vanuit de achterbak 1 stoel omhoog zodat we nog wat ruimte overhouden voor de boodschappen en evt. de wandelwagen. Maar misschien probeer ik het ook wel te redden met de mei-tai. Zo heel vaak zijn we toch niet met de auto op stap…
    Haha, ja die outfit is echt fijn! Heb nu ook wel een mooie aan, ongeveer zelfde model alleen dan zwarte legging en zwart met paars gestreepte tuniek. Alleen de schoenen…daar moeten de mensen maar niet meer naar kijken. Heb vandaag besloten om mijn wandelschoenen aan te trekken. Dus ik zie eruit alsof ik een stuk ga rennen…haha…echt niet!!

inlasteves
    Bijdrager

WoLa als jij er maar comfortabel op loopt toch! ๐Ÿ˜‰

Ik heb besloten om het zonder wandelwagen te doen.
    Ik heb een Quinny Zapp Xtra (die kan dus in ligstand en twee richtingen op) en een mei tai. Ik wil daar nog รƒยฉรƒยฉn doek bij en daar wil ik het mee doen.
    Ik vind de wagen eigenlijk alleen maar makkelijk als ik bijvoorbeeld naar de kapper ga en m’n kindje niet bij me kan houden. Verder heeft Sofia vrijwel altijd tegen me aan gezeten en nog. ๐Ÿ˜€

Ze kiest zelf ook eerder voor de mei tai dan voor de wagen (grappig om te zien). Om haar in de wagen te krijgen moeten we eerst een heel gevecht aan, want ze gaat echt niet zo maar zitten en zich vast laten maken hahhaha ๐Ÿ˜†

Ik heb voor nu ook wel echt het gevoel dat 5 echt te veel is voor ons.
    Ik denk dat 4 voor ons ook echt de max is, maar stel dat het een cadeautje zou zijn de 5de, tja dan is het een heel erg welkom cadeau, maar ik zou er niet zelf voor kiezen.

Maar ik vind het geweldig om te zien hoe sommige gezinnen 5,6,7 of meer kinderen hebben! :inlove: :inlove: :inlove:
    Bij de febr mama’s hebben we ook alweer twee zwangeren! :inlove: รƒยฉรƒยฉn van nr 3 en รƒยฉรƒยฉn van nr 5 :inlove:

Anoniem

Ik geloof dat ik 5,6,7 … Ook wel zou willen…. Maar mijn man en zijn portomonee zullen dat ook niet toe laten dus zullen hier rieel blijven en heel erg gelukkig zijn met de 4 die er straks wel zijn…

Ik dacht ook dat er geen 5e meer zou komen toen ik zwanger was van nummer 4 ๐Ÿ˜‰

Tja wat is ‘reรƒยซel’? Ik denk dat het afhangt van ieders persoonlijke situatie. Voor mij is het het aller belangrijkst om de kinderen allemaal voldoende te kunnen bieden, zowel in vorm van aandacht/zorg maar ook qua praktische zaken, en die overtuiging heb ik. De overgang van 4 naar 5 is natuurlijk minder groot dan van 2 naar 3 of van 3 naar 4.. Maar goed, gelukkig hebben we dan ook de ruimte hebben en niet onbelangrijk denkt manlief die er hetzelfde over en draagt veel mee in de zorg en aandacht voor de kindjes. Logisch dat er mensen zijn die er anders over denken, maar ik ben ik er van overtuigd dat elk van onze kinderen individueel veel meer zorg en aandacht krijgen dan veel kinderen om ons heen uit in een gezin met ‘maar’ 2 kinderen. Ook heb ik bij wijze van liever een kind meer en een vakantie minder dan andersom. Daarnaast zijn wij doordat we veel hebben meegemaakt met onze 2e dochter, denk ik ook veel meer gewend dan een gemiddeld gezin, waardoor we heel goed in kunnen schatten hoeveel extra draagkracht een kindje vraagt.. En om niet te vergeten.. de drukte zijn we wel gewend. Die neemt niet meer explosief toe met een 5e :mrgreen: Kortom, het hangt denk ik helemaal samen met de situatie en hoe je erin staat.

Het enige waar ik wel moeite mee heb, zijn de eventuele reacties van anderen, maar anderzijds is wat anderen zeggen/denken aan hun, het is รƒยณns leven, het is niet zo dat ik er iemand mee schaadt of er te kort mee doe, dus ook dat overleven we wel ๐Ÿ˜‰

Anoniem

Ik heb het een beetje verkeerd in de zin geschreven maar rieel was niet op anderen bedoelt maar op mij bedoelt.. Nu ik het terug lees komt het over of ik het op anderen bedoel… Sorry

Maar ik snap jou wel hoor..

En over wat anderen er van vinden zal me worst wezen het is mijn gezin en ik ben er gelukkig mee

Anoniem

@marda, door voor een jongetje? :mrgreen:

Om vast opmerking nummer 1 van anderen in te koppen ๐Ÿ˜‰ .
    Maar wat leuk zeg, nog een kleintje erbij in jullie gezin!

๐Ÿ˜† Hahahahaha Marije.. ๐Ÿ˜†

Ja wij willen persรƒยฉ een jongetje.. al moeten er nog 80 kindjes komen het MOET MOET MOET!!! Whaha of toch niet… :think: Nee bij nader inzien gaan wij deze keer toch maar voor een labrador, alhoewel… dat was bij jullie ook niet gelukt toch?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Oh ja en anders kunnen we ook gewoon kwartetten samen, dan ruilen we er gewoon eentje om, dan is het ‘probleem’ ook opgelost, niet waar?? ๐Ÿ˜› ๐Ÿ˜†

Voor wie het niet begrijpt, hierover hebben mamaMarije en ik al eerder over ‘gesproken’.. ๐Ÿ™‚ mensen kunnen soms ook zoooo achterlijk reageren, en die opmerking zullen wij vast wel weer gaan krijgen.

Inge, oh ik voelde het ook niet als aanval ofzo, geen sorry hoor.

Anoniem

@marda wrote:

Ja wij willen persรƒยฉ een jongetje.. al moeten er nog 80 kindjes komen het MOET MOET MOET!!! Whaha of toch niet… :think: Nee bij nader inzien gaan wij deze keer toch maar voor een labrador, alhoewel… dat was bij jullie ook niet gelukt toch?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Oh ja en anders kunnen we ook gewoon kwartetten samen, dan ruilen we er gewoon eentje om, dan is het ‘probleem’ ook opgelost, niet waar?? ๐Ÿ˜› ๐Ÿ˜†

Tja meisjes zijn ons ook niet gelukt, dus laat je vooral niet tegenhouden door onze niet succesvolle golden retriever pogingen ๐Ÿ˜† .

Enne… heb jij voor mij van de categorie peuters… die zonder piemel?
    Kwartet!

@mamamarije wrote:

@marda wrote:

Tja meisjes zijn ons ook niet gelukt, dus laat je vooral niet tegenhouden door onze niet succesvolle golden retriever pogingen ๐Ÿ˜† .

Kwartet!

๐Ÿ˜† ๐Ÿ˜† ๐Ÿ˜†
    Even zoeken hoor……. Ja heb ik, inclusief peutergrillen, garantie en batterijen, maar blaft helaas niet.. :mrgreen:

Anoniem

heb te ruil eentje met piemel in de categorie 8+, schoolkind en verse kleuter.
    Blaffen doen ze eventueel op vraag, in ruil voor koekjes sowieso wel.

Het jongste exemplaar met piemel houden we nog even in eigen bezit, al was het maar vanwege de bv :angel: .

Anoniem

Kan ik ook nog aanschuiven ik het kwartet ?? Ik heb er straks alleen 1 gecopierd om vals te kunnen spelen ๐Ÿ˜‰

Ah, geen punt hoor ik geef ook nog bv.. dat verschil merkt ie vast niet ๐Ÿ˜‰ Kan hij ook pootjes geven? Kijk nu heb ik ook Kwartet!! :dance:

@ingemamavan4 wrote:

Kan ik ook nog aanschuiven ik het kwartet ?? Ik heb er straks alleen 1 gecopierd om vals te kunnen spelen ๐Ÿ˜‰

๐Ÿ˜† hmm daar kan ik niet tegenop.. Ik heb alleen maar enkele exemplaren, dan heb jij dus gewonnen! ๐Ÿ˜†

Nancy71
    Bijdrager

Haha! ๐Ÿ˜† ๐Ÿ˜† Mag ik ook meedoen met kwartetten? Heb 3x piemel in de aanbieding, maar m’n joker houd ik nog ff achter de hand. :mrgreen:

@ marda
    Mijn zus heeft ook 5 kids – g e w e l d i g !
    Maar voor ons zijn 4 er denk ik ook wel genoeg. Voor hub zowieso en ik ben voor het eerst tijdens een zs niet al in m’n hoofd bezig met de volgende ๐Ÿ˜ณ , dus denk/hoop dat het hierna bij mij ook niet meer zal gaan kriebelen – al zou ook ik niets tegen wat later nog evt. een (of 2) ‘cadeautje(s)’ hebben. :angel:

k10tam
    Bijdrager

@mamamarije wrote:

@marda wrote:

Kwartet!

๐Ÿ˜† ๐Ÿ˜† ๐Ÿ˜† ๐Ÿ˜† ๐Ÿ˜† ๐Ÿ˜† ๐Ÿ˜† :thumbup: :thumbup: :thumbup:

k10tam
    Bijdrager

En euh…marda, heb jij voor mij in de categorie zindelijk er eentje zonder piemel? Krijg ik hier รƒยณรƒยณk niet voor elkaar ๐Ÿ˜›

@wola wrote:

En euh…marda, heb jij voor mij in de categorie zindelijk er eentje zonder piemel? Krijg ik hier รƒยณรƒยณk niet voor elkaar ๐Ÿ˜›

Oh das jammer; mijn peuter zonder piemel, helaas ook in de catogorie niet zindelijk.. heb ik al met MamaMarije geruild.. Dus als je die wilt hebben moet je bij haar zijn.. ๐Ÿ˜‰

Anoniem

Ik heb met en bijna zindelijk… En houd van knutselen en kan erg druk zijn… Graag ruilen voor 1 met strikjes en een jurk en houd van poppen spelen en roze..

Anoniem

Hier nu nog 2 zindelijk over, heb nog niet gehoord van Marda of ze de 8+, schoolkind of kleuterversie nou wilde hebben?

Potver, weer meer luiers kopen dus Marda?
    Heb jij dan niet nog een zindelijke in de aanbieding?
    Wel een beetje eerlijk ruilen he.

Oh, hier zijn ze allemaal blond.

En voor het gemak… de tweede heeft door zijn HB een (kleine) handleiding, maar is verder wel een heerlijk joch, zo ontzettend bijdehand. Echt geschikt als je van wat aparte humor houdt :thumbup: (ik hou er wel van ๐Ÿ˜‰ ).
    Wel het duurst in onderhoud, want hij heeft een bril…

Mamamarije, die luiers krijg je er gewoon bij.. doen we niet moeilijk over.
    Is echt een schatje hoor, lief blonde krullentjes.. maar kan vreslijk schreeuwen als ze boos is ๐Ÿ˜€ Moet ook wel met een paar oudere kinderen erbij ๐Ÿ˜‰

Hmmm lastige keuze, heb je er ook een die het leuk vindt met meiden speelgoed te spelen en graag meiden kleren aan heeft, scheelt ook in de kosten..

Inge, hier wel 4 meiden maar helaas niet het type strikjes en popjes…

Nummer 1, houdt niet meer van roze en prinsessen dingen (is al 9)
    Nummer 2, wil later met een meisje trouwen, niet echt type roze met popje ๐Ÿ˜‰
    nummer 3, heb ik al geruild inmiddels ๐Ÿ˜‰
    Nummer 4 Wil helemaal niks van strikjes weten en gebruikt popjes om mee te timmeren.

Anoniem

@marda wrote:

Is echt een schatje hoor, lief blonde krullentjes.. maar kan vreslijk schreeuwen als ze boos is ๐Ÿ˜€ Moet ook wel met een paar oudere kinderen erbij ๐Ÿ˜‰

Hmmm lastige keuze, heb je er ook een die het leuk vindt met meiden speelgoed te spelen en graag meiden kleren aan heeft, scheelt ook in de kosten..

Ah blond, dat valt hier dus niet op in de menigte ๐Ÿ˜† .
    En schreeuwen…. dat kan ZL4 ook al heel goed met zijn 21 maand. Idd eens over de rest heen proberen te komen he.

Mmmm spelen met meidenspeelgoed… dan moet je ZL3 hebben denk ik. Die is ook heel lief met zijn muis, heeft die afentoe in de draagdoek en nog niet teveel beinvloed door zijn recente schoolgang over wat cool is en niet ๐Ÿ™‚ .
    Meidenkleren gaat met geen van allen lukken… sowieso niet roooooze, want dat is voor meeeeeeisjes.

ZL3 was dik 1,5 toen op de achterkant van de HEMA folder een leuk jurkje stond. Ik: oh die is leuk, wil je die hebben?
    Isse meisje!

ZL2 is dan wel weer van het lieve meelevende soort en heel gevoelig… speelt vaak met meiden.

ZL1 zou je gewoon ook direct aan je oudste kunnen koppelen ๐Ÿ˜† .

Goh het zou wat zijn he… je kids ruilen.
    Hoewel er best afentoe eentje tijdelijk achter het behang zou mogen… moet ik er toch niet aan denken om ze niet meer te hebben hoor.

Nancy71
    Bijdrager

@marda wrote:

Nummer 4 Wil helemaal niks van strikjes weten en gebruikt popjes om mee te timmeren.

Haha, dat zijn nou meiden naar mรƒยฌjn hart. ๐Ÿ˜†

Zijn ze niet geweldig? :inlove:

Bij nader inzien denk ik dat ik ze toch lekker voor mezelf houd ๐Ÿ˜› !

Anoniem

8+ heeft bruine haren en bruine ogen
    Smurf van bijna 3 heeft blauw/grijze ogen en blonde haren ..
    3&4 word voor ons nog een verassing .. Wel iets waar ik benieuwd naar ben…

inlasteves
    Bijdrager

Ik val haast van m’n bank van het lachen! ๐Ÿ˜† ๐Ÿ˜† ๐Ÿ˜†

Tja, ik kan helaas nog niet meedoen met kwartetten. ๐Ÿ˜‰

Maar laat ik nu een meisje meisje hebben ๐Ÿ˜‰
    รƒโ€ฐรƒยฉntje die het liefst in de winter in haar zwierige zomerjurk rond loopt, haar prachtige lange bruine haren gevlochten wil hebben of strikjes in. Liever laarzen met een hakje draagt dan sneakers en vooral een echte poppenmama is… hoewel ze soms behoorlijk eng doet tegen haar “kindjes” ๐Ÿ˜‰

Jongste meid is ook wel echt een meisje, houdt wel van poppen en kan ook wel eventjes spelen, maar niet zo lang. Kan wel HEEL goed en hard gillen en is een echte drama queen, is heel goed in het ‘net doen alsof’ en dan vooral als je nep huilt even stiekem door je vingers heen kijken of mensen wel naar je kijken.

Oudste = enige zoon door de pddnos een extra handleiding, maar gouden hartje, heel zorgzaam en speelt ook graag met zijn zusjes, dus ook met poppen als dat moet. Maar het liefst gewoon voetballen met zijn klasgenoten.

Wat is moeder zijn toch een geweldig gevoel!
    :inlove:

k10tam
    Bijdrager

@marda wrote:

๐Ÿ˜†
    Die nummer 4 van jou past dan wel in de categorie ‘houdt van timmeren’ daar heb ik een van met piemel :mrgreen: Tis ook een echte helper :thumbup:

k10tam
    Bijdrager

Hier 2 in de categorie ‘gek op papa’ (zondagmiddag bij samen met hem in slaap gevallen terwijl ze orgelmuziek luisterden ๐Ÿ˜† )

En hier bijna 4 mannetjes op de bank!

inlasteves
    Bijdrager

WoLa: wat een prachtige foto’s! :inlove: Ik blijf het nog altijd prachtig vinden om papa’s met kinderen te zien. :inlove: Kan ik helemaal van smelten, maar het meest bij mijn eigen vent hoor ๐Ÿ˜‰ haha

En die laatste foto, zo lief. Nog even geduld en dan kun je ze alle 4 op de kiek zetten! :mrgreen:

Vanmorgen op weg naar school vroeg zoonlief aan dochter lief;
    Wil jij later kinderen?
    dochter: Ja, echt wel!
    zoon: hoeveel wil jij er?
    dochter: weet ik nog niet precies, ik denk een stuk of 10 :mrgreen:
    zoon: ik wil er wel 2, maar ik weet niet hoe mijn vrouw dat vind (let wel heeft nog geen verkering ofzo, maar maakt zich nu al druk om zijn vrouw haha)

Dus ik zei: Als V. nou 3 kinderen neemt en S. ook, dan neemt L. 4 kinderen en dan ben ik oma van 10 kleinkinderen!
    Nou dat vonden ze eigenlijk ook wel een goed idee ๐Ÿ˜†
    Zo grappig om die gesprekjes te horen van hun twee.

Nancy71
    Bijdrager

@broekie wrote:

Jongste meid is ook wel echt een meisje, houdt wel van poppen en kan ook wel eventjes spelen, maar niet zo lang. Kan wel HEEL goed en hard gillen en is een echte drama queen, is heel goed in het ‘net doen alsof’ en dan vooral als je nep huilt even stiekem door je vingers heen kijken of mensen wel naar je kijken.

Nou, ’t is net of je MIJN jongste beschrijft, maar die heeft toch echt een piemeltje, hoor! :mrgreen:

inlasteves
    Bijdrager

Oh leuk, kunnen we ze niet koppelen?! ๐Ÿ˜† Past wel goed bij elkaar dan hahaha

Anoniem

@broekie wrote:

Dan kunnen jullie kleinkinderen in het vervolg de 1e maandag van de maand alarm controle ingillen? ๐Ÿ˜†

inlasteves
    Bijdrager

Kijk daar zal de overheid blij mee zijn, dat scheelt toch weer wat centen voor ze ๐Ÿ˜†

Nancy71
    Bijdrager

@broekie wrote:

Is nog wel een beeetje vroeg, niet, haha! En misschien vindt hij meisjes maar niets, wie weet… :mrgreen:

@mamamarije wrote:

Dan kunnen jullie kleinkinderen in het vervolg de 1e maandag van de maand alarm controle ingillen? ๐Ÿ˜†

๐Ÿ˜† Alleen… hier is geen landelijk maand alarm, wel elke zaterdag om 12:00 controle van het dorps brandweer-/noodalarm. 8)

inlasteves
    Bijdrager

๐Ÿ˜† dat zou ook nog kunnen inderdaad.

๐Ÿ˜† Geweldig die opmerking over dat luchtalarm ๐Ÿ˜†

Het lijkt er op dat mijn ongi eraan zit te komen, temp is gezakt. Dit was dan dus een cyclus van ongeveer 50 dagen. Ben benieuwd hoe lang de volgende duurt.

Enerzijds wel jammer, anderzijds ook wel prima. We hebben dan ook (nog) geen haast ofzo, we zien wel hoe het verder loopt.

elina382006
    Bijdrager

Mar, wat lees ik nu? Leukkkkkkkkkkkk! :inlove:
    Ohhhhh nog zo’n lief en knap meisje erbij straks is wel errug leuk! Een jongen natuurlijk ook. Als het maar gezond is en geen hond ๐Ÿ˜† En jullie zijn top ouders dat komt helemaal goed.
    Helemaal gaaf als we weer een keer samen zwanger mogen zijn ๐Ÿ˜€
    Ik ben in afwachting van mijn eisprong en ongi dan gaan wij er ook weer voor. Weet nog niet waar ik ga schrijven…het voelt als een vierde kindje maar in het hier en nu is het de derde :think:

Smurf, je bent welkom om hier mee te schrijven hoor, gezellig.
    En wat betreft samen zwanger.. ik gok dat jij toch echt eerder aan de beurt bent.. en dat is je dan ook van harte gegund..maar wie weet, zou helemaal leuk zijn weer bij dezelfde maandmama’s te schrijven ๐Ÿ˜€
    Oh ja en over dat jongen/meisje.. ik kan me dus echt niet voor stellen dat wij een jongen zouden kunnen krijgen, ik verwacht dan ook geen jongen, wij hebben zo verwacht ik, maar รƒยฉรƒยฉn recept en zouden een ‘Robert ten Brink-gezin’ geweldig vinden. (oh, en die had toch ook een hond?? ๐Ÿ˜‰ :think: :mrgreen: )

inlasteves
    Bijdrager

Smurf; feitelijk gezien is het toch ook je vierde kindje ๐Ÿ˜‰ Er is er alleen รƒยฉรƒยฉn te vroeg heen gegaan. :**:
    Gezellig juist als er meer meiden hier mee schrijven. ๐Ÿ˜€

Marda; Nieuwe ronde dus voor jou op komst! Heeft dan wel geen haast, maar zou toch leuk zijn als het spontaan lukt! ๐Ÿ˜‰

Hier snap ik geen snars meer van mijn lijf.
    Ik heb weet ik hoeveel symptomen van een zwangerschap, maar een negatieve test. vollere, gevoeligere borsten, gevoelig voor geur en dus vaak misselijk, moe, vooral heel erg moe.
    Ik heb totaal geen regelmatige cyclus, volgens mij heb ik helemaal geen cyclus meer en doet mijn lijf maar gewoon wat.

Praktisch gezien zou het beter zijn om nog eventjes te wachten, maar kwaaltjes zonder zwangerschap… dat hoeft voor mij ook niet. :s

elina382006
    Bijdrager

Nou dan blijf ik stiekem hangen hoor hihi. Las al mee.
    Je hebt gelijk hoor Broekie, sterker nog op papier is het ook officieel onze 3e zoon hij staat ingeschreven bij de burgerlijke stand en in ons trouwboekje met stempel :inlove:

Mar, wij hebben ook alleen het mannen recept hoor. Ik ga er na drie keer een jongen ook niet vanuit dat wij een meid krijgen en dat maakt mij helemaal niets uit. Als het maar gezond is.

Gisteren had ik een lage temp, nu maar 2 tiende hoger. Even morgen afwachten,…hoop dat mijn cyclus snel een beetje op gang komt. Vandaag nog even langs de KV om te testen of mijn hcg al gezakt is.
    Zou mooi zijn als de test nu al bijna negatief is. :pray:
    Deze ronde doen we safe met cd’s dus hoef ik mij niet druk te maken om kwaaltje nog.

Broekie, dat is raar inderdaad, misschien anders gaan tempen om wat meer overzicht te houden. Ik vul mijn temp en gegevens altijd netjes in op fertilityfriend.. geeft een goed overzicht. Hoe gaat het nu met je? Misschien ook wel handig als je nog niet zwanger wilt worden, wel rekening te houden dat een eisprong zich ook in een onregelmatige cyclus zomaar aan kan dienen.. ik heb die ervaring met nr 4 ๐Ÿ˜‰

Smurf, wel fijn om alvast te weten dat je lijf het ‘weer doet’. Hopelijk gaat het snel lukken (en stiekem moet ik ook een beetje aan mijn februari uitspraak denken ๐Ÿ˜‰ ).. En ik denk dat het deze keer bij jullie WEL een meisje wordt ๐Ÿ™‚

Ik heb sinds in ongi ben flinke opruimwoede, geen kastje is meer veilig voor mij, zelfs de garage heeft er al aan moeten geloven.. met fijn resultaat, een boel spullen zijn weer opgeruimd. Ook wel handig gezien er volgende week met pakjes avond weer een boel bijkomt ๐Ÿ˜‰
    Onze 2e dochter wil graag een zusje van Sinterklaas haha… Manlief zei: misschien nog ooit maar niet van Sinterklaas! :mrgreen:

elina382006
    Bijdrager

Mar, ik zet ook in op februari :mrgreen: Een meisje :think: denk je dat echt? Ik kan mij er nog niets bij voorstellen hahahaha. Zou wel leuk zijn net als een jongen.

Hier nog geen eisprong gehad hoor volgens mij. En wat een rot dingen die cd’s… toch maar niet gebruikt ๐Ÿ˜ณ Als mijn lijf er niet klaar voor is komt er vast geen zwangerschap en zo wel dan is het ook goed.

Broekie, wat irritant zeg. Ik temp net als mar, toch makkelijk om een beetje zich te hebben op je cyclus. Misschien ben je nog net te vroeg geweest met testen. Dat wachten is gewoon heel vervelend :hug:

inlasteves
    Bijdrager

Marda; Ik vind dat eigenlijk helemaal geen slecht idee. Wanneer temp je dan? In de ochtend of de avond? En dan iedere dag op hetzelfde tijdstip neem ik aan?

Ja, dat is ook waar ik een beetje “bang” voor ben, ik gebruik dan wel de pil, maar is natuurlijk ook niet 100%.
    Die ervaring heb ik dan weer met nr1. ๐Ÿ™‚

Geef mij eens wat van je opruimwoede?! Die kan ik hier wel gebruiken haha
    Hahaha wat zijn die mannen toch jaloers op Sinterklaas he? Er worden wat baby’tjes aan hem gevraagd! ๐Ÿ˜€

Smurf; Hier ook een hekel aan cd’s hoor. Doordat mijn hub besneden is (al heel jong) is het voor hem ook gewoon echt niet leuk met cd’s.
    Ik heb deze klachten al eerder gehad, die positieve test bleef toen ook uit. Ach, geeft niet. Moeten toch eerst hier alles op de rit hebben. ๐Ÿ™‚

Hoewel ik het ook niet vreselijk zou vinden hoor als ik wel zwanger zou zijn hahaha liever gisteren dan vandaag, maarja… dit hebben we samen zo besloten. ๐Ÿ™‚

Broekie.. ik kan tempen wanneer ik wil, moet dan alleen daarvoor wel 5-10 minuten stil hebben gezeten/hebben gelegen en het niet te warm hebben. Mijn temp is voor de eisprong รƒยกltijd 36,7 of 36,8 en na de eisprong รƒยกltijd rond de 37,2/ 37,3. Ik moet wel zeggen dat mijn basale temp (dus die 36,8, iets hoger is dan die van de meeste vrouwen. De meeste vrouwen hebben van nature een iets lagere basale temp zoals ik gezien heb op FF).
    Ik begin meestal met tempen als ik wat ‘buikveranderingen’ voel. meestal voel ik dan wat steekjes enzo en dan weet ik dat er iets aan het groeien is. Vaak voel ik ook de eisprong, eerst heel veel zeurend gevoel aan een kant in mijn buik en daarna een soort napijn van weeรƒยฏg gevoel in mijn baarmoeder. Mijn temperatuur stijgt altijd pas 3 dagen na de eisprong. Dit weet ik allemaal zo precies omdat ik lange tijd hormoonbehandelingen, pregnyl en echo’s heb gehad. Daardoor heb ik geleerd het gevoel in mijn buik aan de situatie te koppelen en weet ik welke signalen bij mij wat betekenen en vaak is het stijgen van de temp enkel de bevestiging. Het stijgen van de temperatuur na de eisprong is overigens bij de meeste vrouwen sneller dan bij mij. Mijn luteale fase (tussen eisprong en ongi) is bij mij ook maar 11-12 dagen. Dat is bij de meeste vrouwen ook langer.

Wij zijn de afgelopen dagen allemaal ziek geweest, het oro-virus, het heerst hier enorm. Flink veel overgeven en misselijk.. Toen ik zo zoek in bed lag, dacht ik wel even dat ik er niet aan moest denken dat weer van week 6 tot 16 te voelen zoals ik dat bij mijn 4 meiden heb gehad. ๐Ÿ˜•
    Niet dat daardoor mijn wens kleiner is, maar ik besef me daardoor wel dat ik een aantal dinge van te voren wel goed moet gaan plannen in combi met de zorg voor de andere kinderen e.d. Heeft me dus met de neus op de feiten gedrukt.

Ingemamavan4 hoe gaat het met jou? Spannende tijden gezien je zwangerschapsduur, of valt het nog mee?

elina382006
    Bijdrager

Tempen doe ik s morgens zodra ik uit bed kom en toch naar het toilet moet. Tijd kan best een klein beetje afwijken, sta niet elke dag stipt om 7 uur op bijv. Mijn basale temp is gem. genomen 36.6/36.7. De dag van of vlak voor de eisprong zakt het naar de 36.3/36.4 om daarna te stijgen naar de 36.9 of hoger. Mijn luteale fase is doorgaans 12 dagen,net als Mar.
    Mijn eisprong is meestal rond dag 16/17.

Vanmorgen had ik een lage temp. Ik ben dus heel benieuwd of hij morgen gestegen is…spannend.

Oh ja Mar ik weet het nog van de vorige keer bij A. Misschien kun je die dame nog optrommelen GRAPJE :mrgreen: ๐Ÿ˜†

inlasteves
    Bijdrager

Smurf en marda, dank jullie wel voor de duidelijke uitleg! ๐Ÿ˜€ Daar kan ik iets mee!

Goh afgelopen weekend razend druk gehad en vannacht kon de jongste niet meer slapen van alle prikkels en dus is mama maar de hele nacht met haar opgebleven… ๐Ÿ™„ gevolg is dat mama nu gesloopt is, ukkepuk toch alweer 4 uurtjes heeft geslapen…

Vroeg naar bed vanavond. ๐Ÿ˜€

Smurf.. jij bedoelt die dame die moest komen maar niet kwam.. of niet.. ๐Ÿ˜†

elina382006
    Bijdrager

๐Ÿ˜† inderdaad, en als ze kwam waren de kids te laat op school en waren hun haren mooi gekamd…

Anoniem

Het gaat hier goed… Rust is er weer.. En we doen lekker rustig aan ..
    Soms wat rommelen en met de feestdagen bezig..
    Niet het idee dat hier wat gebeuren gaat de komende tijd…
    Het word wel zwaarder (nu +18kg) en dat begin ik wel te merken … Maar zelfs soms als ik met iets bezig ben en ik ze niet voel bewegen “vergeet” ik het ook nog wel eens even dat ik ook nog zwanger ben… En dan komt weer het : oja jullie zijn er ook nog… ๐Ÿ˜ณ

Woensdag gaan we in gesprek over het verloop van de laatste weekjes en de bevalling…ik ben benieuwd…

Het duurt nu niet heel lang meer … Een weekje of 3 a 4 zo ongeveer…

Maar eerst deze week even heerlijk sinterklaas .. Mijn moeders verjaardag en zondag word M 3 jaar… Erg leuk om die blije snoetjes weer te zien in deze leuke tijd…

imported_LD
    Bijdrager

Er zijn heel wat pagina’s bijgekomen, vooral kletspraat (kwartetten enzo) zo te lezen ๐Ÿ˜†

Broekie, ik heb begrepen dat je ook van je natuurlijke hormonen zoals prosteron en oestrogeen kwaaltjes (o.a. gespannend borsten en misselijkheid en moeheid) kan krijgen en dat zit ook in anticonceptie verwerkt. Vervelend dat je er zo last van hebt.

Smurf, welkom hier. Had je nog een KV test gedaan om te zien of je hcg al laag was? Ik hoop dat je snel zwanger bent en na 9 maanden een gezond kindje in je armen mag sluiten.

Marda, zo te lezen ben je dus ongesteld geworden?
    Dat heb ik ook wel eens, dat ik ineens bedenk dat sommige dingen niet zo handig zijn als je zwanger bent en/of een baby hebt. Zoals op de bakfiets gaan met 3 kleuters erin en een hoogzwangere buik. Dan denk ik maar dat dit maar tijdelijk is of dat we dan een tijdelijke oplossing bedenken.

ingemamavan4, nog 3 a 4 weken? Bij mij duurde het ook tot 40 weken en 1 dag :silenced:
    Of heeft de gyn al gezegd dat je rond 36 weken ingeleid zal gaan worden? Ik hoor dat wel vaker dat dit in sommige ziekenhuizen het beleid is bij tweelingen.

Ik had vanmiddag mijn eerste positieve ovulatietest, dus hoogstwaarschijnlijk morgenmiddag ook en dan zal mijn eisprong morgenavond zijn. Manlief is vanavond weg en komt pas laat thuis, maar gisterenavond hebben we nog geklust en morgenavond kunnen we ook nog.
    En dan weer afwachten :pray:

Anoniem

Eeneiig met 36 weken inleiden en tweeeiig met 37 weken kijken wat ze gaan doen… Dus 40 gaan we niet halen .. Dan zal ik helemaal op knappen staan denk ik…

Nog 2 nachtjes en dan horen we meer… De kids tellen af tot de sint ik tot de gyn :mrgreen:

imported_LD
    Bijdrager

@ingemamavan4 wrote:

Dan zal ik helemaal op knappen staan denk ik..

Dat stond ik ook ๐Ÿ˜†
    In het ziekenhuis waar ik liep maakt het verder niet uit dat de jongens 1 eiig konden zijn. Ze hadden een eigen placenta en een eigen vruchtzak dus dan zou de gyn pas gaan inleiden met 41 weken als er verder niet eerder noodzaak was.
    Uiteindelijk dus de verloskundige gebeld (daar kwam ik ook voor controles) en die heeft me met 39+6 weken gestript. Gelukkig heeft dat geholpen.

Wel fijn dat je weet dat je niet tot het einde hoeft te lopen.

Anoniem

Zijn jou jongens 2eiig ?? Vanwege 2 placentas…?

Hier hebben ze samen 1 placenta .. Een zak samen en worden door een dun vlies gescheiden…

imported_LD
    Bijdrager

Als het goed is zijn ze 1eiig.
    Bij een eigen placenta is de kans alsnog 1/3e dat het 1eiig is. Het geeft dan wel minder kans op risico’s, vandaar dat mijn gyn ze zo lang wilde laten zitten.

Anoniem

Okee dat wist ik niet .. Weer wat geleerd..

Nog 1 nachtje slapen en dan op gesprek.. Vind het wel spannend worden hoor..

Wow Sassie wat een mooie buik!!! Die is echt HUGE.. prachtig hoor!!!
    Spannend nu een eisprong, heb je nu ook weer een grotere kans op een meerling?

Inge (ik kort je naam even in ๐Ÿ˜‰ ) Spannend allemaal. Duurt niet lang meer dus. Succes met de laatste loodjes!
    Maar weten ze nu nog niet of het 1 of 2 eiรƒยฏg is dan? En wanneer weten ze dat wel? Geloof dat ik het niet helemaal begrijp :think:

Haha Smurf, ja dat was me wat toen.. Moet wel zeggen dat als het zover is dat ik dan toch weer op zoek ga naar hulp voor de vroege ochtenden, hopelijk dan met meer succes!

Op dit moment staat mijn hoofd even naar andere dingen, het gaat niet goed met onze 2e dochter (autisme) op school. De juffen begeleiden haar (zo vinden wij als ouders) onvoldoende. Ze schuiven alles af op dat haar klas zo groot is, ja dat is ook zo.. maar dat wil toch niet zeggen dat ze dan helemaal geen extra aandacht verdient.. pff lastige situatie momenteel! Als we er helemaal niet uitkomen gaan we verder kijken naar ander onderwijs.. lastig dus.

Anoniem

Marda .. Dat klinkt wel lastig met school en ook niet leuk voor je kleine meid..

Zo ver wij weten is het bij ons ook 1 eiig ..

k10tam
    Bijdrager

sassie die buik ๐Ÿ˜ฏ ben ik toch maar blij dat ik geen tweeling heb :shifty: leek me altijd wel een leuke uitdaging, maar met zo’n buik…wow!

Marda lastig hoor met je dochter. Weet je, het is ook erg lastig als de klassen zo groot zijn…tegenwoordig wordt er zoveel bezuinigd op het onderwijs dat je als school niet anders kunt dan de klassen groot maken. Tegelijk heb je de zorg voor meer bijzondere kinderen, want doorverwijzen naar het sbo is ook heel streng geworden. Je moet als leerkracht een duizendpoot zijn om het allemaal goed voor elkaar te krijgen. Heeft je dochter een rugzakje/lgf-budget? Dat zou in ieder geval voor een aantal uren per week extra handen op moeten leveren voor haar (klassenassistent oid) Als de school jouw dochter niet de zorg kan bieden die ze nodig heeft is het idd verstandig om rond te kijken naar een school die dat wel kan. Maar ik vind ook dat de school dat zelf moet aangeven, waar de grenzen voor hen op dit moment liggen. Want ik geef het ze wel te doen hoor, in deze tijd. Ben wel blij dat ik nu niet voor de klas sta…

imported_LD
    Bijdrager

Ik heb mijn eisprong dinsdagavond gevoeld (maandag en dinsdag positieve ovulatietesten gehad) dus ik zit weer op het wachtbankje. De vorige keer werd ik 13 dpo ’s avonds ongesteld, dus we moeten 17/12 voorbij zonder rode duivels.

Marda, een 1-eiige tweeling is gewoon een ‘foutje’ van de natuur, dat is volgens mij een kans van 1 op 250 ongeveer. Bij een volgende zwangerschap zou je weer diezelfde kans hebben. Bij een 2-eiige tweeling spelen bepaalde factoren (o.a. leeftijd, erfelijkheid) een rol, gemiddeld is de kans 1 op 100 ongeveer. Als je al een keer een 2-eiige tweeling hebt gehad, dan is de kans bij een volgende zwangerschap 1 op 10 volgens mij.
    Hoogstwaarschijnlijk zijn Luc en Stan 1-eiig, dus dan zouden we in theorie niet meer kans hebben dan ieder ander.

Vervelend dat je niet tevreden bent over hoe het nu op school gaat. Heb je al een gesprek gehad met een hoger iemand (directeur ofzo) om te kijken of er een oplossing is?

elina382006
    Bijdrager

Ik weet het niet zeker, maar vermoed dat ik mogelijk afgelopen maandag toch mijn eisprong heb gehad…
    Ik had nl. het weekend meer slijm en een paar dagen een trekkend drukkend pijnlijk gevoel in mijn onderbuik. Dat is sinds dinsdag/woensdag helemaal weg.

Mocht het zo zijn en ik ga uit van een lf van 12 dagen dan heb ik een cyclus van 41 dagen deze 1ste keer. Ben heel erg benieuwd of het klopt.

Ik hou dus gewoon 6 weken aan na de bevalling als nod. Zet mezelf nu dus ook maar op het wachtbankje.

Mar, dikke dikke knuf, ik ga je snel bellen. :-* :-* :-*

Sassie, spannend duimen draaien :pray:
    En jouw buik van de tweeling wauw! ๐Ÿ˜ฏ

Inge, wat bijzonder zeg een tweeling. En twee jongens :inlove:

Smurf, spannend nu toch ineens op het wachtbankje!
    Ik duim voor je!!

Sassie, blijft altijd interessante theorie over hoe dat nu zit met tweelingen, heel bijzonder! Maar er is dus niet met 100% zekerheid te zeggen of jou kindjes een of 2 eiรƒยฏg zijn?
    Jij dus ook op het wachtbankje, spannend, ik duim ook voor jou!

Wat betreft school, het gaat echt niet lekker met. D.agmar. De school onlangs gefuseerd en daardoor zijn de klassen groter geworden. Daarbij zit D. in groep 3. Vorig jaar was het contact met de leerkracht heel goed, nu is dat heel anders. Bij alles heb ik het gevoel dat het te veel is voor de juffen, het voelt alsof D. daar niet op haar plek is. Daarbij worden we als ouders niet serieus worden genomen. Er is zo blijkt onvoldoende aandacht en kijk op de kinderen individueel. Er zijn al een aantal incidenten geweest die zelfs schadelijk waren. Begin vorige week was het toppunt.. te lang verhaal om hier te vertellen, maar behoorlijk naar. D. is inmiddels het vertrouwen in de juffen kwijt en durft het ook niet meer tegen de juf te zeggen als er wat is.
    Volgende week hebben we een gesprek met de juffen waar ook de directeur bij is, en intussen gaan we in het begin van de week even op een andere basisschool kijken. Ik heb niet echt vertrouwen dat dit goed gaat komen, lastig.

Ik heb besloten deze ronde sowieso even over te slaan, ik merk dat het veel met me doet, ik wil eerst even alles behoorlijk op de rit krijgen. Eerst maar eens zorgen dat het weer helemaal goed en lekker loopt (op welke school dan ook).
    Maar goed we hebben dan ook absoluut geen haast ofzo.. De bedoeling was sowieso om pas op zijn vroegst volgend najaar zwanger te worden, maar gezien mijn lange cyclussen toch eerder begonnen om geen zeldzaam ei overslaan. Maar hoe zeldzaam ook, nu moet ik het wel even overslaan.. ik wil deze situatie eerst oplossen.

150 berichten aan het bekijken - 1 tot 150 (van in totaal 476)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

54845240