rabarbertaart

Home Forums Algemeen De keukentafel rabarbertaart

Dit onderwerp bevat 101 reacties, heeft 27 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Dunya .

102 berichten aan het bekijken - 1 tot 102 (van in totaal 102)
  • Auteur
  • natas1
    Bijdrager

Ik wil even vertellen dat ik zo’n lekkere rabarbertaart heb gemaakt :drool:

heel simpel recept gegoogled (van de puddingclub :mrgreen: )

jippetie
    Bijdrager

:drool: Ik ruik ‘m hier!

Plak het recept hier eens bij, please :pray: ๐Ÿ˜€

M@ureen
    Bijdrager

oei :drool: iets zegt me dat ik dat ook een keer ga proberen. heb je um als toetje gegeten of als gebak?

Ellen4
    Bijdrager

Oh ben gek op rabarber, de taart ziet er ook heerlijk uit echt zo’n lekkere picknicktaart.

linniepinnie
    Bijdrager

Oh dat ziet er erg mjammie uit :drool:
    Receptje :angel: ๐Ÿ˜‰

M@ureen
    Bijdrager

is dit um:

Recept

Rabarbertaart

Frisse taart, ook lekker gevonden door mensen die geen rabarber lusten

(Voor een springvorm van 24 cm)

Oven voorverwarmen op 150ร‚ยฐC

Rabarber wassen, kleinsnijden, met de overige ingrediรƒยซnten voor de vulling mengen.

Boter, suiker en citroenrasp voor het deeg met de mixer kloppen, een voor een de eieren erdoor kloppen, als laatste het zelfrijzend bakmeel erdoor kloppen.

Deeg in ingevette springvorm scheppen. Rabarbervulling erop scheppen.

1-1ร‚ยฝ uur bakken.

?

linniepinnie
    Bijdrager

@fiep klophout wrote:

is dit um:

Recept

Rabarbertaart

Frisse taart, ook lekker gevonden door mensen die geen rabarber lusten

(Voor een springvorm van 24 cm)

Oven voorverwarmen op 150ร‚ยฐC

Rabarber wassen, kleinsnijden, met de overige ingrediรƒยซnten voor de vulling mengen.

Boter, suiker en citroenrasp voor het deeg met de mixer kloppen, een voor een de eieren erdoor kloppen, als laatste het zelfrijzend bakmeel erdoor kloppen.

Deeg in ingevette springvorm scheppen. Rabarbervulling erop scheppen.

1-1ร‚ยฝ uur bakken.

?

?? raar recept fiep, volgens mij mist de helft of niet.
    Hoe moet je de vulling maken?

Draakje80
    Bijdrager

jes, fiep dat is em.

vulling : rabarber 750 gr, 3 eetlepels custard poeder, 2 zakjes vanillesuiker en 30 gr. witte basterdsuiker.

in de oven op 150 graden (net onder het midden) ong. 1,5 uur.

ff googlen op rabarbertaart bij de puddingclub ๐Ÿ˜‰

Ik eet hem heel de dag ๐Ÿ˜ณ

toetje als je hem niet helemaal koud laat worden met een bolletje vanille ijs moet verrukelijk zijn :drool:

jippetie
    Bijdrager

Maar wat doe je dan (van te voren dus) met de rabarber? Schoonmaken, spoelen, voorkoken????

Ik heb nog nooit zelf iets met rabarber gedaan ๐Ÿ˜ณ Heb dus geen flauw idee… Ik lustte het ook nooit, tot ik zw werd ๐Ÿ˜ฎ HEle potten heb ik toen weggewerkt ๐Ÿ˜ฏ

M@ureen
    Bijdrager

@crien wrote:

Maar wat doe je dan (van te voren dus) met de rabarber? Schoonmaken, spoelen, voorkoken????

Ik heb nog nooit zelf iets met rabarber gedaan ๐Ÿ˜ณ Heb dus geen flauw idee… Ik lustte het ook nooit, tot ik zw werd ๐Ÿ˜ฎ HEle potten heb ik toen weggewerkt ๐Ÿ˜ฏ

normaal kook je rabarber in een klein beetje water met (vanille) suiker tot het zo zacht wordt dat het een brei is. Ik neem aan dat ze voor dit recept ook gekookt moeten worden.

jippetie
    Bijdrager

@ Fiep:

Effe off-toppic; heb je al post gehad?

On toppic: en dan snijd je die lange stelen in kleine stukken?

Draakje80
    Bijdrager

Rabarber NIET voorkoken, gewoon wassen en dan in kleine stukje snijden (afhankelijk van de dikte heb ik een cm of 2 gekozen, soms meer soms minder), en mengen met de suiker en de custardpoeder.
    Hij lijkt niet gaar te worden maar ineens zie je het spul veranderen, het kookt eigenlijk gaar in de pudding.

natas

JoJo
    Bijdrager

Ik geloof dat ik morgen ook eens de ingredienten ga halen……. :drool:

Meis33
    Bijdrager

:drool: Klinkt goed.
    Ik stond vandaag in de winkel met rabarber in mijn handen. Ik vond dat vroeger als kind zo lekker, maar had nu echt geen idee wat ik er mee kon doen.
    Nu wel :mrgreen: , dus morgen terug naar de winkel.

Claudia
    Bijdrager

Ik vind het ook lekker, maar manlief wil het niet eten… En aangezien AS het nog niet lekker vindt en Lev het ook niet vind ik het iets te onhandig klusje.

hij heeft reuma en zijn moeder heeft ooit gezegd dat rabarber iets met calcium afbreekt? Weet iemand dit?

JoJo
    Bijdrager

Mijn kinderen hebben nog nooit rabarber op. Ik vond het als kind รƒยฉrg lekker, mijn broer walgde ervan. Geen idee wat mijn kinderen ervan vinden. Zo’n taart is natuurlijk wel lekker zoet ๐Ÿ˜‰

JoJo
    Bijdrager

Nou, hij zit in de oven, ik ben benieuwd…….

M@ureen
    Bijdrager

@fleur wrote:

nou, het boodschappenlijstje is gemaakt. ik ben benieuwd…. :mrgreen:

JoJo
    Bijdrager

@fiep klophout wrote:

@fleur wrote:

nou, het boodschappenlijstje is gemaakt. ik ben benieuwd…. :mrgreen:

:mrgreen:

Draakje80
    Bijdrager

En we kunnen wel een KOK’s taartenbakwedstrijd gaan houden :mrgreen:

M@ureen
    Bijdrager

@natas1 wrote:

En we kunnen wel een KOK’s taartenbakwedstrijd gaan houden :mrgreen:

of een poging tot record verbreken van simultaan rabarbertaart bakken :mrgreen:

Hij staat hier in de oven, reeds in de reserve-tijd….geloof dat ie maar gedegradeerd (of gepromoveerd?) wordt van gebak naar toetje.

JoJo
    Bijdrager

Hoe was de jouwe Fiep? Die van mij zag er precies zo uit als op het plaatje van de TS en is lรƒยฉkker!!!!! Ik neem er elke dag een puntje van. Kes vind hem ook lekker, Indy niet (terwijl Indy de alleseter is en Kes de pietlut, haha).

jippetie
    Bijdrager

Ik heb alles in huis. Alle ingrediรƒยซnten staan al afgewogen en afgepast klaar. Kan ik morgenochtend meteen gaan bakken! Kan niet wachten! :drool:

jippetie
    Bijdrager

Zo, hij staat in de oven! En het ruikt nu al lekker! ๐Ÿ˜€

JoJo
    Bijdrager

@crien wrote:

En, was hij ook lekker?! Wij gaan hem vandaag nog een keer maken :drool:

jippetie
    Bijdrager

@fleur wrote:

@crien wrote:

En, was hij ook lekker?! Wij gaan hem vandaag nog een keer maken :drool:

Hij is HEERLIJK! Hub en Mayra zijn een nieuwe portie rabarber halen! :mrgreen: Straks naar oma en naar de buuf de geleende springvorm terugbrengen en dan is deze al OP! ๐Ÿ˜‰ :mrgreen:

@lydia wrote:

Ik vind het ook lekker, maar manlief wil het niet eten… En aangezien AS het nog niet lekker vindt en Lev het ook niet vind ik het iets te onhandig klusje.

hij heeft reuma en zijn moeder heeft ooit gezegd dat rabarber iets met calcium afbreekt? Weet iemand dit?

Even voor je gegoogled, als ik t goed begrijp zit er zelfs calcium in :think:

Inhoudsstoffen
    100 gram verse (rauwe) rabarber bevat gemiddeld 2 g koolhydraten, 0,5 g eiwit en 0,1 g vet. Verder aan mineralen 300 mg kalium, 40 mg calcium, 0,5 mg ijzer en aan vitaminen 0,05 mg B1, 0,02 mg B2 en 10 mg C. De energiewaarde van 100 g is 46 kJ.

M@ureen
    Bijdrager

@fleur wrote:

Hoe was de jouwe Fiep? Die van mij zag er precies zo uit als op het plaatje van de TS en is lรƒยฉkker!!!!! Ik neem er elke dag een puntje van. Kes vind hem ook lekker, Indy niet (terwijl Indy de alleseter is en Kes de pietlut, haha).

hij was erg lekker! ik heb me erg vermaakt met hem samen met nano bereiden. Beetje jammer dat nano opeens een beetje de boer uithangt (en wat ie niet kent….), dus hij wilde er uiteindelijk helemaal niks van proeven, onder geen geding… ๐Ÿ™„
    Gelukkig heb ik hem de afgelopen drie jaar behoorlijk wat aangeboden, dus ik heb er niet heel veel last van dat ie opeens zo op vertrouwd eten zit, maar hij heeft daardoor deze heerlijke rabarbertaart moeten missen…sufferd.

Draakje80
    Bijdrager

Fiep, N.iels is op dit moment ook zo’n boertje en heeft de taart ook gemist hoor…het samen maken was wel leuk!

Jammer dat mijn rabarber in de tuin nu op is(jaja hij was dus ook nog eens echt uit eigen tuin!) want ik wil hem nog wel een keer.

voor de weegschaal en dit bikiniweer is het beter dat ik de taart niet meer maak ๐Ÿ˜‰

natas

Chimaera
    Bijdrager

Mjam!
    Thomas kwam thuis met rabarber (gekregen van zijn grote vriendin, onze lift en nog heel even buurtvrouw en mijn bijna naamgenoot) dus ga ook maar zo’n taart maken ๐Ÿ˜› , kan ik direct een stuk cadeau doen aan haar als dank voor alles wat ze voor ons doet!!!

Anoniem

Zo dat ziet er lekker uit. Ik ben dol op rabarber. Vooral als ik zwanger ben, met de pan op schoot lepelen tot ik de pan weer bijna in de kast kan zetten zo leeg als die dan is. Dat ik de enige ben die het lust is geen probleem hoor want ik eet het zo op. ๐Ÿ˜ณ

jippetie
    Bijdrager

Ja, hij is echt :drool: (schreef het net ook al elders; ik heb ‘m binnen een week al 2x gemaakt 8) ๐Ÿ˜€ )

JoJo
    Bijdrager

@crien wrote:

Ja, hij is echt :drool: (schreef het net ook al elders; ik heb ‘m binnen een week al 2x gemaakt 8) ๐Ÿ˜€ )

Wij hebben hem ook al 2 keer gemaakt :mrgreen:

Lucia
    Bijdrager

Ik kan me er niks bij voorstellen.
    Smaakt het zoet (heb echt nog nooit rabarber op)?

jippetie
    Bijdrager

Ja zoet en fris zuur (maar niet zuur dat je er kippenvel van krijgt) Lekker zurig met dat zoetige deeg, heerlijke combinatie :thumbup:

Lucia
    Bijdrager

Klinkt wel goed, misschien ook maar eens proberen.

magriet
    Bijdrager

Nou ik heb net alles in huis gehaald, ga hem morgen maken.
    Ik werd zo nieuwsgierig na al die enthousiaste opmerkingen.

En dan te bedenken dat ik volgens mij niet eens van rabarber hou…
    maar dat weet ik niet zeker :shifty: ๐Ÿ˜†

jippetie
    Bijdrager

We kunnen wel een keer een poging doen om een record te vestigen met simultaan rabarbertaarten bakken?! :mrgreen:

Wie doet er mee? :mrgreen:

jippetie
    Bijdrager

Ik ga zo even naar de markt en breng… jawel…

rabarber mee! :mrgreen:

magriet
    Bijdrager

Die van mij staat nu in de oven :mrgreen:

Maar wat is die rabarber draderig zeg, net bleekselderij.
    Ik was hem al helemaal aan het schillen toen vriendlief
    zei dat dat niet hoefde, dat wordt toch zacht…

Vind alleen de bereidingstijd een beetje vaag. 1 tot 1,5 uur.
    Nogal ruim genomen als je het mij vraagt.
    Ik heb hem op een uur ingesteld en dan kijk ik wel hoe hij eruit
    ziet.

Zal mij benieuwen!!

Sammie070
    Bijdrager

Denk dat als hub straks nog op tijd thuis is, ik ook ff snel naar de markt fiets 8) Ik wil dit ook maken!! Lijkt me heerlijk. Wij hadden vroegah ook altijd rabarber als toetje (volgens mij met joghurt samen :think: of niet..weet t niet meer)

Maar ik sta morgen te bakken!

linniepinnie
    Bijdrager

Oke ik heb alles op mijn lijstje staan.
    Nu maar hopen dat ik zin heb vanmiddag om te bakken :shifty:

Jullie horen het vanavond ๐Ÿ˜‰

Anoniem

oeh… ik ga van de week toch ook rabarber scoren hoor… jum…

hik er al een paar jaar tegen aan om het te gaan maken, ik vind het zelf super lekker….. dit jaar gaat het er toch echt van komen… ๐Ÿ˜€

jippetie
    Bijdrager

@paschal75 wrote:

Die van mij staat nu in de oven :mrgreen:

Maar wat is die rabarber draderig zeg, net bleekselderij.
    Ik was hem al helemaal aan het schillen toen vriendlief
    zei dat dat niet hoefde, dat wordt toch zacht…

Vind alleen de bereidingstijd een beetje vaag. 1 tot 1,5 uur.
    Nogal ruim genomen als je het mij vraagt.
    Ik heb hem op een uur ingesteld en dan kijk ik wel hoe hij eruit
    ziet.

Zal mij benieuwen!!

En? Hoe wassie?!

Ik ga morgen weer bakken 8)

magriet
    Bijdrager

Lekker !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hier die combi van zoet en zuur !

Wij gingen redelijk oberwacht BBQ-en bij vrienden dus ik
    nam die taart mee als toetje/voor bij de koffie…nou ik heb
    punten gescoord !! Heerlijk, wat verse aardbeitjes erbij…zalig!
    De kinderen vonden het ook :drool:

Sammie070
    Bijdrager

ik ga nu mijn rabarber snijden dus vanavond staat er hier wat lekkers op t menu :drool:

edit; Nou mn taart is gelukt! Smaakt goed alleen is op de bovenkant minder overlopen met deeg als op die foto van jullie te zien is :think: Maar dat maakt verder niet uit..Hij komt toch wel op :drool: :drool:

jippetie
    Bijdrager

@mariska89 wrote:

ik ga nu mijn rabarber snijden dus vanavond staat er hier wat lekkers op t menu :drool:

edit; Nou mn taart is gelukt! Smaakt goed alleen is op de bovenkant minder overlopen met deeg als op die foto van jullie te zien is :think: Maar dat maakt verder niet uit..Hij komt toch wel op :drool: :drool:

Ja, dat lukt bij mij dus ook niet zo mooi. (ook niet als ik de rabarberstukjes een beetje in het deeg druk) Maakt niet uit :hand: HIJ SMAAKT HEERLIJK! :dance: Lekker hรƒยจ, die combi van zuur en zoet. (wat dachten jullie van een beetje warm en dan een bolletje ijs erbij? :drool: :shifty:

magriet
    Bijdrager

@mariska89 wrote:

Smaakt goed alleen is op de bovenkant minder overlopen met deeg als op die foto van jullie te zien is :think: Maar dat maakt verder niet uit..Hij komt toch wel op :drool: :drool:

Dat had ik nou ook….

Sammie070
    Bijdrager

Onee die van mij was wel wat meer overlopen..
    Hier onder nog snel een foto hoe die er nu uitziet…Zoals je ziet hij is bijna op ๐Ÿ™„ ๐Ÿ˜† ๐Ÿ˜† Mocht van mn ouders en oma alleen op visite komen als ik wat mee nam… Dus haal vanmiddag nog wel ff nieuwe rabarber bij de AH ๐Ÿ˜†

Oja en dat ijs…gewoon vanille ijs erbij?? Jummiee

jippetie
    Bijdrager

@paschal75 wrote:

@mariska89 wrote:

Smaakt goed alleen is op de bovenkant minder overlopen met deeg als op die foto van jullie te zien is :think: Maar dat maakt verder niet uit..Hij komt toch wel op :drool: :drool:

Dat had ik nou ook….

Ja, precies! ZO is die van mij ook (alle 3 de keren) :think: Maar hij smaakt me toch! :drool:

Meis33
    Bijdrager

@mariska89 wrote:

Dus haal vanmiddag nog wel ff nieuwe rabarber bij de AH ๐Ÿ˜†

Vanmiddag? Is bij jullie de AH open dan vandaag :think: ?

JoJo
    Bijdrager

Als je een kleinere springvorm neemt moet het deeg wel meer de weg omhoog zoeken. Bij mij is hij allebei de keren wel helemaal “overgelopen”.

Woensdag nรƒยณg maar een keer de ingredienten halen :drool: En dan doe ik hem wel 1 1/2 uur in de oven. De laatste keer moest hij er na iets meer dan een uur uit omdat we de oven weer nodig hadden…..

magriet
    Bijdrager

@janneke1976 wrote:

@mariska89 wrote:

Dus haal vanmiddag nog wel ff nieuwe rabarber bij de AH ๐Ÿ˜†

Vanmiddag? Is bij jullie de AH open dan vandaag :think: ?

Hier in Delft wel hoor ! (altijd zondags en ook bijna alle feestdagen :thumbup: )

Anoniem

waar staat eigenlijk het recept met precies de hoeveelheden enz ?

JoJo
    Bijdrager

Anoniem

super dankjewel ๐Ÿ™‚

cindy32
    Bijdrager

wij gaan zo een stukje proberen bij de koffie. Hij ruikt iig heerlijk :drool:

jippetie
    Bijdrager

@maxime wrote:

wij gaan zo een stukje proberen bij de koffie. Hij ruikt iig heerlijk :drool:

EN???? 8)

cindy32
    Bijdrager

Ik vond hem heerlijk :drool: , mijn partner haakte af toen ie de rabarber ontdekte. :wall:

Sammie070
    Bijdrager

Nou nummer 2 en 3 staan in de oven… ๐Ÿ˜ณ ๐Ÿ˜† Iedereen hoorde dat ik zon taart had gemaakt…Dus als ik er nog een maakte moest ik meteen meer maken..Dus nu 1 taart om in delen weg te geven en 1 voor ons zelf ๐Ÿ˜†

Nog even wat betreft die AH..Hier is die op alle zondag en feestdagen van 16tot 20u open. En bij 2 feestdagen achter elkaar is die meestal de 1e gesloten en de 2e open.

JoJo
    Bijdrager

En hier zijn de ingredienten weer in huis om hem voor de derde keer te maken :mrgreen: Alleen de rabarber moet morgen nog komen, die verkopen ze niet bij onze mini Appie ๐Ÿ˜‰

jippetie
    Bijdrager

Hier alles weer in huis, vanavond (bijna) alles klaarzetten en morgenochtend bakken :drool:

Spoon Obasan
    Bijdrager

Ik heb ook alles in huis gehaald, morgen ga ik aan het bakken. Ik ben
    heel erg benieuwd na al jullie verhalen ๐Ÿ˜†

Sammie070
    Bijdrager

Hier bijna 2 taarten op in 2 dagen…(wel 1tje bijna helemaal weg gegeven) Maar de vorige keer had ik te veel custard nu was die precies goed!! Erg lekker maar de komende tijd ff niet meer ๐Ÿ˜† ๐Ÿ˜† ๐Ÿ˜†

Spoon Obasan
    Bijdrager

Ik had toch niet het goede aantal rabarber in huis. Bij de Deka verkopen
    ze de rabarber per steeltje en niet per stronk ๐Ÿ˜• En ik had een pond
    rabarber in gedachten voor de taart. Nu heb ik de overige 250 gram
    aangevuld met aardbeien, en hij is lekkerrrrrr :drool: :drool: :drool:

Ik ben dus een van de personen die geen rabarber lust, maar zo wel hoor,
    ik heb al twee stukken op :angel: :drool:

jippetie
    Bijdrager

OEoeoeoeoeoeoe!!! Dat ziet er ook lekker uit! :drool: Vandaag niet aan bakken toegekomen. Morgen zeker aan de slag! 8)

JoJo
    Bijdrager

Brigitte, mijn partner houdt ook niet van rabarber maar de taart ging erin als koek bij hem :drool:

Helaas alle ingredienten behalve de rabarber in huis :wall: Dus morgen weer naar de winkel……

Spoon Obasan
    Bijdrager

Fleur, die van jou probeerde het tenminste nog. Die van mij lust ook geen
    rabarber, maar wilde het ook niet proberen, boer ๐Ÿ™„ ๐Ÿ˜†
    De kinders hebben wel zitten smullen, dus ik hoef hem niet helemaal alleen
    op te eten :mrgreen:

jippetie
    Bijdrager

Vandaag onze trouwdag! Dus ik ga aan de bak :mrgreen: 2 tegelijk bakken; รƒยฉรƒยฉn in de oven van de keuken en รƒยฉรƒยฉn in de oven in de garage 8)

Als ik niet genoeg rabarber heb voor 2 taarten dan doe ik er รƒยฉรƒยฉn met rozijnen en appel :drool:

Spoon Obasan
    Bijdrager

Oh klinkt lekker Crien :drool: Volgens mij is een combi appel/peer ook
    erg lekker. Die ga ik volgende week eens uitproberen :angel:

Ben vanmorgen bij mijn mams koffie wezen drinken, en een stuk meegenomen
    voor haar. En zij vond hem ook errug lekker :thumbup:

Spoon Obasan
    Bijdrager

En gefeliciteerd met je trouwdag natuurlijk ๐Ÿ˜€

jippetie
    Bijdrager

Na het succes van DE TAART heb ik nu Activia rabarber gekocht…..

… :sick: Dรƒยกt valt tegen! ๐Ÿ˜† Daar kan ‘onze’ taart niet aan tippen ๐Ÿ˜†

jippetie
    Bijdrager

3 hoeraatjes voor Natas1 die ons aan het recept heeft geholpen :mrgreen:

magriet
    Bijdrager

@crien wrote:

3 hoeraatjes voor Natas1 die ons aan het recept heeft geholpen :mrgreen:

Draakje80
    Bijdrager

thanks ๐Ÿ˜ณ en ik vind de tip met aarbeien goed want laat ik nu dit weekend een aardbeientaart gebakken hebben met een recept van koopmans maar die was niet echt lekker…

appel peer lijkt me zo nat worden maar mss als je iets hardere appels en peren gebruikt wel een goed idee dan.

Ben benieuwd naar de reacties.

Hebben jullie trouwens echte custard gebruikt? Want ik de banketbakkersroom van Soezie(Boerenbond) en dat vind ik ook lekkerder dan custard.

natas

jippetie
    Bijdrager

Ik heb ‘m vandaag gemaakt in een tulbandvorm. Eerst een laagje van het deeg erin, toen de rabarber en daarna weer ‘afgedekt’ met wat deeg. Is mooi geworden!

O ja, deze ronde heb ik de custard door het deeg gedaan. Straks eens proeven of dat een goede ‘move’ was. Ik kreeg steeds klontjes ( :sick: ) als ik het bij de rabarber deed.

Ik doe ook wel eens een eetlepel custard door de pannenkoekenmix ๐Ÿ˜‰ Is erg lekker! Dat deed mijn moeder al (zij had het vroeger van de ‘nonnen’ geleerd -mijn ma was van 1926-) en die ‘traditie ‘houd ik in ere.

JoJo
    Bijdrager

Die custard door de pannenkoekenmix ga ik onthouden!

Rabarbertaart 3 is zojuist gebakken en ik heb er alweer een stuk van op :drool:

nooij118
    Bijdrager

rabarber kruimeltaart is ook erg lekker :hug:

gravinner
    Bijdrager

Ik was wel heel nieuwsgierig geworden door die enthousiaste verhalen hier.. Het ruikt hier nu dus heerlijk naar taart-in-wording..
    Ben reuze benieuwd :drool:

jippetie
    Bijdrager

Gisteren weer eentje gemaakt; half rabarber en half appel/rozijn. Ik was ‘m zรƒยณ kwijt! :mrgreen:

Ik had weer de custard door het deeg gedaan en een laagje deeg bovenover gedaan. Daarnaast een klein beetje bakpoeder door het zelfrijzend bakmeel en dat wordt ‘ie (bij mij tenminste 8) ) nog mooier :thumbup: (รƒยฉn lekkerder :drool: )

EDIT: foto’s toegevoegd.

jippetie
    Bijdrager

Er staat er wรƒยฉรƒยฉr 1 in de oven 8) Hub is morgen jarig maar viert het niet echt. Hij wilde alleen taart… rabarbertaart! :mrgreen:

Laat in de middag gaan we met oma en haar vriendje lekker BBQ-en en als toetje hebben we….

…warme taart met bolletje ijs! 8) :mrgreen:

M@ureen
    Bijdrager

en het is weer rabarber-seizoen :dance: :dance:

jippetie
    Bijdrager

Jahaa! Ik zat er ook al weer aan te denken! :drool: :thumbup:

Anoniem

Ga er deze week ook weer eens 1 maken ๐Ÿ™‚

Joanna81
    Bijdrager

Ik was ook nieuwsgierig.

Maar hier bij zowel de Jumbo als de AH geen rabarber kunnen vinden.

esje en mo
    Bijdrager

maar op de markt al wel, zag ze vorige week ook al liggen :drool:

Anoniem

Aantal dagen terug er 1 gemaakt, en hier hadden ze wel rabarber bij de AH. Medewerkster vertelde wel dat ze nog erg jong waren en daardoor wat slappig.. Maja taart was heerlijk :drool:

stiertje
    Bijdrager

Ik ga er morgen ook weer voor. De rabarber ligt al klaar!

M@ureen
    Bijdrager

hier ook alweer de eerste taart achter de kiezen :drool:

Anoniem

Weet iemand als je de helft van het recept doet voor een klein taartje hoe het dan zit met de oventijd?

stiertje
    Bijdrager

Die van mij is gewoon mislukt ๐Ÿ˜ฏ Dikke klonten, helemaal niet luchtig en ontzettend zuur….jakkes ๐Ÿ˜ฅ
    En dat terwijl we er zo’n zin in hadden, want vorig jaar hebben we ervan gesmuld..
    Op naar een nieuwe poging ๐Ÿ˜‰

Anoniem

Zag gisteren Rabarber bij de AH liggen, vandaag meteen een lijstje gemaakt en vanmiddag lekker een taart maken :drool:

Anoniem

Ik heb die onlangs ook gemaakt! Was super! Schoonouders vonden hem ook heerlijk, Sean vond hem te zuur en ml? Die hing de boer uit! :snooty: Dus alles was voor mij! ๐Ÿ˜‰

jippetie
    Bijdrager

Ik heb pas het recept ook weer opgevist en ook doorgegeven aan een fanatiek bakkende neef van mij!

Dunya
    Bijdrager

Deze moet ik ook eens proberen, we hebben best wat rabarber in de tuin.

Anoniem

En de 1ste rabarbertaart staat weer in de oven :drool:

stiertje
    Bijdrager

Echt? Jij ben snel zeg ๐Ÿ˜‰ :mrgreen:

De rabarber in de tuin moet nog wel een tijdje….ben benieuwd of ik zo lang kan wachten ๐Ÿ˜‰

jippetie
    Bijdrager

Haha! Ik zat er laatst aan te denken! Heerlijk! Van de week maar weer eens maken (Y)

stiertje
    Bijdrager

Ik ga hem dit weekend maken van de rabarber uit de tuin! Ben benieuwd!

Dunya
    Bijdrager

Hier zijn er al weer 2 opgegeten dit voorjaar…..

Sammie070
    Bijdrager

He Femke jij ook nog hier ๐Ÿ˜‰ :mrgreen:

Dunya
    Bijdrager

Niet heel vaak Mariska, maar ik dacht, laat ik nog eens op kok kijken.

102 berichten aan het bekijken - 1 tot 102 (van in totaal 102)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

41541000