Quinny Speedy XS, staat stof te vangen

Ikenmama.nl Forum Forums Algemeen Mama en papa vraagjes Quinny Speedy XS, staat stof te vangen

Dit onderwerp bevat 23 reacties, heeft 10 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  brabbel .

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
  • Gemmama
    Bijdrager

Wij hebben destijds een quinny speedy XS gekocht en met de kinderwagen bak en maxicosi erop was ie perfect, maar nu Nica rechtop in de buggy wil zitten vind ik het maar een onding, ze zakt continu onderuit en hangt echt in de wagen. Met als gevolg dat ik hier nu eigenlijk altijd de buggy pak. Beetje zonde natuurlijk want zo’n quinny is niet gratis….

Ook het snel verstellen van zit naar slaapstand vind ik erg onhandig, met zo’n trekkoordje, je moet echt flink trekken met het gevolg dat Nica vaak alweer wakker schrikt ๐Ÿ™„

Ik twijfel om hem gewoon weg te doen, we gebruiken hem alleen als we echt in het bos gaan wandelen, dan is ie confortabeler dan de buggy, maar om hem daar nou alleen voor te bewarden :think:
    En we hopen ooit toch nog een brusje voor Nica te produceren dus dan zouden we een nieuwe wagen moeten kopen…

Wat zouden jullie doen en wat zijn jullie ervaringen met wagens en met name de quinny of over welke wagen ben je echt tevreden??

Groetjes Gemma.

Liamama
    Bijdrager

gemma ik zou hem verkopen
    als de 2de komt kan je dan altijd nog een nieuwe kopen

Sofie
    Bijdrager

Wij hebben de quinny verkocht via MP en een nieuwe bugaboo gekocht! Een paar maanden geleden, ook niet tevreden en vooral het lastig verstellen waar ik gek van werd. Met de bugaboo gaat dit veel fijner en Jochem kan nu ook nog naar mij toe kijken, dat vindt hij heel prettig.

Cell
    Bijdrager

:mrgreen:

ik ben zo makkelijk als een pet van een kwartje daarin :mrgreen:
    Ben nu aan mijn 11e wagen bezig
    Ik koop een wagen op marktplaats, bevalt hij niet dan gaat hij weg en koop ik iets anders.
    ik ben niet zo kapot van de quinny speedy, om de door jou genoemde redenen. Wij hebben NU een quinny freestyle met 4 wielen en die bevalt super, zit gewoon een hendel aan die je induwt en dan kan ie in 4 vaste standen waarvan 1 behoorlijk rechtop.
    Je bak en maxicosi zouden er gewoon op passen, dus je kan ook je quinny weg doen zonder bak en cosi en dan alleen een ander quinny onderstel met wandelwagen kopen, bv een freestyle want ook daar past de dreami van de speedy op (ik heb 2 bakken, 1 origineel in lime en een zwarte van een speedy, geen probleem ๐Ÿ˜‰ )

Maar hier makkelijk dus, dus ik zou hem zelf zoooo weg doen :mrgreen: ๐Ÿ˜ณ

Maxime
    Bijdrager

Probeer voor de oplossing van Cell te gaan. (toch voor de 4XL gegaan. Cell :thumbup: ). Ik heb hem nu bijna 3 jaar in gebruik en ik vind hem top. De kids zitten en liggen er heel comfi in. Je kunt hem van en naar je toe zetten in buggystand. Zelfs de oudste die toch een lange lijs is, zit er nog heel comfortabel in (doet ze zelden, maar toch). Hij is groot, maar rijdt heerlijk.

Gemmama
    Bijdrager

Ik vind persoonlijk de 3xl mooier, maar nu hoorde ik net van een vriendin dat je hem niet in kunt klappen, je schijnt eerst het buggygedeelte eruit te moeten halen voordat je hem inklapt, is dat zo??? Dat lijkt me wel heel onhandig :think:

Voordeel is wel dat de dreamibak en maxicosi die wij nog hebben er ook gewoon op passen :dance:

Biebs
    Bijdrager

Ik heb dat dus precies zo, dat probleem met de Speedi XS. Steeds zit ik Sven rechtop te hijsen ๐Ÿ˜ก . Dus de freestyle of bugaboo werkt beter?
    Mmmm…. :think: .

Rivella
    Bijdrager

Ik heb na een paar miskleunen nu de ideale wandelwagen.
    De Quinny Freestyle 3, die met dat kantelwiel en ik zou niets anders meer willen.
    Hij loopt soepel, de rugleuning in redelijk simpel te verstellen en we hebben hem in een mega leuk kleurtje (lila ๐Ÿ˜› ).
    Wij moeten in principe alles 2e hands doen dus de echt nieuwere modellen zijn sowieso niet voor ons weggelegd ๐Ÿ˜‰
    Of je hem moet verkopen…..persoonlijk zou ik hem bewaren, maar ja, zoal sik al zei, we hebben geen geld voor een nieuwe en jullie misschien wel.
    Bij ons op zolder staat een reserve quinny met wagenbak en maxicosiadapters te wachten voor gebruik bij een evt. brusje, en die vlijft daar lekker staan 8)
    Je zult het dus denk ik zelf moeten beslissen, heb je geld genoeg om later een nieuwe te kopen, dan zou ik hem verkopen, heb je dat niet, gewoon bewaren dan ๐Ÿ˜‰

Gemmama
    Bijdrager

@rivella wrote:

Ik heb na een paar miskleunen nu de ideale wandelwagen.
    De Quinny Freestyle 3, die met dat kantelwiel en ik zou niets anders meer willen.
    Hij loopt soepel, de rugleuning in redelijk simpel te verstellen en we hebben hem in een mega leuk kleurtje (lila ๐Ÿ˜› ).
    Wij moeten in principe alles 2e hands doen dus de echt nieuwere modellen zijn sowieso niet voor ons weggelegd ๐Ÿ˜‰
    Of je hem moet verkopen…..persoonlijk zou ik hem bewaren, maar ja, zoal sik al zei, we hebben geen geld voor een nieuwe en jullie misschien wel.
    Bij ons op zolder staat een reserve quinny met wagenbak en maxicosiadapters te wachten voor gebruik bij een evt. brusje, en die vlijft daar lekker staan 8)
    Je zult het dus denk ik zelf moeten beslissen, heb je geld genoeg om later een nieuwe te kopen, dan zou ik hem verkopen, heb je dat niet, gewoon bewaren dan ๐Ÿ˜‰

Kun je die met zitting en al inklappen??

Rivella
    Bijdrager

Zal eens kijken of ik een foto kan maken van de wagen al shij ingeklapt is :mrgreen:

Cell
    Bijdrager

ik ben idd voor de 4 xl gegaan. Ik was met een vriendin naar zo 1 aan het shoppen en aangezien ik zo makkelijk ben :mrgreen: Heb ik er daarna ook zelf 1 aangeschaft.

Ik heb alleen een ouder model genomen want die met de keerbare zitting vond ik echt veeeeeeeeeel te groot.
    De oude die met de zitting vast van je af is wat compacter.
    We hebben hem in limegroen 8) met 2 meesturende wielen wat echt heeeeeeeeeeerlijk loopt.
    Peter zit er graag in en Aniek ook, zij loopt al goed, maar soms vechten ze erom hoor ๐Ÿ˜†

Zou nu voorlopig even niets anders meer willen :thumbup:

Cell
    Bijdrager

oh en die van mij kan met zitting en al ingeklapt worden hoor :thumbup:
    de wielen klik je er ook zo af en dan is ie echt compact, maar zo past hij ook al prima.

Mijn schoonzusje heeft de 3xl met kantelwiel en die kan ook met zitting worden ingeklapt.

De nieuwe comfort versie schijnt idd wat lastiger te zijn, maar die vind ik ook niet mooi ๐Ÿ˜ณ

Rivella
    Bijdrager

Nou, dit is het pakketje incl. volle luiertas ๐Ÿ˜‰ :

De rugleuning is met een soort schuif systeem aan de trekken en gemakkelijk ineens plat te leggen door de klemmetjes los te maken:

Rechtop

Bijna plat liggend

en dit is het geheel :mrgreen:

Hoop dat het zo duidelijk is :mrgreen:

Edit: zoals Cell ook al zei, de wielen klik je er zo af en dan issie nog compacter :mrgreen:

Gemmama
    Bijdrager

@rivella wrote:

Nou, dit is het pakketje incl. volle luiertas ๐Ÿ˜‰ :

De rugleuning is met een soort schuif systeem aan de trekken en gemakkelijk ineens plat te leggen door de klemmetjes los te maken:

Rechtop

Bijna plat liggend

en dit is het geheel :mrgreen:

Hoop dat het zo duidelijk is :mrgreen:

Ook al van die touwtjes ๐Ÿ‘ฟ Hoe rechtop kan de zitting?? Want dat is dus het probleem met onze speedy, die krijg ik met die touwtjes niet rechtop :wall: :wall:

Rivella
    Bijdrager

zal ik ff snel nog een foto maken :mrgreen:

Rivella
    Bijdrager

Helemaal plat:

Helemaal rechtop:

Chris zit ook het lieft helemaal rechtop maar slaapt ook wel eens in de wagen als we een dagje weg gaan, bij mij is hij nog nooit wakker geworden al sik de zitting liet zakken.

Gemmama
    Bijdrager

Dit is niet de comfort of wel?? Ik denk dat de comfort (volgens mij is dat de nieuwste) dan weer niet in zijn geheel opvouwbaar is maar de oudere modellen wel :think:

Cell
    Bijdrager

nope niet de comfort, maar die zou ik ook niet willen eerlijk.
    Hij is veel logger en minder compact en de spaken kraken ontzettend, je moet ze elke 6 maanden laten opspannen bij de fietsenmaker :thumbdown:

Die van Rivella vind ik nog niet zo heel plat gaan, daarom hebben wij wel voor de 4xl gekozen, deze kan goed rechtop EN bijna helemaal horizontaal.
    De 2 meesturende wielen maken hem super comfy en er kan een karrevracht boodschappen mee :dance:

maantje
    Bijdrager

4xl gekozen, deze kan goed rechtop EN bijna helemaal horizontaal.
    De 2 meesturende wielen maken hem super comfy en er kan een karrevracht boodschappen mee

Quote:

deze hebebn wij ook en persoonlijk vind ik hem super!! bij ons zit de tweede er al in en ik hoop hem ook nog te kunnen gebruiken voor nummertje drie.
    hij kan goed rechtop, goed liggen, is ruim voor de kids en de boodschappen en mijn kleine grote ventje kan er ook nog goed op staan als zijn broertje er in zit (op de boodschappenbak dan).

Deze gaat dus echt niet weg, maar ja………….. als ie niet zou bevallen is het een adnre verhaal. dan zou ik hem denk ik wel weg doen. en dan een nieuwe kopen (of tweede hands) die wel bevalt en die gebruiken voro deze en de volgende.
    enne quinny freestyle 4 wheels is een goeie ๐Ÿ˜‰

Anoniem

waarom niet de buzz??

Gemmama
    Bijdrager

@Guusje wrote:

waarom niet de buzz??

Hoor ik teveel negatieve verhalen over en daarnaast gaat het mij voornamelijk om het rijden op hobbelig terrein, daar is de buzz weer niet geschikt voor….

Heb vanavond een proefritje gemaakt met nica in de freestyler 3xl comfort van de buren, nou wat een super ding, Nica heeft nog nooit zo mooi in een wagen gezeten :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Tante Soesa
    Bijdrager

Nou ik vind de buzz ideaal, heb er vorige maand tijdens de vakantie een stuk mee door het bos gelopen en dat ging ook goed. Jim vond het ook lekker die sukkelde er heerlijk van in slaap!

Voordeel van de Buzz is dat de wandelwagen van je af en naar je toe kan, naar je toe in 2 standen, net niet rechtop en bijna helemaal plat, naar je af kan ie rechtop half plat en plat. Het nadeel is dat je hem niet met de wandelwageninzet erop kan inklappen, maar wij hebben een grote auto dus ik vind het niet zo’n probleem.

Zondag even gewandeld met de Speedi van mijn vriendin, maar ik vind mijn buzz toch echt fijner!

Anoniem

Ik ben dus ook heeelemaal van de freestyler 4XL. Ben er enorm blij mee!!! En inderdaad, hij kan helemaal plat, รƒยฉn helemaal rechtop, de boodschappen mand isheel royaal.. heerlijk.

Maar inderdaad, het is een hele grote wagen die de kofferbak helemaal vult als je ‘m mee moet nemen…

brabbel
    Bijdrager

……hier dus precies hetzelfde probleem met de Quinny speedy sx,
    hij staat hier ook stof te vangen!

Vroeg me ook al af of ik m zou verkopen, maar vind dat toch ook wel weer zonde. Wij gebruiken eigenlijk ook alleen de buggy, deze past ook nog eens gemakkelijk in de auto, en is vaak licht in gewicht.

Ik ben nu zelfs op zoek naar de :mrgreen: beste buggy.

Groetjes van Mij

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
Reageer op: Quinny Speedy XS, staat stof te vangen
Mijn informatie: