prins friso onder lawine bedolven,in kritieke toestand pfff

Ikenmama.nl Forum Forums Lief en Leed Uit de media gegrepen prins friso onder lawine bedolven,in kritieke toestand pfff

Dit onderwerp bevat 153 reacties, heeft 53 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  nestormerrick .

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 154)
  • Auteur
  • Dit is dat stuk wat ik gelezen heb en waardoor je wel anders naar de situatie gaat kijken…

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/archief/article/detail/984902/2010/04/03/Ga-alsjeblieft-dood.dhtml

mommi
    Bijdrager

in dat stuk wordt echter ook gezegd dat het vooral om ondraaglijk lijden voor de familie ging, en niet van de patiente zelf, volgens de arts althans
    maar ik heb niet in de situatie verkeerd en het lijkt me erg moeilijk te kunnen bepalen wat zo iemand nog wel of niet kan voelen
    dus zo bedoel ik het ook zeker niet! voor de ouders moet dit ondraaglijk zijn geweest inderdaad, wat de patiente in dat verhaal ervaren moet hebben is niet te zeggen ..en dat is juist zo vreselijk eraan..maar als ik op dit moment naar mezelf kijk, zou ik zeggen, laat me dan maar twee weken een zware tijd hebben maar alsjeblieft laat me geen jaren in een bed wegkwijnen als ik niet meer ben wie ik ben 😳
    maar t is net als met alles, je weet pas hoe het is als je het leeft..je kunt niet zeggen wat je ZOU doen in een bepaalde situatie, als je er niet geweest bent denk ik

Danielle84
    Bijdrager

Misschien kleine kans,maar stel…stel dat na enkele maanden revalidatie blijkt dat er progressie in zit. Hij reageert wel op prikkels en misschien na maanden of jaren kan hij (zij het misschien verlamd) het leven nog ervaren. Hoe erg moet het voor HEM zijn. Zo ontwaken, weten dat je maanden zo niet jaren van het leven van de mensen om je heen hebt gemist, je dochters niet hebt zien opgroeien. Misschien verstandelijk weten,dat je lichamelijk ook (voorlopig) niets kan. Niet meer je oude leven en de mensen om je heen zijn ‘vreemden’ geworden. Vreselijk beeld zeg…
    Als vrouw ook, je bent door gegaan met je leven, zij het met hoop,maar toch…ooit moet die knop om. Nu nog niet natuurlijk, nog lange niet,maar kan me de keuze gewoon niet voorstellen.

Stel dat….maar stel dat niet. Pffff….

kaatje1
    Bijdrager

Als je bijvoorbeeld een CVA hebt gehad dan is eengedeelte van je hersenen beschadigt. Binnen 24 uur moet er verbetering zijn. Is dit niet zo dan kan het zo zijndat de andere kant die niet beschadigd is functies overneemt. Des te groter het gebied is dat kapot is des te kleiner is de kans op genezing. (uiltleg zoals ik het begrepen heb na het CVA van mijn schoonmoeder. )

Ik denk dat er bij prins Friso beschadigingen zijn aan bijde helften van de hersenen. Dus de kans dat het ooit zo word dat hij weer zelfstandig Een broodje kan eten lijkt me nihil. Voor mijn gevoel is het geen menswaardig bestaan. En dat lijkt me heel erg. Voor hem ( vooral als hij zich bewust is van zijn situatie) maar ook voor zijn liefhebbende familie.

mylovelygirl
    Bijdrager

Mijn hemel, wat zit ik me te ergeren aan die lapzwans van een Tulleken die zichzelf arts mag noemen. Wat een verhaal is dat, wat een idioterie, bah. :thumbdown:

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2012/02/neuroloog-naam-misbruikt

Edwin
    Lid

Ik kan nergens echt meer informatie vinden over Friso..

Weet iemand hoe het met hem gaat?

Of houden ze het nieuws nu expres uit de media :think:
    (wat ik kan begrijpen)..

mikeollie
    Bijdrager

hij is overgebracht naar een revalidatiecentrum (?) in Londen, aangezien hij en Mabel en de kinderen ook in Londen wonen.. Maar verder is er idd niks meer in het nieuws geweest, precies zoals het koninklijk huis heeft verzocht, dus dat wordt netjes nagekomen..

Ik heb ook al een aantal keren gezocht, maar inderdaad het is stil rondom de prins. Ik was toch ook wel benieuwd hoe het ervoor staat met hem…

Als er niets te vinden is, dan verwacht ik geen verandering in zijn staat van zijn 🙁

alyt
    Bijdrager

@cees77 wrote:

Als er niets te vinden is, dan verwacht ik geen verandering in zijn staat van zijn 🙁

dat denk ik ook niet.

alyt
    Bijdrager

Ik heb me van de week wel verbaasd over Beatrix. Die zag ik op het journaal bij een of andere aangelegenheid. En ogenschijnlijk deed ze vriendelijk en keurig haar werk. Maar het kan bijna niet anders dan dat die hele familie in een rouwproces terecht is gekomen. Dat kost enorm veel energie. Of ze doet zo’n aangelegenheid en stort thuis helemaal in.

Lucia
    Bijdrager

Ik denk dat je als koningin goed leert om een masker op te zetten. Bij zulke gelegenheden ben je een soort publiekelijk bezit, en iedereen weet wel wat over je te vertellen.
    Het zal haar vast veel energie kosten en het kan niet anders dan dat ze het er thuis echt nog wel moeilijk mee heeft.

M@ureen
    Bijdrager

mijn broer heeft ook in coma gelegen, en op een gegeven moment ging ook hier het leven min of meer weer door. Ik weet niet meer hoe lang mijn ouders thuis zijn gebleven, maar ik denk niet heel lang. En ik weet nog dat een maand later ik een feestje gaf, en daar werd ook gewoon vrolijk gedaan. Heeft ze vast wat moeite gekost, maar je kunt op een gegeven moment ook niet echt alleen maar 24/7 in spanning zitten.

mommi
    Bijdrager

toen mijn broer overleden was, zijn mijn zus en ik , noodgedwongen, boodschappen gaan doen, hij was amper twee uur daarvoor overleden toen wij bij de supermarkt liepen ..de familie en vrienden die in huis waren tijdens zn sterven , moesten toch eten he.
    en dan ben je gewoon vriendelijk tegen mensen, het is raar maar je kunt dat gewoon, je bent van binnen vedrietig maar hebt daar je momenten voor. dat doe je niet waar de hele wereld t ziet, dat komt er op andere, vaak onverwachte momenten uit

Mamaworden
    Bijdrager

vroeg me eigenlijk af of er al wat verbeteringen waren…

alyt
    Bijdrager

@gab wrote:

vroeg me eigenlijk af of er al wat verbeteringen waren…

Ik vermoed van niet.

Mamaworden
    Bijdrager

vanmorgen dus een grote fout gemaakt bij de media NGC op TV..
    Groot zwart beeld met betuiging dat friso was overleden..

schrok me rot..

maar (gelukkig) dus een mega fout geweest..

Ik vraag me alleen af, hoelang houd een dierbare dit vol,
    in deze situatie?

theoretisch gezien is hij (hersens)dood. Maar dat er zo’n fout wordt gemaakt.. Het is wel triest! En dat door een stagiare.

maar waarom ”gelukkig” Gab? Wat is het doel om hem nog in leven te houden als hij toch niet meer bijkomt?

Mamaworden
    Bijdrager

met gelukkig een dubbel gevoel,

heb altijd gedacht dit is een onmenselijke keuze,
    zolang hij toch kunstmatig in leven wordt gehouden, kunnen ze dit nog toch lang volhouden?

maar elke dag die onzekerheid..

@gab wrote:

met gelukkig een dubbel gevoel,

heb altijd gedacht dit is een onmenselijke keuze,
    zolang hij toch kunstmatig in leven wordt gehouden, kunnen ze dit nog toch lang volhouden?

maar elke dag die onzekerheid..

met als doel dat ie als een kasplantje leeft.

En als hij ”ooit” bijkomt, dan is de volgende vraag of ie ooit weer zal zijn voordat ie bedolven werd.

Volgens mij was Beatrix wel eens dat de stekkers eruit mochten maar Mabel het tegen houdt. Ik snap heel goed dat het een moeilijkste beslissing is die je ooit maakt maar hem hierdoor in leven houden met de gedachten dat hij ooit zal bijkomen en weer wordt zoals het was is natuurlijk onzin. 🙂

Eerlijk gezegd toen ik het op NU.nl las over die fout, dacht ik echt; eindelijk.

kaatje1
    Bijdrager

Nu zitten we een film te kijken op rtl 7. Ook over mensen die tijdens een klim door een lawine in de problemen zijn gekomen. Best heftig en toevallig.

Renate_Sch
    Bijdrager

Denk dat Friso niet meer uit coma
    Kasplantje

student88
    Bijdrager

@chantalmvbrittany wrote:

Kasplantje

t schijnt dat er ‘verbetering’ is?? las ik net?

mylovelygirl
    Bijdrager

@konijn wrote:

Kasplantje

Misschien handig om dan ook een bron te vermelden.

http://www.nu.nl/binnenland/2962083/prins-friso-toont-tekenen-van-gering-bewustzijn.html

student88
    Bijdrager

@d. wrote:

@konijn wrote:

Kasplantje

Misschien handig om dan ook een bron te vermelden.

http://www.nu.nl/binnenland/2962083/prins-friso-toont-tekenen-van-gering-bewustzijn.html

wel handig idd.. maar ik heb niet altijd de beschikking over de laptop of computer.

Dit was nl op de telefoon…..

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 154)
Reageer op: prins friso onder lawine bedolven,in kritieke toestand pfff
Mijn informatie: