Hoe betrouwbaar is een vroegtest?

Home Forums Zwanger worden Zwanger worden Hoe betrouwbaar is een vroegtest?

Dit onderwerp bevat 27 reacties, heeft 11 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Anoniem .

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Auteur
  • mojito
    Bijdrager

Hallo allemaal,

Zoals mijn signature al aangeeft ben ik 1 dag overtijd. :shifty: Ik heb afgelopen vrijdag een vroegtest gedaan die een heeeel licht 2e streepje liet zien. De bijsluiter van de test gaf aan dat al is het streepje zeer licht dat je dan zwanger bent. Het streepje was inderdaad heel licht en werd iets donkerder binnen het kwartier na het doen van de test.

Nu ben ik al dagen lang misselijk :sick: , ik ga niet over mijn nek dat niet, maar zodra ik iets eet wat wat zwaarder valt (bijv. Lasagne) dan word ik super misselijk. Ik heb ook een rare eetlust… Kan bijvoorbeeld alleen de helft van mijn bord op krijgen, niet veel honger en zo…

Heb ook afgelopen donderdag roze afscheiding gehad, vrijdag ochtend een heel klein dun rood streepje eenmalig en verder roze… En mijn darmen rommelen enorm…

Wanneer kan ik het beste nu mijn volgende test doen? Bij mijn dochtertje van 8 maanden had ik een week na mijn ongesteldheidsdatum pas door dat ik verkeerd gerekend had dus toen ik de test deed op 2e kerstdag was ie heel sterk positief…

Anoniem

Op zich kan je een paar dagen voor je NOD positief testen. Je bent dan ook gewoon zwanger. Wat wel zo is, is dat het alsnog mis kan gaan, waardoor je toch ongesteld wordt.

Je kan nu op zich weer een nieuwe test doen, je zult zien dat het teststreepje donkerder zal zijn dan bij je vorige test, omdat je HCG-gehalte stijgt als het goed is.

Anoniem

@rainbowr1 wrote:

Op zich kan je een paar dagen voor je NOD positief testen. Je bent dan ook gewoon zwanger. Wat wel zo is, is dat het alsnog mis kan gaan, waardoor je toch ongesteld wordt.

Feitelijk heb je dan natuurlijk een zeer vroege miskraam als je nu alsnog ‘ongesteld’ wordt.

Het voordeel van niet vroeg testen is dat je dat dan weer niet weet mocht het toch beginnen…. het schijnt dat veel meer vrouwen dan gedacht zeer vroege miskramen hebben en denken gewoon ongesteld te worden al dan niet een dagje of wat te laat.

Anoniem

Wanneer is dan een goed moment om te testen om ’t zeker te weten? Ik heb nog een normale test liggen die je vanaf je NOD kan gebruiken… Maar ik weet niet of ik die gewoon kan proberen straks, of beter morgen ochtend, of dat ik nog een paar dagen moet wachten…
    :shifty: ๐Ÿ˜•

Anoniem

Ik heb altijd ’s avonds positief getest, maar als je pril zwanger bent zou ’s ochtends de eerste urine het beste zijn.

Anoniem

Aankomende donderdag is min eerste ongesteldheid dag..
    In hoeverre zal ik nu al een test kunnen doen ?
    Op sommige testen staat nmelijk 3 a 4 dagen van te voren maar wat adviseren jullie mij?

elina382006
    Bijdrager

Aankomende donderdag? Je banner is toch een dag overtijd of klopt die dan niet? In het geval van donderdag zou ik eerlijk gezegd nog zeker 2 dagen wachten…persoonlijk test ik bijv. met kruitvat 2 voor 5 op zijn vroegst 12 dgn na mijn eisprong positief met ochtend urine.

oh wacht haha…jij bent niet de topic starter :mrgreen: ๐Ÿ˜† maar goed voor beiden is mijn antwoord wel van toepassing denk ik.

Anoniem

De dame die 1 dag overtijd is ben ik niet ๐Ÿ˜‰
    dan wacht ik nog geduldig af, heb een cyclys van 26 a 27 dagen dus hoop dat we deze periode wel goed hebben gemikt ๐Ÿ˜€
    Maar zal wel niet…..

Anoniem

@wieffie: anders zou je een ovulatietest kunnen gebruiken, dan weet je ongeveer wanneer je eisprong is.

@mojito: en, al getest of wacht je tot morgenochtend?

k10tam
    Bijdrager

mojito, je kunt nu gewoon weer testen hoor, en anders morgenochtend. Na jouw verhaal ga ik er vanuit dat ie positief is, klinkt goed!

wieffie, je kunt idd een vroege test doen, van de kruidvat bijvoorbeeld. Maar meer zekerheid heb je wanneer je wacht tot donderdag. Moeilijk he, dat wachten…sterkte :hug:

Anoniem

@rainbowr1 wrote:

@wieffie: anders zou je een ovulatietest kunnen gebruiken, dan weet je ongeveer wanneer je eisprong is.

@mojito: en, al getest of wacht je tot morgenochtend?

@wola wrote:

mojito, je kunt nu gewoon weer testen hoor, en anders morgenochtend. Na jouw verhaal ga ik er vanuit dat ie positief is, klinkt goed!

wieffie, je kunt idd een vroege test doen, van de kruidvat bijvoorbeeld. Maar meer zekerheid heb je wanneer je wacht tot donderdag. Moeilijk he, dat wachten…sterkte :hug:

Ik heb gisteravond toch maar getest, met die normale test zeg maar. Die gaf ook een hele lichte 2e streep…
    :shifty:
    Ik wacht nu nog af tot donderdag ochtend om nog een keer te testen…. Dan zitten er nog een paar dagen tussen… Voor nu ben ik dus nog steeds overtijd ๐Ÿ˜›

@ Wieffie: Ik hoop dat het goed nieuws zal zijn voor je. Je kan een vroegtest wel doen, afhankelijk van je cyclus kan je vanaf 4 dagen voor de NOD testen. Als je kan volhouden tot donderdag dan zou ik dat zeker proberen… Maar ik weet hoe moeilijk dat is ๐Ÿ˜›
    Succes in ieder geval ๐Ÿ™‚
    :hug:

k10tam
    Bijdrager

gefeliciteerd mojito :thumbup: :thumbup: streepje = streepje = zwanger :inlove: Hoop voor je dat alles goed blijft gaan!!

Anoniem

@wola wrote:

gefeliciteerd mojito :thumbup: :thumbup: streepje = streepje = zwanger :inlove: Hoop voor je dat alles goed blijft gaan!!

Dank je ๐Ÿ˜ณ Ik ben gewoon denk ik een beetje bang om mijn hoop op dat lichte streepje te vestigen :shifty:
    Zal ik evengoed voor de zekerheid dan donderdagochtend nog een keer testen? Dan zal t streepje donkerder moeten zijn ๐Ÿ˜›

Bij mijn zoon van ruim 4,5 bleef het een licht streepje. Ook bij test 8, 1,5 week overtijd :shifty: :mrgreen:

Ik zeg: proficiat, want een streep is een streep. :thumbup:

Anoniem

Ook alvast een “voorzichtige” felicitatie vanaf hier!!
    Ik heb besloten om toch te wachten tot donderdag inderdaad.. hoe verschrikkelijk lastig het ook is haha.
    Keep my fingers crossed!!

Anoniem

@cees77 wrote:

Bij mijn zoon van ruim 4,5 bleef het een licht streepje. Ook bij test 8, 1,5 week overtijd :shifty: :mrgreen:

Ik zeg: proficiat, want een streep is een streep. :thumbup:

@wieffie wrote:

Ook alvast een “voorzichtige” felicitatie vanaf hier!!
    Ik heb besloten om toch te wachten tot donderdag inderdaad.. hoe verschrikkelijk lastig het ook is haha.
    Keep my fingers crossed!!

Dank jullie wel ๐Ÿ™‚

@ Wieffie: Ik duim voor je ๐Ÿ™‚

Anoniem

Gefeliciteerd!!!

Anoniem

@rainbowr1 wrote:

Gefeliciteerd!!!

Dank je wel ๐Ÿ™‚
    Heb mijn zinnen gezet op donderdagochtend toch nog een keertje te testen voor de zekerheid ๐Ÿ™‚ :shifty:

Kan het kloppen dat mijn zwangerschapskwaaltjes voor de 2e dan anders zijn dan met de 1e? Ik heb bijvoorbeeld zowat iedere dag al iets van 3 weken lang maagpijn…. Misselijkheid is ietsje minder sterk… Af en toe alleen… Vermoeidheid valt nu ook mee… Maar die maagpijn is er met alles wat ik eet ๐Ÿ˜•

Anoniem

hier bij de oudste op vermoeidheid na eigenlijk helemaal geen ‘kwaaltjes’, bij de 2e hondsberoerd, bekaf etc etc.
    Weet dat deels aan het feit dat ik ook 9 maand na zijn geboorte alweer zwanger was en dat is nou eenmaal anders… maar ook elke zw.schap is anders.

Blondie
    Bijdrager

Ja hoor dat kan heel erg verschillen….met de 1e had ik nergens last van en voelde me hartstikke goed, was altijd vrolijk en mijn haar zat perfect.
    Met de 2e kon ik mijn tandenborstel niet eens zien dan begon ik al te kokhalsen….tot ver in de zwangerschap af en aan misselijk geweest, humeurig en mijn haar zat voor geen meter.

2 verschillende zwangerschappen en 2 heel verschillende bevallingen en 2 verschillende kindjes :mrgreen: :mrgreen:

Bij mij waren de kwaaltjes ook heel verschillend. Bij de eerste had ik alleen een soort van menstruatiepijn en bij de tweede was ik heel de dag misselijk.

Anoniem

Hier ook mteen vanaf de eisprong misselijk en duizelig. Heel verschil met de vorige keer, toen was ik wel eens misselijk maar niet dagelijks en zeker niet tot voorbij de 12 weken. Toen was ik wel veel moeier.

En gefeliciteerd!!

Anoniem

Dank voor jullie reacties. Ik ben er dus achter dat zodra ik iets meer of ‘teveel’ eet en me echt vol voel ik misselijk word… Dus ik eet steeds kleine beetjes dan gaat het goed ๐Ÿ™‚

Vanmorgen toch nog een testje ertegenaan gegooid, en duidelijk als wat: Ik ben zwanger!!! ๐Ÿ˜€
    Dus ik ga denk ik maar even kijken in ’t ‘Zwanger zijn’ gedeelte ๐Ÿ™‚
    -> En mijn ticker veranderen natuurlijk ๐Ÿ˜›

Anoniem

Jhaaaa mojito we told you : gefeliciteerd nogmaals! !

Hier vanmorgen heel enthousiast een test gedaan maar helaas. .
    Heb wel menstruatie krampen maar nen nog niet ongesteld geworden maar dat is een kwestie van tijd vrees ik ๐Ÿ˜ฅ

Anoniem

@wieffie wrote:

Jhaaaa mojito we told you : gefeliciteerd nogmaals! !

Hier vanmorgen heel enthousiast een test gedaan maar helaas. .
    Heb wel menstruatie krampen maar nen nog niet ongesteld geworden maar dat is een kwestie van tijd vrees ik ๐Ÿ˜ฅ

Ja ik weet het ๐Ÿ˜ณ ๐Ÿ˜›

Oh jeetje… Nou als je nog niet ongesteld bent geworden is er dus nog wel een kleine kans? Je zei eerder dat vandaag je NOD zou zijn toch? :hug:

Anoniem

Ja vandaag zal ik ongesteld moeten worden.
    Misschien dat ik wel te vroeg ben geweest met testen.
    Probeer het zaterdag wel weer… maar eerste test vanmorgen was dus niet zwanger.

@wieffie wrote:

Ja vandaag zal ik ongesteld moeten worden.
    Misschien dat ik wel te vroeg ben geweest met testen.
    Probeer het zaterdag wel weer… maar eerste test vanmorgen was dus niet zwanger.

:hug:

Anoniem

Ik vroegh het me ook af. Eerder getest met de normale testen, gewoon vanaf je verwachte menstruatie. Maar ik zie tegenwoordig steeds meer van die vroegtesten tot 4 dagen voor je nod. Ze schijnen net wat minder hcg te kunnen meten.
    sommigen al vanaf 15 iu/l dan ben je dus nog geen 4 weken zwanger of net wel?
    http://zwangerbuikkramp.nl/hcg-waarde.html
    is het niet beter gewoon te wachten tot aan nod ivm een grotere kans op een miskraam?

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

29490240