Ei-Rammelaars 2012 (deel 12)

Home Forums Zwanger worden Zwanger worden Ei-Rammelaars 2012 (deel 12)

Dit onderwerp bevat 256 reacties, heeft 19 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Anoniem .

150 berichten aan het bekijken - 1 tot 150 (van in totaal 257)
  • Auteur
  • Noekie
    Bijdrager

Dit topic is bedoeld voor meiden die graag zwanger willen worden, maar om diverse redenen nog moeten/willen wachten! Kom gezellig mee kletsen als je in hetzelfde schuitje zit om samen te wensen en te wachten en die eierstokken te laten rammelen met elkaar!

Een nieuw deel, met een nieuw lijstje!

Voorstelrondje:

Vlinder75
    Ik ben 37 jaar en in december 2010 gestopt met de pil ivm constante migraine. Begin van het jaar lastige onderzoeken gehad ivm schildklierproblemen, maar inmiddels goed nieuws gekregen ๐Ÿ˜€ We hadden besloten om eerst mijn lichaam tot rust te laten komen en dan in de loop van het jaar zwanger proberen te worden, maar omdat het nu eigenlijk allemaal erg goed gaat met me merk ik dat ik toch wel heel erg graag nu zwanger zou willen worden, zeker wat betreft mijn leeftijd. Mijn vriend is op dit moment werkloos en wil graag wachten met kindjes totdat hij weer werk heeft. Dus ik wacht geduldig af ook.

Noekie
    Ik ben Janneke, 27 jaar en woon in Heemskerk. Ik heb al jaren een kinderwens, maar de situatie was nooit handig. Inmiddels woon ik bijna 4 jaar samen met mijn vriend en voor mij is de situatie nu wel goed. Helaas is mijn vriend er nog niet aan toe en dus zal ik nog moeten wachten en hopen dat hij snel zich snel zal bedenken!

Meissie
    Mijn naam is Nathalie, 29 jaar, getrouwd, woonachtig in Dronten en thuisblijfmama van 3 prachtige kindjes, 2 jongens en 1 meisje.
    Altijd al gedroomd van een gezin met 4 kindjes dus vandaar onze 4e kinderwens. Met een erg onregelmatige cyclus ben ik benieuwd wanneer het voor ons raak zal zijn.

Marda
    Ik ben Marda (nickname) en mama van 4 dochters. Ondanks dat ons geluk compleet is, is er nog een plekje over in ons hart dat we graag zouden willen vullen. Op dit moment wil ik nog even wachten met zwanger worden door verschillende omstandigheden. We hopen er in de loop van het jaar 2013 voor te kunnen gaan.

Wil je op het lijst, heb je extra informatie of een voorstel-verhaaltje? PB mij dan even!

Anoniem

Laat me even via PB weten als er iets niet klopt op het lijstje!

Wendyrose
    Bijdrager

Hoi: ben ik weer! Ik heb eind vorig jaar een paar weken meegeschreven, maar door verhuizing en nieuwe baan enzo gestopt met schrijven. Maar ik kreeg gisteren een telefoontje van het KCA dat ik aanstaande maandag voor een intake-gesprek mag komen: het gaat nu echt beginnen ๐Ÿ™‚

Ik ben dus single en wil eigenlijk altijd al een kindje. Ben ondertussen 36 en wil niet meer wachten op de perfecte vent: dus ga proberen een kindje te krijgen en opvoeden zonder vader.

Ben een beetje hyper ๐Ÿ˜† , maar geen spoortje twijfel: was dus een goede stap. Nu hopen dat het allemaal lukt :pray:

Anoniem

Spannend Szus !!!

Wendyrose
    Bijdrager

Jij bent ook goed bezig Noekie: ruim 17 kg! :clap:

Anoniem

Ja het gaat aardig ๐Ÿ™‚ Al zit ik even in een iets mindere week, begin het een beetje zat te worden, maarja, komt wel weer goed ๐Ÿ™‚ Nog een kilootje of 20…

Anoniem

Oh spannend Szus! Woon je naar je zin in je nieuwe huis en is je nieuwe baan leuk?

Hoe gaat het met Saar, Noekie?

Met mij gaat het goed. Kan vandaag al voor de PET-scan naar het ziekenhuis ipv dinsdag, is toch een paar daagjes eerder. Is dat ook maar weer gedaan. De uitslag krijg ik 2 juli maar heel misschien als er volgende week iemand uit valt wat eerder.

Nog een weekje werken en dan heb ik heerlijk vakantie. Kan bijna niet wachten om naar de zon te vertrekken hihi!

Anoniem

Oh heerlijk, waar ga je heen?
    Fijn dat je vandaag al terecht kunt!

Met Saar gaat het goed hoor, al is ze vreeeeeeeeeeeeeselijk ondeugend! Ze kan sinds vandaag op de bank springen en als ik naar dr toe loop om te kijken wat ze aan het doen is, gaat ze netjes liggen en kijkt ze zo naar me van “kijk maar, ik lig gewoon lief hoor!” Het is echt een kleine donder!

Wendyrose
    Bijdrager

Noekie: Saar lijkt me een schatje :mrgreen:

Vlinder: ik he even teruggelezen. Het is al erg genoeg dat ze zoiets vermoeden, maar dat die biopten steeds mislukken maakt het nog veel vervelender. Ik hoop dat je snel uitsluitsel hebt en hopelijk is het dan goed nieuws :pray:

Hier lekker weekend. Druk genoeg om me niet al teveel met maandag bezig te houden. Heb de collega met wie ik maandagmiddag werk wel gezegd dat ik om 17 uur een afspraak heb, maar ze vroeg niet wat voor’n afspraak. Hoop dat ze dat ook niet gaat vragen, maar moet voor de zekerheid toch maar een leugentje bedenken… Jullie creatieve ideeรƒยซn? Ik heb al verteld dat het in Amsterdam is, dus kan er geen huisarts of tandarts afspraak van maken…

Anoniem

Waarom wil je niet de waarheid vertellen? Of doe je dat pas liever als het is gelukt en je (hopelijk snel!) zwanger bent?

Als je een smoes wilt bedenken zou ik iets van tandarts doen. Huisarts is altijd lastiger want dan wordt er misschien gevraagd “wat is er dan” en tandarts is heel normaal dat je daar soms heen moet.

Ow… ik ben lekker wakker… je schrijft dat tandarts niet kan :doh: Zaterdagochtend… :shifty:

Okeeeee, iets anders… *denk* Eten bij/met een vriendin?

Anoniem

We gaan naar Lanzarote.. zo fijn vooruitzicht. ๐Ÿ˜€ Mijn ouders zijn 40 jaar getrouwd en nemen ons en mijn zus en haar man mee. Luxe vind ik het maar wel heerlijk!

Hahahahah ik zie het koppie van Saar al voor me hoe ze dan kan kijken, schattig! Mijn zus heeft een berner sennen en die kan ook zo kijken als ze iets wat eigenlijk niet mag.

Kan me voorstellen dat je het op je werk nog niet wil zeggen. Eerst het gesprek maar afwachten, gaat er iemand met je mee of mag dat misschien niet?
    Als smoes zou ik inderdaad misschien zeggen dat je met een vriendin op stap gaat ofzo.

De scan en alles er om heen ging goed gisteren. Meest lastige vond ik dat ik nuchter moest zijn en alles bij elkaar stond ik pas om 16.30 uur buiten. Je kon me op vegen.
    Het ziekenhuis gaat proberen de uitslag maandag al te hebben, dan kan ik dinsdag bij de dokter terecht en hoor ik hoe of wat. Aan een kant ben ik echt heel blij, dan is die onzekerheid weg maar aan de andere kant ben ik ook best heel bang.
    Ben er vandaag een beetje van uit mijn doen, emo en veel nadenken over ‘wat als’. Ik weet dat ik dat natuurlijk niet moet doen maar ik kan mijn hoofd soms wat moeilijk uit zetten.

Zometeen gezellig met iedereen voetbal kijken, heb er zin in!

Anoniem

Leuk dat je weer terug bent Szus! en spannend zeg dat je een afspraak hebt. Laat je ons weten hoe het was?
    Ik zou het inderdaad ook niet op het werk zeggen, als het zo ver is dan is het vroeg zat. Ik zou het gewoon een beetje vaag houden dat je een afspraak hebt, des noods dat je naar een vriendin gaat, een etentje van tante die 65 jaar is geworden, een optreden van een neefje of nichtje uhhhh heb je hier wat aan?
    Vlinder vervelend zeg nog dat wachten. hopelijk krijg je goed nieuws.
    oh ik zie nu dat je waarscghijnlijk dinsdag de uitslag krijgt, dat is al best snel. nog even in spanning…

Wendyrose
    Bijdrager

Vlinder: nuchter tot 16:30 pffff. Valt me mee dat je niet al eerder van je stokkie bent gegaan :silenced: Zou wel fijn zijn als je dinsdag al de uitslag kunnen geven en hopelijk is het dan ook goed nieuws :pray:

Ik ga jullie zeker op de hoogte houden. :mrgreen:
    De reden dat ik de waarheid niet wil vertellen op mijn werk is tweeledig: ik werk er pas sinds februari en hoewel ik wel denk dat alles OK is en ik mag blijven, wil ik toch niet het risico lopen dat ze een eventuele toekomstige zwangerschap laten meewegen in hun beslissing mij te ‘houden’ of niet.
    En omdat ik vrij nieuw ben en niet heel snel een persoonlijke opbouw met collega’s vind ik ook eigenlijk niet echt dat het ze iets aan gaat.

Afspraak met een vriendin is op zich wel een goed idee, maar om 17 uur afspreken met een vriendin en daar ook echt om die tijd moeten zijn daar moet ik dan wel een reden bij bedenken (is natuurlijk een beetje vroeg voor een privรƒยฉafspraak op een werkdag als je normaal gesproken tot 18 uur werkt). Niet dat het een probleem is, want we hebben flexibele werktijden, maar tis raar als ze het gewoon uit interesse vraagt en ik geen antwoord kan geven.
    Maar komt goed. Bedankt voor het meedenken ๐Ÿ™‚ :pray:

Anoniem

Ik blijf een zwak voor dit topic hebben ondanks dat ik er al 3 jaar niet meer schrijf en ik een andere forumnaam heb….
    Ik blijf jullie volgen. :inlove: Vooral szus :mrgreen:
    Mocht je willen weten wie ik ben (ben niet bekend hoor) kan je pben.

Anoniem

Hoe was het gisteren Szus? Heb je nog een goede ‘smoes’ kunnen bedenken?
    Kan me goed voorstellen als je ergens nog maar zo kort werkt dat je dit nog even voor je wil houden. Het is best heel persoonlijk wat je niet gelijk wil delen met mensen die je nog niet zo lang kent.

Ik krijg vandaag de uitslag… moet zeggen dat ik het best wel een beetje bang ben. Hoewel ik het fijn vind dat de onzekerheid eindelijk voorbij is, is het toch spannend wat ik te horen krijg. Sowieso fijn dat ik nu terecht kan want ik zal hoe dan ook geopereerd moeten worden en hoe eerder ik op de wachtlijst kan hoe beter ๐Ÿ˜€
    Zodra het kan kom ik hier een berichtje plaatsen hoor.

Anoniem

Ik hoop voor je dat het een goede uitslag is Vlin!! :pray: :hug:
    Hoe was de intake Szus?

Anoniem

Ik heb een super goede uitslag gekregen meiden, ik heb geen kwaadaardige tumor :dance: :dance: :dance: Ben echt zoooo opgelucht, pfff!
    De bult op mijn schildklier is wel onrustig en was opgelicht met het scannen terwijl dat niet de bedoeling was dus er gaat wel gekeken worden hoe nu verder. De arts zelf wist het niet heel goed en neemt mijn dossier mee in een overleg wat ze vanmiddag heeft met andere artsen. Vrijdag hoor ik er meer over. Het is of nog aankijken en over een half jaar opnieuw een onderzoek of toch opereren. Heb nogmaals onze kinderwens besproken en ook dat zou ze mee nemen met het bespreken van de behandeling. Het maakt mij nu niet zo heel veel uit, ik ben zo blij dat ik in ieder geval niet ziek ben ๐Ÿ™‚

Had zoveel plannen vanmiddag maar ik heb totaal geen energie dus ik hang lekker op de bank ๐Ÿ˜€

Anoniem

Hee, Vlin, wat fijn dat je in ieder geval geen tumor hebt!! Maar er is dus niet helemaal duidelijk wat dat bij je schildklier is? Zou wel vervelend zijn als je nu weer een half jaar moet gaan wachten voordat je verder kunt met je kinderwens.

zwangerworden
    Bijdrager

Ik kom voorzichtig om het hoekje kijken hier.
    Altijd geroepen dat we dromen van een gezin met 4 kindjes maar na de komst van nummer 2 en 3 binnen 11 maanden na elkaar gezegt dat nummer 4 er niet komt. Maar nu we in rustiger vaarwater komen merk ik dat het weer gaat rammelen. Moet het nog wel kenbaar maken aan manlief hahaha en als hij er anders over denkt dan respecteer ik het maar wat nou als hij hetzelfde voelt…dat we nog niet klaar zijn met kindjes krijgen. Tjee hey het zou zomaar kunnen dat we voor een 4e kindje gaan vanaf volgend jaar.

Ik ga proberen jullie in de gaten te houden!!

En voor de mensen die mij op facebook hebben….SSSSSTTTTTTTT.

Thanx en groetjes

Anoniem

*breekt in*

@meissie wrote:

Altijd geroepen dat we dromen van een gezin met 4 kindjes maar na de komst van nummer 2 en 3 binnen 11 maanden na elkaar gezegt dat nummer 4 er niet komt. Maar nu we in rustiger vaarwater komen merk ik dat het weer gaat rammelen. Moet het nog wel kenbaar maken aan manlief hahaha en als hij er anders over denkt dan respecteer ik het maar wat nou als hij hetzelfde voelt…dat we nog niet klaar zijn met kindjes krijgen. Tjee hey het zou zomaar kunnen dat we voor een 4e kindje gaan vanaf volgend jaar.

Thanx en groetjes

Wat een leuk berichtje ๐Ÿ˜†
    Ik houd mijn mond hoor ๐Ÿ˜‰

En hier is de deur ook nog niet gesloten. Alleen niet op korte termijn!

*breekt uit*

zwangerworden
    Bijdrager

Stijn gaat in augustus 2013 naar de basisschool dus vandaar dat als G.erald het een goed plan vind we ook pas begin 2013 stoppen met de pil. Normaliter is mijn cyclus echt bagger dus misschien gaat er dan nog wel een tijdje overheen voor dat het raak is. Maar het kan ook gaan zoals na de bevalling van Stijn…binnen een poep en een scheet weer zwanger.
    Kwa ruimte enzo zie ik geen problemen, de auto is groot genoeg en er kunnen heus wel wat kinderen bij elkaar op de kamer slapen.

Vreemd he hoe een mens/ik in elkaar steek.
    Ik was er echt hellig van overtuigd geen kriebels meer te krijgen…maar zo ineens…. :inlove:

Anoniem

Hihi, wat leuk!!! Hopelijk wil manlief ook nog wel een kindje erbij! Waar er 3 zijn, kunnen er ook best 4 zijn ๐Ÿ˜‰ Ik heb ook altijd gezegd dat ik 4 kindjes wil, maar heb er nog geen 1, dusseh, dat gaan we in de toekomst wel zien ๐Ÿ˜‰

zwangerworden
    Bijdrager

Nou Noekie dat vind ik ook hahaha.
    Ben verdorie al aan het kijken op mp voor een kinderwagen enzo…typisch ik!!vooronderzoek kan nooit geen kwaad dacht ik zo ๐Ÿ˜‰ .

Anoniem

Oh, daar ben ik ook heel erg in. Ik weet al zo goed als zeker naar welke basisschool mijn kinderen ooit gaan ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜ณ ๐Ÿ˜† ๐Ÿ˜† ๐Ÿ˜†

zwangerworden
    Bijdrager

Haha noekie…dat herken ik hoor!!

Anoniem

Even heppy de peppie vandaag. De weegschaal zei vanmorgen 99,9 en dus onder de 100!!! Dat is zo’n 12 jaar geleden :mrgreen: :dance:
    Voor geรƒยฏnteresseerden: In het showtopic van de afvallers staan mijn voortgangs-foto’s! (http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=103117)

zwangerworden
    Bijdrager

Goed bezig Noekie!!!!

En ik juich met je mee…vanaf januari gaan we stoppen met de pil.
    Dus wellicht een 4e kindje voor ons… :dance:

Anoniem

Wat leuk!!! :inlove: :inlove: :inlove:
    Als het zo door gaat, stop ik in september met de pil. Of we er dan meteen voor gaan weet ik nog niet, maar ik wil in ieder geval die pil m’n lichaam vast uit hebben!

zwangerworden
    Bijdrager

Ja zou het echt zo zijn dat je lichaam zolang nog naweeen heeft van de pil. Heb namelijk altijd begrepen dat je zonder pilgebruik of slecht gebruik gewoon zwanger kunt raken. mijn cyclus is gewoon altijd erg onregelmatig. Soms 27 dagen en mijn top was 63 dagen ofzow…nou dat is niet leuk hahaha.
    Begin gelijk denk ik met temperaturen…zo heb ik een klein beetje zicht op wat er aan de hand is.

Maar wat goed dat je al zo veel bent afgevallen…echt respect hoor dat je cambridge zolang volhoud. Mij is het nite gelukt, ben wel genoeg afgevallen maar wat ben ik blij dat ik geen cambridge meer doe.

Anoniem

Ik heb geen idee of het lang duurt voor de pil echt weg is zegmaar. Heb hem inmiddels bijna 11 jaar, dus wil daar gewoon mee stoppen en eens kijken hoe de cyclus is, want ik heb geen flauw idee eigenlijk!

Ik ben CB soms ook wel flink zat haha, maar nog ff doorzetten, wil er sowieso nog 10 af hebben, liefst 15. En meer mag ook als ik dan nog zin heb en het nog lekker gaat ๐Ÿ™‚

Wendyrose
    Bijdrager

Vlinder: dat is zeker goed nieuws ๐Ÿ˜€ Hopelijk komt er nuttige info uit het overleg en weet je daarna of het verstandig is om binnen niet al te lange tijd zwanger te worden.

Noekie: onder de 100 is een magische grens. Heb je foto’s bekeken en je ziet er goed uit nu :thumbup: Nog ff doorzetten voor de volgende 10 kg 8)

Meissie: accuut opstartend gerammel van je eierstokken, klinkt als iets medisch: misschien moet je met een dokter gaan praten ๐Ÿ˜‰ Leuk voor je, nu nog ‘ff’ wachten tot januari.

Over wachten gesproken: ik moet 4 weken wachten op de uitslag van de intake bij het KID centrum. En dat wordt toch best wel spannend want die psycholoog is een beetje een raar mens (had ik al gelezen op een ander forum gelukkig) dus ik ben er niet echt heel zelfverzekerd uitgekomen. ik wilde laten merken dat ik er goed over nagedacht had of een kindje krijgen voor mij alleen wel te doen is. Toen kreeg ik de opmerking dat ik wel heel rationeel overkwam. Maar denk dat ze dat soort opemrkingen ook maakt om te kijken hoe je daarop reageert. Dus heb uitgelegd dat de gevoelskant voor mij zo vanzelfsprekend is (ik wil eigenlijk altijd al een kindje) dat ik daar niet zo veel over kan zeggen. Maar ze is nogal kritsch op het hele BAM (bewust alleenstaande moeder) idee en blijkbaar vindt ze het niet nuttig om haar eigen mening te verbergen.
    Aan de andere kant is de kans om afgewezen te worden niet zo heel groot: ook bij het KID-centrum is een groot deel van de vrouwen BAM (of doet een poging dat te worden).
    Anyhow….wachten dus. Daarna nog wat testjes bij mijn eigen huisarts, en 2 maanden voor de donormatch en dan zou over ongeveer 4 maanden de eerste inseminatie kunnen zijn :shifty: :mrgreen:

Anoniem

Spannend zeg Szus!!! Hopelijk is het allemaal goed gegaan met het gesprek en kan het gewoon allemaal doorgaan. Wie weet word je in 2013 wel mama :inlove: :inlove:

zwangerworden
    Bijdrager

Tjonge szus wat spannend allemaal!!
    En ik vind het ongelovelijk dapper dat je gewoon je droom achter na jaagt, daarom gaat het je ook lukken…ik voel het gewoon!
    En wat mijn acute 4e kinderwens betreft…that’s who I am…hollen of stilstaan…hahaha.

Noekie waar heb jij foto’s geplaatst van je transformatie??

Hier vind ik het wel een lekker idee hoor om misschien nog een keer zwanger te mogen zijn. En omdat ik hier mijn verhaal kwijt kan ben ik ook niet geneigd het nu al aan vriendinnen te vertellen. Ik weet dat mijn beste vriendinnetje hier ook wel eens te vinden is dus Tries…SSSTTTTT!!!
    Zo nu even lekker onderuit op de bank, morgen een dag van verjaardagsvisites.

Fijne avond Dames

Anoniem

Op de vorige blz staat de link naar het topic. Zit nu op foon, dus kan niet echt zoeken.

Anoniem

Ik ben vrijdag gebeld door het ziekenhuis. Ze willen toch opereren omdat de bult snel groeit en ik veel last hebt met praten en slikken. Hoe eerder hoe beter wat mij betreft. 4 juli mag ik nu al bij de chirurg komen voor een gesprekje en dan gelijk de wachtlijst op. Kan dus best snel gaan gebeuren.

Wat ik wel gek vond was dat de dokter zei dat ze na die operatie pas echt 100% zeker weten of het goed of kwaadaardig is.. terwijl ze van de week zei dat het goedaardig was. Wel gevraagd hoe of wat en dat antwoord begreep ik maar toch vind ik het apart, waarom wilde ze dan ook nog nadenken over de optie van over een half jaar weer onderzoeken.

Wel fijn dat ze rekening houden met onze kinderwens en het allemaal zo snel plannen.

Gezellig dat je mee komt schrijven Meissie, leuk dat jullie misschien nog een vierde kindje willen.

Jeetje Noekie wat ben jij veel afgevallen zeg, je ziet er goed uit hoor!

En Szus, even afwachten nu voor je… ook spannend! Zou super zijn als je over 4 maanden voor de eerste keer geinsemineerd kan worden ๐Ÿ˜€
    Klinkt inderdaad als een aparte psychologe maar misschien deed ze wel een beetje zo om te kijken hoe je reageert?

Ik ben hier denk ik vandaag voor het laatst… ga dinsdag op vakantie en vandaag en morgen nog wat dingen te doen.
    Tot over 2 weken meiden, en als er nog iemand tussendoor op vakantie gaat, fijne vakantie ook!

Mag ik me bij jullie aansluiten?

Hier na 4 kindjes, kriebels voor een 5e. ๐Ÿ™‚

Nooit gedacht overigens, we dachten altijd dat we na nr4 klaar zouden zijn met ons gezin (nr 4 was al een onverwachte toegift), maar ondanks dat ons geluk compleet voelt, hebben we nog plek over in ons huis en hart..

We willen nog wel even wachten, want we zitten nu nog in een wat moeilijkere fase (kan ik helaas hier op het forum niets over kwijt), we hebben veel over ons heen gehad de laatste maanden en ik wil dat dat eerst helemaal goed komt, dat gaat nog wel even duren. En er zijn nog wat andere dingetjes die ik op een rijtje wil hebben, waaronder net als Noekie ook wat kilotjes kwijt (ben al op weg ben sinds 1 mei 8 kilo kwijt) ๐Ÿ˜‰

Ik ben er eerlijk gezegd dagelijks wel mee bezig. Ik gebruik geen anticonceptie maar geef nu nog borstvoeding, en heb daardoor geen cyclus, ik wil daar ook nog niet mee stoppen. Ook heb ik PCOS, waardoor spontaan zwanger worden ook lastiger (maar niet onmogelijk) is. Ik heb nog nooit een normale cyclus gehad, toch kwamen 2 van onze kindjes spontaan, de andere 2 via een (lange) medische en hormonale weg. We zullen dus wel zien hoe het in de toekomst gaat ๐Ÿ™‚

Zo als het er nu naar uit ziet wil ik er in de loop van 2013 weer voor gaan.

Lijkt me leuk om er alvast over te kletsen met jullie!

Noekie, leuk je in dit topic weer terug te zien!

Szus, ik heb lange tijd met je zus geschreven en nog steeds contact met haar. Onze 2e dochter is even oud als M.erel. Ik vind jou keuze heel leuk en dapper! Ik ben benieuwd naar het vervolg. ๐Ÿ™‚

zwangerworden
    Bijdrager

Welkom Marda, suc6 met wachten totdat het zover is.
    Hier ook pas vanaf 2013 dat we echt gaan werken aan een 4e kindje hoor. Wel leuk dat er tegenwoordig weer veel grote gezinnen zijn/komen.
    Ik houd wel van de drukte en gezelligheid om me heen.

Anoniem

Heee Marda!! Gezellig om je hier te zien hihi, ik zit hier al een tijdje te rammelen hoor ๐Ÿ˜‰ Een 5e kindje, wauw! Gezellig hoor! Ik heb altijd gezegd dat ik 4 kindjes wil, dus als alles meewerkt, dan komt hier hopelijk ook een groot gezin! Maarja, zo ver zijn we nog lang niet ๐Ÿ˜‰

Met vriend wel over gehad en ik mag in ieder geval op 1 september stoppen met de pil. We gaan er dan nog niet meteen voor hoor, waarschijnlijk rond april. En we gaan misschien 18 juni 2013 trouwen, dan zijn we 5,5 jaar samen ๐Ÿ˜‰ Ik wilde eerst met 5 jaar, maarja dat is 18 december, zo drukke periode en koud enzo, en vriend wil niet zo snel, dus 18 juni vond hij wel een idee. Niks ligt nog vast hoor, alleen het stoppen met de pil dan!

Anoniem

@aapie wrote:

*breekt in*

@meissie wrote:

Thanx en groetjes

*breekt uit*

Wat een leuke berichten ๐Ÿ˜† .. Hier gaat de deur langzaam open, als we het met het huis hebben geregeld of een ander huis gaan we er voor ๐Ÿ˜‰ :inlove:

zwangerworden
    Bijdrager

Wat leuk allemaal!!!

Heb echt tijden het gevoel gehad klaar te zijn…maar langzaam aan is het toch weer gaan kriebelen.
    Zou zo graag nog eens dat getrappel in mijn buik willen voelen en het eerste moment dat je je kindje voor het eerst ziet willen meemaken.
    Alle periodes van een leven heeft wel “iets” maar die beginmomentjes vergeet je zo snel.

Maar joh wat leuk dat we elkaar hier weer tegen komen!

Leuk Meissie ook een 4e!!

Soms ben ik wel eens bang dat het nooit op houdt, bij elke zwangerschap (behalve bij de 1e) zeiden we dat het de laatste zou zijn.. maar ach zolang de omstandigheden het toelaten..

Ik denk overigens wel dat het bij 5 blijft, maar met zekerheid durf ik dat nu niet meer te zeggen ๐Ÿ˜‰
    Leeftijd vind ik overigens ook wel meespelen, ik heb altijd gezegd na mijn 36e niet meer te willen, en bij ons is het nog maar de vraag of het medisch gezien lukt. ik ben nu 32, hoe oud zijn jullie?

zwangerworden
    Bijdrager

Ja marda wij hebben altijd gezegt dat we toch wel graag 4 kindjes wilden als alles het toeliet. En kwa kamer zijn we in ons huis wel vol maar ach er kunnen er heus wel twee een kamertje delen.
    Ik ben trouwens 29.

Anoniem

Ik word in september alweer 28, dus voordat ik er 4 heb (als het ons gegund is natuurlijk), zijn we al flink verder. Ik wilde altijd al jong moeder worden, rond mijn 25e, maarja, soms werkt het niet altijd zoals je zou willen. Hopelijk ben ik op mijn 29e verjaardag zwanger van onze 1e ๐Ÿ˜‰

Qua kamers zouden we wel 4 kinderen kwijt kunnen met elk een eigen kamer, maar dan is er geen bergruimte meer, dus nouja, dan moeten we gewoon troep ruimen ๐Ÿ˜‰ Hihihihi

Anoniem

@sennapen wrote:

@aapie wrote:

*breekt in*

@meissie wrote:

Thanx en groetjes

*breekt uit*

Wat een leuke berichten ๐Ÿ˜† .. Hier gaat de deur langzaam open, als we het met het huis hebben geregeld of een ander huis gaan we er voor ๐Ÿ˜‰ :inlove:

Dat is ook een leuk bericht Sanne ๐Ÿ˜‰

Anoniem

@aapie wrote:

@sennapen wrote:

@aapie wrote:

*breekt in*

@meissie wrote:

Thanx en groetjes

*breekt uit*

Dat is ook een leuk bericht Sanne ๐Ÿ˜‰

Zeker, wel leuk 4 kindjes en als je er ruimte voor hebt, rijkdom :inlove:

Wendyrose
    Bijdrager

Noekie: over een jaartje trouwen: leuk :mrgreen: Hopelijk zijn jullie dan al stiekem met zijn 3tjes

Vlinder: wat fijn dat ze het toch snel weg gaan halen. Maar kan me voorstellen dat het idee aan opereren ook wel weer eng is. Ik duim voor een snelle OK-datum en een daarna een goede pathologie-uitslag :pray:

Marda: een vijfde: wauw. Maar als de ruimte er zowel in jullie hart als praktisch is waarom dan niet :mrgreen: Hopelijk is de medische weg niet al te lang. Eerst nog ff doorrammelen tot de tijd rijp is ๐Ÿ˜‰
    Wat leuk dat je E kent. Ik heb in die tijd wel veel met de Aprilmama’s meegelezen: zo ben ik op KoK terecht gekomen :angel:

Sennapen: ook welkom hier ๐Ÿ™‚

Veel ‘jonkies’ hier…ik ben 36 ๐Ÿ˜‰ 8)

Anoniem

Leuk Sanne, dat je hier ook komt kijken!
    @szus: Hihi, dat zou leuk zijn ๐Ÿ˜‰ En 36 joh, in de bloei van je leven ๐Ÿ˜‰ Het gaat niet altijd precies zoals je het plant of zou willen! Maar straks heb jij gewoon een prachtig kindje!

Als mensen op het lijstje willen, kun je even een pb naar me sturen! Dan pas ik het van de week even aan allemaal! En wijzigingen kun je uiteraard ook doorgeven ๐Ÿ˜€

Szus, ik vind leeftijd ook gebonden aan de omstandigheden, in jouw geval en in heel veel andere gevallen waarbij mensen elkaar bijvoorbeeld pas later in de 30 leren kennen vind ik 36 helemaal niet oud voor een kindje. Zoals Noekie ook al zegt, je bent nog in de bloei van je leven en nog ruim in de vruchtbare jaren ๐Ÿ™‚

Noekie, dan zou jij dus over een jaar getrouwd zijn! Leuk idee!

Szus: ik kan je niet meer herinneren van de aprilmoeders, maar dat is ook weer zo lang geleden.. ik had toen ook een andere nickname, mijn dochter heet D.agmar, misschien zegt je dat iets? Ik ben overigens na de geboorte van D. gestopt met schrijven omdat het te confronterend was, D. ontwikkelde niet goed, terwijl de andere kindjes van dat groepje dat wel deden, dat vond ik heel moeilijk.

Wendyrose
    Bijdrager

Ik vind mezelf ook niet oud voor een eerste kindje. Het hangt af van hoe je je leven indeelt inderdaad en dit is voor mij de goede tijd. Vruchtbaarheid is waarschijnlijk al afnemende, maar heb zeker nog een paar goede jaren voor me ๐Ÿ™‚

Marda: ik heb ff in het oude topic terug moeten zoeken maar heb je gevonden ๐Ÿ˜‰ Ik schreef daar ook niet mee hoor, maar las elke letter. Ik woonde in die tijd in Duitsland en via KoK kon ik elke dag meelezen wat Merel allemaal deed ๐Ÿ˜‰
    Hoe is het nu met D?

Mijn weekend is begonnen. Morgen een dagje vrijwilligerswerk, zaterdag ook nog een paar uurtjes. Zaterdagavond een bruiloft: leuk weekend ๐Ÿ™‚ Jullie ook alvast een prettig weekend!

Grappig dat het nog terug te vinden is, heb er lang niet meer gekeken..

Met D. gaat het nu goed. We hebben in januari de diagnose gekregen dat ze Autisme heeft in combinatie met ADHD en een vorm van gilles de la tourette. Ze gaat nu naar de gewone basisschool en ze is ondanks haar beperkingen een blij een gelukkig meisje. Toen ze nog een baby was zeg alles er heel anders uit, ze ontwikkelde niet en kreeg met 10 maanden de diagnose altijd een baby te blijven ๐Ÿ™ . Met 14 maanden begon ze tegen alle verwachtingen in toch met ontwikkelen en dat heeft zich gelukkig doorgezet. Ze is met alles wel veel later geweest. Ik heb nu nog steeds af en toe contact met een aantal vrouwen van dat topic waaronder jou lieve zus, maar heb heel lang afstand genomen omdat het contrast met ontwikkeling tussen D.agmar en de andere kindjes pijnlijk groot was. Inmiddels is dat heel anders, maar toen wisten wij ook niet wat er aan de hand was.

Hoe kom jij deze weken door, heb je nog contact met de mensen van het kid-centrum, of moet je gewoon afwachten tot het volgende gesprek?
    Fijn weekend alvast!

Hoe gaat het met de andere rammelaars?

tommie7
    Bijdrager

Hier nog een ontzettende ei- rammelaar…..
    Ik heb drie zoontjes van bijna 6, bijna 3,5 en bijna 16 maanden. Ik zou heel graag nog een vierde willen, nog 1 keer zwanger zijn en alle kleine baby dingen nog 1 keer meemaken. Maar ik ben bang dat het ondanks mijn gerammel het niet gaat gebeuren… Sowieso niet op korte termijn, maar misschien ook wel nooit… Ik vind dat heel moeilijk, maar mijn man kan het waarschijnlijk niet aan nog een kindje, hij heeft vermoedelijk add, en het gaat psychisch niet even lekker…. Ik hoef ook niet meteen nu een kindje maar zou graag volgend jaar 2013 of 2014 voor nog een kindje gaan.

Anoniem

Welkom smartygirl! Hopelijk gaat een 4e lukken in de toekomst voor jullie en dan vooral ook voor je man.

Nog even oproepje voor het lijstje: Alle dames (of heren :)) die op het lijstje zouden willen, of een voorstelverhaaltje in het 1e bericht willen, stuur mij even een PB met de gegevens. Dan ga ik vanmiddag/vanavond het lijstje even updaten!

Edit: Tnx voor de berichtjes zo ver. Het wordt morgen dat ik het aanpas. Net uit eten geweest en nu gaan we nog even film kijken en daarna slapen, dus tot morgen!!
    Edit2: Sorry, ik loop achter! Ik beloof vandaag (maandag) het lijstje aan te passen!

Wendyrose
    Bijdrager

Geen stress Noekie: neem de tijd ๐Ÿ™‚

Echt ongesteld in het kwadraat vandaag en das op zich niet zo erg, maar heb er ook hoofdpijn bij. Toch maar aan het huishouden gegaan, want dat moet ook gebeuren en als ik stil zit voel ik me toch niet echt beter dan als ik bezig ben. Hopelijk trekt de hoofdpijn zo wel een beetje weg dan heb ik nog wat aan m’n avond.

Iedereen lekker weekend aan het vieren?

Anoniem

Zo, lijstje is eindelijk aangepast :mrgreen: Sorry als ik iets vergeten ben!

Wanneer hoor je meer over dat intakegesprek Szus?

zwangerworden
    Bijdrager

Lijstje ziet er weer top uit!!

Wendyrose
    Bijdrager

Vandaag mail gehad n.a.v. mijn intake bij de spermabank: ik mag door! :mrgreen:
    Volgende afspraak is alleen pas over een maand. Maar dat komt eigenlijk niet eens zo heel slecht uit: heb belangrijk project op mijn werk wat precies de dag daarvoor ophoudt. Dat is ook mooi een goede reden om die middag vrij te plannen zonder al te veel vragen van mijn collega’s ๐Ÿ˜‰

:dance:

Anoniem

:dance: :dance: Fijn Szus !!! :dance: Wat gaat er op de volgende afspraak gebeuren? Mag je dan een donor uitzoeken of eerst nog andere dingen?

Wendyrose
    Bijdrager

Donor uitzoeken kan eigenlijk niet. Ze zoeken voor mij een donor die zoveel mogelijk op mij lijkt qua uiterlijk en daarnaast mag ik wel voorkeuren aangeven, maar kunnen ze niet beloven dat ze daar rekening mee kunnen houden.
    Maar details daarover hoor ik bij de volgende afspraak. Afspraak is bedoeld om meer te vertellen over wat er verder gaat gebeuren en voor mij om vragen te stellen (bijvoorbeeld over waar zij bij donoren op letten en of er bijvoorbeeld ook eisen aan hun intelligentie enzo worden gesteld).
    Als ik het goed begrepen heb moet ik daarna via de huisarts nog wat bloedtestjes en kweekjes laten doen en als ze die resultaten binnen hebben gaan ze in hun bestand een donor voor me zoeken.
    To be continued…. ๐Ÿ˜‰

Anoniem

Ohh, mag je niet uitkiezen? Dat dacht ik altijd… Boekje doorbladeren en een leuke man uitzoeken die ook nog slim is en lief enzo ๐Ÿ˜† ๐Ÿ˜†

Ik zou inderdaad ook wel een donor willen met een beetje hersens enzo en wat prettige eigenschappen. Al enig idee wat voor voorkeuren je zou willen aangeven?

Anoniem

Hier weer eens een update van mij. Eigenlijk schrijf ik hier te weinig.
    Momenteel krijg ik een kuur primolut om een bloeding op te wekken, dan mag ik op de derde dag van de cyclus beginnen met clomid. Hopelijk krijg ik dan eisprong en is het mij gegund met Clomid zwanger te worden.

Leuk dat hier veel dames zich hebben aangemeld. Ook veel dames die voor een wat groter gezin gaan. Leuk

Noeki, wat goed dat je zo bent afgevallen. Daar mag je trots op zijn.

Szus, fijn dat je binnenkort echt kan beginnen. Lijkt me heel spannend om op deze manier een kindje te krijgen.

Wendyrose
    Bijdrager

Zo gaat het bij grote commerciele spermabanken. In NL is er sowieso niet zoveel keuze. Zij zorgen dat alle donoren gezonde ‘prettige’ mannen zijn. Verder zorgen in ieder geval dat’ie qua ras en haarkleur enzo een beetje op mij lijkt. Ik zou het wel prettig vinden als’ie een beetje intelligent is. Meer wensen heb ik niet. Karakter valt toch niet in te schatten n.a.v. wat die mannen zelf vertellen. Denk dat veel van die boekjes met donoren vol staan met opgepimpte beschrijvingen van eigenlijk heel normale mannen.

Ik wacht rustig af :angel:

Anoniem

Ja, dat zal best haha, ze vertellen het natuurlijk altijd wat mooier, niemand is nu eenmaal perfect ๐Ÿ˜‰ Ik zou eigenlijk voor een donkere man kiezen dan, krijg je zo’n mooi halfbloed kindje :inlove: ๐Ÿ˜†

@Tijger: Succes!! Hopelijk gaat het snel aanslaan en verwachten jullie nog dit jaar een kindje!!

Ik ben er net achter gekomen dat ik een ballonvaart heb gewonnen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

zwangerworden
    Bijdrager

Zoo hier is het stilletjes.
    Van week nog weer even met manlief gepraat over een vierde kindje en nu staat het vast, vanaf januari gaan wij ervoor!!
    Wel ben ik allen grote babyzooi aan het verkopen, de tweelingwagen is al verkocht en opgehaald, donderdagavond word de babykamer opgehaald.
    Voor babietje nummero 4 hebben we wel een ledikant en verschonen kan op de hemneskast van Jolijn.
    Goeie tweedehands kinderwagen is te koop op marktplaats!

Ohhh Jolijn is wakker…tot later!!

Anoniem

Spannend hoor!!

Leuk, die knopen die worden doorgehakt. ๐Ÿ™‚

Wendyrose
    Bijdrager

Het is inderdaad erg rustig hier. Allemaal lekker buiten in de tuin aan het rammelen? Maar ik heb zelf eigenlijk ook niets te melden ๐Ÿ˜‰
    Prettig weekend!

Anoniem

Ik ben weer terug! We hebben echt een super vakantie gehad. Heerlijk je neus achterna en doen waar je zelf zin in hebt. Lekker van de zon genoten, lekker gegeten en gedronken en omdat ik niet zwanger was heb ik ook heerlijk aan de cocktailtjes gezeten. Een paar keer flink aangeschoten 2 hoog de trap op moeten lopen.. dat was best lastig want ik kon alleen maar lachen om alles dus dan lukt lopen niet zo goed hahaha! Kortom.. genoten en nieuwe energie op gedaan.รขโ‚ฌโ„ข

Welkom Marda en Smartygirl, gezellig dat jullie mee komen schrijven.

Goed nieuws Szus dat je door mag!! Wat fijn joh! Zelf ben ik ook niet meer zo heel jongรขโ‚ฌยฆ 37 jaar geworden in juni. Heb mijn vriend op mijn 33ste pas ontmoet.

Hoe gaat het verder met iedereen?

Ikzelf ben afgelopen woensdag naar het ziekenhuis geweest voor een gesprek met de chirurg. Ik word 26 juli al geopereerd, best snel maar wel erg fijn. Dan kan ik daarna beginnen aan het herstel en kunnen we weer door.
    De twijfel bij mijn eigen arts en de chirurg dat het toch alsnog niet goed is, is er nog steeds. Waar ik eerst een goede uitslag kreeg na de PET scan lijken ze daar nu op terug te komen omdat de bult maar blijft groeien. Daar baal ik flink van, maar goed over 3 weken is het weg en dan hoor ik het wel.
    Verder nog wel genoten ook van de afgelopen dagen thuis. Heerlijk in huis en in de tuin gerommeld. Mijn zus is verhuisd en we hebben hun geholpen, allemaal rommeldingetjes gedaan eigenlijk maar heerlijk genoten. Morgen gaan we picknicken met mijn zwanger/schoonzus en hun kids en morgenavond naar vrienden. Zondag lekker niks en dan maandag weer werkenรขโ‚ฌยฆ moet er nog ff niet aan denken.

Anoniem

Noekie wil je het lijstje aanpassen….. IK BEN ZWANGER!!!!!

Vlinder: wat goed om te horen dat je vakantie zo lekker was! waar was je ook al weer geweest? De operatie komt er al bijna aan. Hopelijk gaat alles goed en kan je daarna weer herstellen en verder gaan. Ik wens je heel veel succes en sterkte.

Noekie heb je de balon vaart al gedaan? lijkt me super gaaf!

Anoniem

Dank je wel Natassia, gaat goed komen… Ik hoop tegen die tijd zeker op zon zodat ik lekker in de tuin kan zitten om te herstellen. Mag 2 weken volledig niks doen en dan is buiten zijn wel lekker ๐Ÿ˜€

Super dat je zwanger bent, gefeliciteerd!

Anoniem

Gefeliciteerd !!!!!!!!!!!!! Lijstje wordt binnenkort aangepast, ben momenteel heel erg druk!

Natassia, gefeliciteerd!!

Een van mijn beste vriendinnnen is nu 39 weken zwanger van haar eerste kindje, ze wordt morgen voor de tweede keer gestript, en als ik haar verloskundige mag geloven gaat het dan doorzetten, zo spannend!!
    Gister met haar een ijsje gaan eten, en als we het dan zo over alle babydingen praten begint het weer extra te kriebelen, alhoewel ik voorlopig nog echt niet wil hoor, haha zo dubbel!

Hoe gaat het met de rest?

Anoniem

Hoi meiden, tijdje niet geweest. Had behalve fulltime werken zoveel dingen ’s avonds te doen dat het er niet van kwam.

Nog een paar dagen dan wordt ik geopereerd. Kijk er nog steeds naar uit… vandaag weer bijna geen stem en veel pijn dus ik kan echt niet wachten totdat het donderdag is.

Vannacht met mijn vriend naar de huisartsenpost gegaan. Hij had zo’n druk op zijn borst en hart/vaatziekten komen in de familie voor dus zekere voor het onzekere. Na onderzoek bleken het zijn borstspieren te zijn waar hij last van heeft waarschijnlijk omdat hij gisteren overdag teveel zwaar werk heeft gedaan. Helemaal gerust gingen we weer naar huis, we lagen om half 4 weer op bed.
    Vandaag ging het redelijk met hem qua pijn. We zijn lekker even naar het strand geweest en nu ligt hij te slapen. Een gebroken nacht (hij werd wakker van de pijn) en de spanning zijn wat veel voor hem en dat kan ik me goed voorstellen. De pijn moet uit zichzelf zakken dus hopelijk gaat het morgen weer ietsje beter dan vandaag. We zien het wel.

Vlinder, hoe gaat het nu, hoe is het met je operatie gegaan?

Mijn vriendin is afgelopen zaterdag bevallen, ik ben gister even op kraambezoek geweest, wat een lief popje is het :inlove:
    Leuk om te zien, en natuurlijk kriebelt het dan, maar besef ook dat ik er op dit moment zelf nog niet aan toe ben, een 5e komt er waarschijnlijk nog wel ooit, maar 4 is voorlopig echt genoeg ๐Ÿ™‚

Anoniem

Hier ook maar even een berichtje plaatsen ๐Ÿ˜€

Ik had viavia van dit forum gehoord en tijdens het googlen hier ook eens voorbij gekomen. ik dacht dat het misschien wat te vroeg was me hier aan te melden maar toen bleek (o.a.) dit topic er te zijn, wat fijn dat er een rammeltopic is ๐Ÿ˜‰
    Ik heb heel lang gedacht dat het “rammelen”een fabel was , of in elk geval niet voor mij weggelegd. maar een paar jaar geleden kwam ik in een situatie terecht die dat langzamerhand veranderde, heel geleidelijk aan eigenlijk. En nu zijn we op het punt dat ik zo ca. eind september vast met de pil stop, we stoppen samen met roken en als dat eenmaal ahum in het systeem zit zeg maar dan …tja ๐Ÿ˜€
    Sinds we het er over eens zijn dat we er toch voor willen gaan ben ik er erg veel mee bezig; hoe snel zal die cyclus van mij weer op gang zijn, hoe zat dat nou ook al weer precies met zo’n cyclus, als we er eenmaal echt voor gaan hoe zal dit en dat en zus en zo…. ๐Ÿ˜†

nou….benieuwd hoe het met jullie is, had het topic zo eens doorgelezen…ik kom er even tussen door kleppen natuurlijk ๐Ÿ™‚

Anoniem

Ha, gezellig dat je hier ook langs komt! Het is momenteel een beetje rustig in dit topic, maar komt wel weer, gaat met vlagen zegmaar ๐Ÿ™‚

Als je ook in het lijstje wilt, kun je je gegevens even pb’en naar me!

Anoniem

eej Noekie, het was me al opgevallen ja dat het rustig was. misschien ook vakantietijd etc.
    Lijstje is toch voor als je er eenmaal voor gaat toch?

Anoniem

Is het rammel-lijstje, daar kun je op met eventueel een voorstelverhaaltje waarom je er aan het rammelen bent haha en waarom je er nog niet voor kunt/wilt/mag gaan zeg maar ๐Ÿ™‚

Onderste deel is dus de echte rammelaars, de bovenste dames zijn inmiddels al echt bezig, maar waren hier rammelaars.

Anoniem

Puk, welkom hier. Stoppen met roken is idd een goede aanrader, zowel voor de vruchtbaarheid als de gezondheid van je kindje.

Marda, leuk dat je vriendin bevallen is.

Noeki, hoe gaat het met de afvalrace. Je bent natuurlijk heel wat kwijt, moet er nog veel af?

Hier de eerste ronde met clomid, volgens mij heb ik er een eisprong van gekregen en ik zit nu op het wachtbankje. Erg spannend.

Ik kan trouwens verklappen dat Natassia, die op het lijstje staat, zwanger is.

Anoniem

eej Tijger,
    dank je voor t welkom ๐Ÿ˜€ Er zijn meer redenen dat ik stop maar dit is zeker een heel erg belangrijke. ik wil trouwens ook niet midden in de heftigste “afkick”verschijnselen zitten mocht ik zwanger worden..we gaan er dus niet gelijk voor wanneer ik stop met de pil.
    Tot die tijd hoop ik gezellig mee te rammelen :mrgreen:

Anoniem

Groot gelijk hoor, ik was zelf al een klein jaar gestopt met roken toen ik met de pil stopte. Eerst de rommel uit mijn lijf

Anoniem

Hallo allemaal,

Ook ik wil me hier aansluiten. Ik ben Johanne (niet m’n echte naam), 23 jaar, en m’n man en ik willen ook dolgraag een klein ukkie van ons samen.

We willen alleen nog even op volle kracht doorsparen, want we horen van iedereen dat een kindje veel kost! Maar zoals het er nu uitziet, hoop ik m’n laatste pilstrips op te maken en eind november te stoppen met de pil.

Ik ben al volop aan ’t lezen geweest hier, en vind het zo gezellig! En Omdat we het graag geheim willen houden, ben ik blij dat ik hier m’n ei kwijt kan! ๐Ÿ˜‰ Ik ben nog maar een ruim half jaar aan de pil, dus ik hoop dat ik ook snel weer ontpil! We willen eerst een cyclus afwachten, en in januari er echt voor gaan.

Als je tijd hebt, mag je me op ’t lijstje zetten, Noekie (jij doet dat toch?)

Groetjes Johanne

Anoniem

Puk en Johanne welkom! Gezellig dat jullie mee komen schrijven.

Ik ben er ook eindelijk weer. Ben afgelopen zondag uit het ziekenhuis gekomen na een operatie aan mijn schildklier. Ik had een bult op de rechterkant van mijn schildklier en die moest er uit om te kijken of het goed of kwaadaardig is.
    Operatie is goed gegaan, moest wel wat langer in het ziekenhuis blijven omdat mijn bloedwaardes niet goed waren maar nu inmiddels lekker thuis.
    Ben nog moe, sloom en erg vergeetachtig maar dat schijnt van de narcose te zijn. Pijn van de operatie is redelijk te doen.

Nu mag ik 2 weken totaal niks doen ivm wondgenezing. Ik wil dat het mooi geneest dus ik hou me er ook echt aan. Het is best een groot litteken in mijn nek, wat volgens mij wel erg mooi gaat worden.
    Wat ik wel apart vond was dat de bult in mei nog 3.2cm was en na de operatie sprak ik de chirurg en toen was hij al gegroeid naar 7 cm… dat is best heel veel groter.

10 augustus krijg ik de uitslag, dus het is nog even spannend.

Hoe gaat het met iedereen hier?

Anoniem

Welkom hier Johanne! Je zegt dat je hoort dat een kindje veel kost. Misschien ook wel slim om er zelf even goed naar te kijken? Luiers & voeding is sowieso al erg duur en daarnaast zul je een bedje, een wagen, verzorgingsspullen, kleding, etc nodig hebben. En wat denk je van kinderopvang?

Natuurlijk kost een kindje veel geld en als je niets te besteden hebt, zou ik ook echt nog even wachten. Ik neem aan dat je je kindje wel iets wilt kunnen bieden. Er wordt wel gezegd dat een kindje alleen liefde nodig heeft, maar een kindje heeft ook echt wel voeding, luiers, verzorging en kleding nodig natuurlijk.

He Vlinder, fijn dat de operatie goed is gegaan. lekker uitrusten nu, laat je maar lekker verzorgen door je vriend/man ๐Ÿ™‚ Hopelijk ook een goede uitslag de 10e en dan kunnen jullie hopelijk voor een kindje gaan!!

Anoniem

Hoi Noekie, een goeie tip van jou, om het allemaal in kaart te brengen. We werken nu allebei fulltime, maar als we een kindje hebben wil ik een heel stuk minder gaan werken. Ik werk in de zorg, en wil dan een flexibele baan, zodat we zoveel mogelijk zelf voor onze kleine kunnen zorgen (dus voornl. In de weekenden / ’s avonds werken, maar ook weer niet zoveel, dat m’n man en ik geen tijd meer voor elkaar hebben). Ik reken nu vooral met ons huidige leef patroon, maar het is wel slim om die dingen ook in de berekeningen mee te nemen!

Ik zal het er met m’n man eens over hebben. We hebben het nu gewoon heel goed, en ik denk dat we een kindje echt wel wat kunnen bieden, maar het word dan toch allemaal anders!

Spannend zeg, vlinder, zit je er erg mee? kan me voorstellen dat je er slecht door slaapt! Maar met jezelf gek maken bereik je niks, dus kun je ’t het beste maar loslaten, maar dat valt vast niet mee!

Anoniem

Minder werken betekent natuurlijk ook minder inkomen. Dus inderdaad wel slim om een lijstje te maken ๐Ÿ™‚ Willen jullie helemaal geen opvang? Persoonlijk vind ik kinderopvang wel goed voor een kind, leren met andere kinderen om te gaan enzo en niet altijd bij papa of mama zijn. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. Maar misschien wel iets om mee te nemen ๐Ÿ™‚

Anoniem

We willen ons kindje niet naar een opvang brengen omdat we zelf willen werken, met onregelmatig werk is dat sowieso al ingewikkeld. Mijn schoonmoeder wil evt een dag per week oppassen, we weten nog niet of we daar gebruik van gaan maken. En als het kindje wat ouder is, kan het wel 2 dagdelen per week naar de peuterspeelzaal, dus leert het alsnog met andere kindjes spelen.

Maar goed, we weten nog helemaal niet of we kindjes kunnen krijgen, dus laten we maar niet te voorbarig zijn!

Zijn jullie daar bang voor, dat het niet kan? Ik denk wel eens aan de mogelijkheid, maar ik kom uit een vruchtbare familie en ga er eigenlijk niet vanuit! Er zijn op zich ook geen aanwijzingen voor, dat een van ons onvruchtbaar zou kunnen zijn, maar je weet het natuurlijk nooit!

Al met al blijft het gewoon superspannend!

Anoniem

Een gastouder kan met onregelmatig werk ๐Ÿ™‚ Ik wil ook een gastouder, in ieder geval de eerste 2 jaar, daarna weet ik het nog niet. Ik werk zelf thuis en kan dus de eerste maanden waarschijnlijk helemaal zelf voor kindje zorgen, maar vanaf een maand of 6 denk ik wel aan een gastouder voor 2 dagen.

Ik denk er wel eens aan dat het niet zal lukken, maar vergeet het maar snel weer, heb er toch niets aan om daar aan te gaan denken. Ik hoop gewoon dat het allemaal goed gaat en als het niet lukt, dan zien we dat tegen die tijd wel. Eerst maar positief blijven ๐Ÿ™‚

Anoniem

ha vlinder, bedankt voor het welkom! Johanne, leuk een mede-rammelaar :mrgreen:

vlinder, heb je veel stress van het wachten op uitslag of ben je er juist heel rustig onder? Narcose kan je inderdaad vrij lang last van hebben..
    ging je schildklier ook anders werken door die bult of..?

Anoniem

Ik wissel met de dag wat betreft de uitslag. De ene dag kan ik het goed los laten terwijl ik de andere dag heel bang ben.. Moet van het positieve uit gaan maar soms heb je van die dagen dat dat even niet lukt.

Mijn schildklier werkte eigenlijk goed, het was alleen dat die bult er zat dat hij er uit moest. Nog maar een weekje…

Wat ik wel gek vind is dat de hechtingen er ook pas volgende week vrijdag er uit gaan. Dan zitten ze er 16 dagen in, best lang vind ik. Het is ook van binnen gehecht met oploshechtingen maar ook aan de buitenkant met gewone. Hebben jullie ervaring dat hechtingen zo lang kunnen blijven zitten?

Anoniem

Onze mening is dat we zelf graag een kindje willen, en dat we er ook zelf voor moeten zorgen, tenzij er omstandigheden zijn dat het echt niet kan. Dus daar gaan we ook zoveel mogelijk ons best voor doen! Hoe het allemaal uit zal pakken weten we nog niet, maar m’n man zal het i.i.g. Niet helemaal alleen kunnen draaien qua salaris, dus ik zal wat moeten blijven werken. ‘k zou het ook jammer van m’n diploma vinden om helemaal te stoppen hoor.
    En thuis werken is in mijn vak niet mogelijk ๐Ÿ™‚ dat lijkt me wel ideaal, hoewel je door zo’n kleintje ook wel afgeleid kan worden denk ik. Hoeveel willen jullie blijven werken?

Dat rammelen is trouwens best vervelend! Als ik alle verhalen lees hier op t forum, denk ik: ik wil ook! Maar we moeten nog ff geduld hebben!

Wat is jou streefgewicht Noekie? Ik ben zelf 1.65m en weeg 76 kg. Dus wel wat te zwaar. M’n man vindt dat ik wat moet afvallen, aangezien er na een zwangerschap ook vaak wel wat gewicht blijft hangen, maar ik heb er helemaal geen zin in… ik voel me goed, dus ja…

Willen jullie borstvoeding gaan geven? Het lijkt mij heel mooi en het beste voor ’t kindje, maar het schijnt best pittig te zijn. Er zijn zo heel wat dingen om over na te denken hรƒยจ. Maar wel erg leuk allemaal!

Anoniem

Iedereen heeft inderdaad een andere mening over opvang. Je moet doen waar jullie je het beste bij voelen en wat je denkt dat het beste is voor het kindje!

Ik heb een eigen gastouderbureau en ben dus wel af en toe op huisbezoek bij klanten, maar ben veelal thuis voor al het andere werk. Daarom hebben we nu ook een puppy, dat gaat prima zo. Als we een kindje krijgen, dan zal ik mijn afspraken op 2 of 3 vaste dagen gaan plannen, waarop kindje 2 dagen naar opvang gaat en 1 dag met papa. Ik wil sowieso 2 dagen echt thuis zijn voor mijn kindje, waarbij ik niet perse werk hoef te verrichten, maar tijdens slaapjes eventueel iets kan doen.

En tijdens papadag plan ik waarschijnlijk ook weinig in als dat lukt, zodat we dan ook af en toe iets met z’n drietjes kunnen doen. Maargoed, dat is allemaal afwachten en dat duurt sowieso nog meer dan een jaar, dus dat zien we tegen die tijd wel ๐Ÿ™‚ Ik wil in ieder geval 2 dagen opvang bij een gastouder of bij een klein kdv met een babygroep, omdat ik opvang goed vind voor de ontwikkeling van een kind.

Ik vind dat rammelen ook vervelend.. Ik rammel al jaren, maarja partner heeft niet zoveel haast helaas…

Mijn streefgewicht is 80-85 kg (zit nu op 99), ik ben 1,69, dus dan ben ik nog steeds te zwaar hoor, maar dan ben ik wel tevreden denk ik. Ik kom van de 130 kilo, dusja, op 85 ben ik wel eens klaar met het dieet wat ik nu volg en dan is het tijd voor trouwen en kindjes ๐Ÿ˜‰ Ik richt me op 83,5 kg trouwens, omdat ik dan precies 50 kilo kwijt ben sinds mijn zwaarste gewicht ooit.

Ik twijfel over borstvoeding. Ik zeg op dit moment nee, totaal niks voor mij, moet er niet aan denken. Ik vind gefriemel aan m’n borsten nu ook niks. Maar misschien denk ik er wel anders over als ik eenmaal zwanger ben. Ik vind het ook totaal niet praktisch. Een flesje kan mijn vriend ook gewoon geven of een ander, bv niet, dan moet ik gaan kolven en dat zie ik al helemaal niet zitten. Plus dat ik van mening ben dat fv prima is voor kindjes. De pro-bv-mensen vind ik ook erg overdreven, maarja, ieder heeft zo zijn eigen mening. Ik vind niet dat een ander zijn mening aan mij moet opdringen omdat diegene van mening is dat iets beter is.

Anoniem

even terug denken hoe het met die hechtingen zat..:think: er is een gezwelletje(goedaardig) verwijderd achter mijn oor tijdje terug, zat op speekselklier (wist niet eens dat ik zo’n klier had haha) , daar zat een drain in en hechtingen..de drain mocht er na 3 dagen uit (heel erg au!) en de hechtingen ..ik geloof twee weken na de operatie (deed geen zeer)..das dan 2 dagen korter als bij jou nu. heb je last van ze?

kan me voorstellen dat het wisselt, “laat het maar op je af komen” tja, dat is ook zo maar makkelijker gezegd dan gedaan.

Geen idee trouwens of het BV word of fles, dat wisselt per keer dat ik er over nadenk ๐Ÿ˜† heb echt nog geen idee. Dat kolven als je weer gaat werken lijkt me wel vervelend. :eh:

Anoniem

@noekie, dat heb ik ook inderdaad met de pro-bv instanties, je krijgt bijna het gevoel dat je slecht bent als je niet kiest voor bv en dat irriteert me enorm. Maar tegen die tijd denk ik er misschien wel net zo over..ik denk nu ook “dat temperaturen etc…daar ga ik niet aan beginnen hoor, moet er niet aan denken” maar ja, ook dat kan wel veranderen :mrgreen:

Anoniem

Temperaturen enzo? Dat je kijkt wanneer je vruchtbaar bent zegmaar? Heb me daar nog totaal niet in verdiept. Eerst maar eens zien wanneer we er echt voor gaan. Je hebt ook van die dingen van clearblue toch, dat je kan kijken wanneer de beste dagen zijn?

Anoniem

uhm ja maar het resultaat blijft hetzelfde toch? “schaaaaat, nu!!schiet op!” :mrgreen: maar dat is een overdreven voorbeeld natuurlijk ๐Ÿ˜‰

Anoniem

Hahhaaha. weet niet of ik dat al meteen ga gebruiken hoor. Misschien eerst maar eens gewoon proberen. Gewoon elke dag hahahaha, vindt mn vriend niet erg haha

Anoniem

Puk, ik had jouw berichtje niet gezien:-) Meestal worden de hechtingen 10-14 dagen na de operatie verwijderd, maar bij uitzondering blijven ze wel eens wat langer zitten. Waarschijnlijk is er weinig ruimte op de polikliniek ivm. de zomerperiode, waarom jij een paar dagen langer moet wachten. Kan verder op zich geen kwaad.

Ik ben misschien een beetje overdreven, dat ik er al mee bezig ben uit te zoeken hoe je weet dat je vruchtbaar bent enzo. Er zijn idd vruchtbaarheidstesten, maar ik wil eerst maar eens kijken of we het ook zonder die dingen kunnen redden, want daar gaat al met al een hoop geld in zitten. Ik had altijd een regelmatige cyclus dus ik verwacht dat we een eind moeten kunnen komen.

In pro-borstvoedingsinstanties heb ik me niet verdiept hoor, maar ik heb wel gehoord, als je borstvoeding wilt geven moet je echt gemotiveerd zijn en je partner ook, anders is het gedoemd te mislukken.
    Mijn moeder lukte het niet om borstvoeding te geven, misschien dat ik daarom ook zoiets heb van, ik wil bewijzen dat ik het wel kan ๐Ÿ™‚ Ik zie kolven ook wel zitten voor ik moet gaan werken. Ik heb ook goeie voorbeelden in m’n omgeving bijv. bij m’n schoonzus, misschien scheelt dat ook wel! Het lijkt mij juist erg handig, je hebt het altijd en overal kant en klaar bij de hand. Maar goed, er zijn overal voor- en nadelen van.

Ik denk dat ik gemiddeld 12 uur per week wil werken (1,5 dag). M’n man is op dinsdag vrij, dus dan zou ik kunnen werken, evt. ’s zondags, en 1 of 2 avondjes per week. Ik werk nu in ’t ziekenhuis als verpleegkundige, daar moet ik minimaal 3 dagen blijven werken. Dat vind ik teveel. Dus ik denk erover om bij het flexbureau of als wijkverpleegkundige te gaan werken. We gaan het allemaal wel zien, hoop ik!

Anoniem

@noekie de mijne ook niet gok ik :mrgreen:

@johanne ik vind het niet overdreven hoor. ik heb het mezelf ook wel afgevraagd. ik heb nog 1 eierstok over en die zou de functie van die ander over moeten nemen qua “eiproductie” heb ik toen wel begrepen en toch zit ik er dan wel eens mee in m’n hoofd van “ja dat zeggen ze nou wel..” ๐Ÿ˜•
    Ook qua pil-stoppen, ik ben al zo lang aan de pil, ca 17 jaar ofzo, dan denk ik ook wel na over hoe lang zou het duren voordat het weer “normaal”is etc. Ik weet eigenlijk helemaal niet of het effect heeft hoe lang je de pil slikt voor het weer z’n normale beloop gaat..
    En in mijn directe woon-omgeving gaat het zwanger worden bij iedereen eigenlijk van een leien dakje dus statistisch gezien moet er eens 1 komen waarbij het minder van harte gaat, maar ja..je kan er toch niks van zeggen zolang je nog niet bezig bent.

Zolang ik niet zwanger ben kan ik ook nog lekker genieten van een bubbeltjeswijntje in het zonnetje :mrgreen:

Anoniem

Ik werk onder andere met gyneacologiepatienten, en de gynaecologen beweren dat je niet minder vruchtbaar bent met een eierstok. Maar volgens mij hoor je inderdaad dat die vrouwen toch vaak minder snel zwanger worden als diegene die er gewoon twee hebben. Waarom was je eierstok verwijderd? Dat kan natuurlijk ook nog een rol spelen! Wanneer ga je stoppen met de pil?
    Ik weet ook niet hoe lang het duurt voordat het allemaal weer normaal is, maar over het algemeen lees je dat je zodra je stopt met de pil toch weer snel vruchtbaar zou zijn.

En inderdaad, we genieten er nog maar even van dat we een lekker wijntje en een goed stukje biefstuk nu zonder problemen kunnen nemen!

Anoniem

Scheelt dat ik geen wijn lust en geen fan van biefstuk ben ๐Ÿ˜‰ Ben nu sowieso op dieet trouwens, dus ik mag helemaal niks, ik zit aan de shakes ๐Ÿ™‚ Af en toe een eitje of champignons, dat neem ik dan nog wel ๐Ÿ™‚

Anoniem

ik had een behoorlijke cyste dus tja ๐Ÿ˜• over paar maandjes stop ik met pil is de bedoeling. Wel of geen invloed op vruchtbaarheid…we zien het wel, je weet het toch nooit van te voren. ๐Ÿ™‚

dat is wel handig dan noekie, dat je toch al niet zo van biefstuk houd ๐Ÿ™‚ lastigste zou ik denk ik vinden producten met rauwmelkse kazen, ben ik heeeeel erg verzot op maar er zijn ongetwijfeld goeie “vervangers”daar voor
    ๐Ÿ˜‰

Anoniem

@p_u_k wrote:

dat is wel handig dan noekie, dat je toch al niet zo van biefstuk houd ๐Ÿ™‚ lastigste zou ik denk ik vinden producten met rauwmelkse kazen, ben ik heeeeel erg verzot op maar er zijn ongetwijfeld goeie “vervangers”daar voor
    ๐Ÿ˜‰

Ja gewoon voorverpakte kaasjes waar niet au lait cru op staat. En dat zijn bijna alle kaasjes in nl[/i]

Anoniem

even googlen…oow dat valt best mee, er blijft nog genoeg over :dance:
    *gaat weer even verder met grote schoonmaak 8) *

Anoniem

Zo meiden daar ben ik ook weer…
    Hoe gaat het met iedereen? Hebben jullie een lekker weekend gehad?

Wij hadden een bbq zaterdag, was erg gezellig! Gisteren weinig gedaan maar dat was prima want na de bbq zaterdag was ik best al wel weer moe. Vanmorgen ook tot half 10 geslapen… die gekke narcose ook hihi!

De hechtingen lijken te gaan ontsteken. Was net bij de huisarts omdat het rood ziet en pijnlijk is maar zij weet niet of ze de hechtingen er uit mag halen. Dus maar het ziekenhuis gebeld en zit nu te wachten op een telefoontje wie ze mag verwijderen. Ik zou denken de huisarts en dan ga ik vrijdag gewoon voor controle en de uitslag naar het ziekenhuis maar een arts kan daar zomaar anders over denken.
    In ieder geval is duidelijk dat ze niet kunnen blijven zitten tot en met vrijdag dus wie er in actie komt maakt me niet uit als er maar iemand in actie komt ๐Ÿ˜‰

Vandaag is mijn vader jarig en we gaan vanavond even gezellig een bakkie drinken bij mijn ouders. Zo zin in!
    Verder zaterdag ongesteld geworden. Voor het eerst was ik echt blij dat ik het werd, wat kan het toch gek gaan he? Maar voor mij is dit een teken dat de linkerkant van mijn schildklier zijn werk doet ๐Ÿ˜€ Afwachten maar wat de volgende cyclus gaat doen, we zien het wel weer.

Anoniem

Gefeliciteerd met je vader Vlinder! Nog een kleine maand, dan ben ik weer jarig ๐Ÿ™‚ En cadeautje voor mezelf is stoppen met de pil ๐Ÿ˜‰

Wat vervelend dat de hechtingen gaan ontstekingen, lijkt me geen pretje. Hopelijk kan er snel iets aan gedaan worden! Wel fijn dat je ongesteld bent geworden, weet je inderdaad dat het in ieder geval allemaal werkt ๐Ÿ™‚

Hier niet zoveel gedaan van het weekend, lekker rustig aan gedaan eigenlijk. Lekker gewandeld met Saar en beetje spelletje op de computer en nog wat voor m’n bedrijfje gedaan. Voor mij zijn weekend- en weekdagen trouwens niet zo heel verschillend op zich. Al heb ik het weekend bijna nooit afspraken, die plan ik doordeweeks in. Maar die heb ik momenteel ook weinig. Ik werk vanuit huis, dus ook op doordeweekse dagen is het werken, Saar uitlaten, af en toe even wat anders, huishouden etc. ๐Ÿ™‚

Anoniem

ouch, ontstekende hechtingen! heb je al wat gehoord inmiddels? de operatie lijkt dus geslaagd als ik het zo lees, lekker hoor!
    Ook gefeli met je vader trouwens!

weekend vliegt voorbij altijd, man moest werken maar er kwam een dinnetje logeren dus gezellige dingetjes samen gedaan, รƒยฉn grote schoonmaak gehouden(soms moet dat) en nu is het al weer manic monday ๐Ÿ˜›

Anoniem

Dank jullie wel voor de felicitaties!

De hechtingen zijn er uit… deed best ff pijn moet ik zeggen, ze zaten ook al een beetje vast gegroeid dus dan gaat het niet zo gemakkelijk.

Zo gek, ik had het ziekenhuis nog gebeld om te overleggen en die zeiden dat ik gewoon vrijdag maar moest komen, dan krijg ik ook de uitslag, en dan zouden ze wel even kijken.
    Terwijl ik heel duidelijk mijn verhaal had verteld van die ontsteking en wat de huisarts er over had gezegd maar het was zoals het was, vrijdag…
    Gelukkig wilde de huisarts ze er uit halen maar die was ook zo verbaasd over de reactie van het ziekenhuis, ze zou contact met ze op nemen. Nu heb ik daar zelf niks meer aan maar iemand die na mij komt hopelijk wel.

Nu goed in de gaten houden hoe het verder gaat, heb het net al met afgekoeld gekookt water en een gaasje schoon gedept. Bij twijfel kan ik altijd de huisarts bellen dus dat voelt goed.

Ga nu lekker even liggen, ik kan mijn ogen niet open houden en wil wel een beetje fit naar mijn ouders toe straks.

Anoniem

Fijn dat je huisarts ze er dan al uit heeft gehaald. En nog maar een paar nachtjes slapen en dan hoef je in elk geval niet meer in spanning te zitten..
    hoop voor je dat je een beetje een fit entree kon maken bij de verjaardag
    ๐Ÿ˜‰

jemig, is die BB reclame bij jullie ook zo irritant aanwezig onder in beeld? wil je hem “sluiten”popt ‘ie up! grrr ๐Ÿ‘ฟ

Anoniem

Ik heb alle reclame uitgezet met een blocker ๐Ÿ™‚ Iets van addblock plus geloof ik.

Anoniem

Goeie! Moet je die downloaden of via de site aanvinken?

Anoniem

Volgens mij moet je hem downloaden, is een plugin, bestaat voor chrome en firefox. En volgens mij ook wel voor internet explorer.

Anoniem

Thanks, zal ik vanaaf thuis even proberen..

edit: gelukt, werkt als een trein! :dance:

Anoniem

Die reclame zie ik eigenlijk niet meer nu :dance: , terwijl ik geen blocker er op heb gezet, zouden ze hem toch ergens uit hebben gezet?

Nu de hechtingen er uit zijn kan ik me beter bewegen en dat voelt fijn. Het rode van het ontsteken wordt langzaamaan minder dus het lijkt de goede kant op te gaan.

Verder voel ik me redelijk. Wel nog moe en heb gisteren bijna de hele dag geslapen maar vandaag heb ik me voorgenomen om dat niet te doen. Mijn zus komt straks even en gaan we even rommelen in huis. Ik mag nog niks dus ze komt me even fijn helpen ๐Ÿ™‚

Anoniem

Ha allemaal, hier lekker een paar dagen vrij gehad, logees gehad, gister dagje uit geweest. Morgen weer aan t werk!

Ontstoken hechtingen is vervelend, vlinder! Het is lichaamsvreemd, dus dat kan gebeuren. Nu de uitslag nog van het weefsel, spannend zeg! Fijn dat je hulp hebt van je zus, hou je maar lekker rustig!

Noekie, heeft het met de vakantie te maken dat je het rustig hebt? Hoe gaat het met afvallen?

Ik wilde de was buiten hangen, gaat het weer regenen, er is hier echt geen peil op te trekken ๐Ÿ˜•

Anoniem

Mijn bedrijfje is nog jong en groeiende, dus zit nog niet wekelijks vol met afspraken ๐Ÿ™‚

Anoniem

De reclame was verdwenen voor ik de blocker installeerde maar op andere websites werkt het ook als een tierelier, add-free yaaaay :mrgreen:

En, ben je wakker kunnen blijven Vlinder?
    klinkt gezellig Johanne!

Wel lekker vanuit huis werken, je eigen tijd indelen! ik doe het soms een dagje, in ’t begin dacht ik dat ik me misschien wat lastig zou kunnen concentreren maar doordat je niet continu gestoord word door de telefoon viel dat erg mee ๐Ÿ™‚

Anoniem

Ik heb iets te vroeg geroepen dat ik de reclame niet meer zag, helaas is hij er nu weer volop…
    Tik je in google addblock plus in en krijg je dan de juiste blocker? Nooit gebruikt dus geen idee.

Ja ik ben de hele dag wakker gebleven, ben nu wel moe en ga bijtijds slapen maar het is me gelukt. Zus heeft geholpen met klusjes hier in huis, was ook fijn want dan komt niet alles op mijn vriend neer. Niet dat hij het erg vindt hoor maar ik wil hem wel een beetje ontzien.

Anoniem

@vlinder75 wrote:

Ik heb iets te vroeg geroepen dat ik de reclame niet meer zag, helaas is hij er nu weer volop…
    Tik je in google addblock plus in en krijg je dan de juiste blocker? Nooit gebruikt dus geen idee.

Je moet degene hebben voor jouw browser. Ik weet niet wat je gebruikt. Internet explorere, firefox en google chrome zijn de meeste gebruikte.

Anoniem

Er was al een heel eigen topic geopend over de reclames zag ik (volgens mij bij hulp is onderweg).

:clap: lekker dat je de hele dag bent opgeweest, op tijd slapen is niet erg; op deze manier kom je weer een beetje in je normale ritme misschien.

Rammel-status: het heeft bijna 2 jaar geduurd voor ik van “moet er niet aan denken”naar dit ging.
    Naast de situatie die dat gevoel heeft aangewakkerd zal de babyboom in mijn omgeving er ook wel aan mee hebben geholpen.
    Bij mij is dat gevoel, voor mijn idee, vrij laat. de meeste meiden die ik ken wisten voor hun gevoel jarenl eerder dat ze graag een kindje zouden willen.
    hoe zit dat bij jullie?

Anoniem

Ik wil al zo lang ik me kan herinneren mama worden ๐Ÿ™‚ Ben ook een echt poppenmeisje geweest altijd, ik vind mn poppen van vroeger nog steeds lief hahaha, ze liggen op zolder ergens. Ik wilde heel graag jong moeder worden, rond mijn 25e, maarja helaas wil mijn vriend nog niet.. Volgende maand ben ik alweer 28…

Anoniem

poppenkind was ik ook, barbie’s, steffi’s, petra’s, grote poppen, babypoppen, duftie’s ..m’n moeder heeft op zolder nog steeds de pop met buggy die ik kreeg toen ik 4 was ofzo. ze zit steeds te miepen dat ik het mee moet nemen maar dan verdwijnt het weer bij mij op zolder ๐Ÿ˜‰
    Toch is dat gevoel er nooit geweest, zag het gewoon niet bij mezelf terwijl ik wel altijd gek ben geweest met kids van anderen; paste veel op, hielp mee bij kinderactiviteiten etc. maar ja dat was anders.

Anoniem

Nee ik heb me nooit voor kunnen stellen dat ik geen mama zou worden. En hoop dus ook dat het allemaal lukt als we er eenmaal voor gaan! Anders zal ik wel in een flinke put vallen.. Maar daar gaan we niet vanuit natuurlijk. Positief blijven!

Anoniem

dat hoop ik ook voor jullie ๐Ÿ™‚

slaap lekker ! :zzz:

Anoniem

Wat een heerlijk weer vandaag hรƒยฉ! ‘k Heb lekker een halve vrije dag genomen, het was toch rustig op het werk! Straks fietsen, kan ik echt van genieten. Of lekker in ’t zonnetje in de tuin!

Ik heb ook altijd al dolgraag moeder willen worden, speelde ook veel met poppen en broertjes en zusjes (ben de oudste van een aardig gezin) Bijna een jaar geleden zijn wij getrouwd, we wilden nog niet gelijk kinderen ivm. het afbetalen van een lening en persoonlijke omstandigheden. Nu begint het meer en meer te kriebelen. In onze omgeving ook een aantal baby’s geboren, gisteren op kraamvisite geweest. Alleen een cadeautje kopen geeft al heel erg rammelende eitjes ๐Ÿ™‚ En dan dat kleine ukkie, zooo schattig!

Dus ik hoop zo dat ik volgend jaar rond deze tijd al een aardig eind onderweg ben in een zwangerschap!

Anoniem

Heerlijk weer inderdaad! Ik werk thuis, dus kan zo even de tuin in lopen. En moet ook tussendoor even wandelen met onze pup, dus kan ook van het weertje genieten gelukkig ๐Ÿ™‚

Ik hoop volgend jaar zomer zwanger te zijn! We hebben hier samen afgesproken, nog 9 kilo eraf, dan gaan we een trouwdatum plannen ๐Ÿ˜€

Anoniem

Hoe dan ook, of ik nou laat ben of vroeg; ik rammel gewoon mee inmiddels ๐Ÿ˜›

Net terug van een weekendje weg. we waren heerlijk uit eten geweest gisteravond en vanmorgen stond er een super ontbijt klaar in het hotel maar zat nog zo vol van gisteravond dat ik er bijna niet van kon eten. ๐Ÿ˜ฎ
    Nu nog maar even genieten van de zon want morgen is het weekend weer voorbij..Fijne zondag!

Anoniem

Ik wilde ook altijd graag moeder worden. Mijn huidige vriend heb ik pas op mijn 33ste ontmoet, nu ben ik 37 jaar en er echt helemaal klaar voor alleen wil het nog niet echt vlotten…Eigenlijk mochten we in augustus naar de fertiliteitsarts maar omdat nu de schildklier operatie er tussen kwam hebben we dat even geparkeerd.

Ik zou afgelopen vrijdag de uitslag krijgen van de bult die weg is gehaald. Helaas… de definitieve uitslag was er nog niet. Dat was een behoorlijke tegenvaller.
    Er zijn wel 2 kleine onrustige plekjes gevonden in de bult maar ze kunnen er niet goed achter komen of dat nou goed of kwaardaardig is en het weefsel is opgestuurd naar een anders, uitgebreider laboratorium.

Vanmiddag moet ik in ieder geval wel naar de internist om de bloedwaardes te bespreken en al mijn vragen te stellen die ik afgelopen vrijdag vergeten ben. De internist belde vanmorgen al om door te geven dat de uitslag er in ieder geval nog niet is. Heel misschien vrijdag maar dat was nog niet zeker. Ze vertelde dat ze na vrijdag 2 weken op vakantie gaat, ik heb gelijk gezegd dat ik dan wil dat een andere arts mij de uitslag verteld want ik vind het niet nodig om nog eens 2 weken extra te wachten, ik maak me best zorgen. Dat begreep ze wel en bespreken we ook gelijk vanmiddag.

Ook nog positief nieuws… Ik had gisterochtend en vanmorgen super positieve ovulatietesten wat betekent dat mijn eisprong er aan zit te komen. Niet dat we dat ei kunnen benutten nu maar de linkerkant van mijn schildklier lijkt het dus echt op gepakt te hebben, was zo blij!

Anoniem

Jeetje wat vervelend dat het nu zo lang duurt zeg! En nog op vakantie ook, goed dat je hebt aangegeven dat een ander het dan aan je doorgeeft. Anders zit je nog langer te wachten! Ik hoop dat je snel de uitslag krijgt en natuurlijk dat er niets kwaadaardigs wordt gevonden!

Ik ben aan mijn laatste pilstrip begonnen! Ben heel benieuwd of ik iets ga merken als ik stop met de pil! En ben ook heel benieuwd hoe lang mn vriend met condooms wil gaan klooien ๐Ÿ˜‰ Hopelijk niet al te lang haha. Van het weekend vertelde schoonzusje dat ze zwanger is van de 2e. Ze is 1 jaartje ouder dan ik. Hopelijk kan ik in de zomer van 2013 ook vertellen dat er hier een kindje aan komt! Vind het heel leuk voor ze, hun 1e is nu 2,5 dus was ook wel te verwachten dat het eraan zat te komen op zich. Maar toch beetje jaloers als in dat ik het ook zo graag wil!

Anoniem

Veel sterkte met deze spannende dingen, vlinder! Hopenlijk heeft de internist goed nieuws vanmiddag. Wat attent dat ze belde dat de uitslag er nog niet was! Tis jammer dat het allemaal zo lang moet duren zeg.

Ik heb na deze strip nog 2 hele pil strips, ik kan ook haast niet wachten! Gelukkig is m’n lieve man ook steeds meer overtuigd dat een kleintje van ons samen echt heel bijzonder is. Nog even geduld! We kijken eerst uit naar onze vakantie over 6 weken!

Anoniem

Spannend Noekie dat je met de laatste pilstrip bezig bent… leuk! Hopelijk wil je vriend inderdaad niet zo lang met condooms aan de slag ๐Ÿ˜‰

Ik weet wel toen ik stopte met de pil ik me zoveel beter voelde. Was eindelijk weer mezelf had ik het idee. Ik begin ook echt nooit meer aan anticonceptie met hormonen. Dan eventueel condooms ofzo maar voor mij geen hormonen meer…

Ow leuk Johanne.. jij nog maar 2 hele pil strips.. gaat voor jou ook opschieten! Goed om te horen dat je man steeds meer overtuigd is dat een kleintje van jullie samen echt heel bijzonder is.
    Wat heerlijk dat je nog een vakantie in het vooruitzicht hebt. Gaan jullie nog ergens naar toe?

Ikzelf voel me vandaag goed en best ontspannen. De bloeduitslagen gisteren waren prima, dus de linkerkant heeft het goed over genomen. Dacht ik eerlijk gezegd ook al omdat ik positieve ovulatietestjes had op het ‘juiste’ moment van mijn cyclus.
    21 augustus krijg ik de uitslag, dat is nog even spannend maar is pas volgende week. Kan alles nu even los laten en ontspannen, maar denk dat van het weekend de kriebels wel weer op komen zetten…

Fijne dag allemaal!

Anoniem

Spannend Vlinder! Fijn in ieder geval dat de bloeduitslag prima was, nu nog even op de 21e wachten voor een goede uitslag!

Ik hoop dat ik ook verschil ga merken, positief dan! Jullie horen het wel over een paar weken ๐Ÿ™‚

Anoniem

Dit klinkt allemaal goed vlinder! Hopelijk kun je het inderdaad lekker loslaten, dan gaat dat weekje ook zo voorbij. Wanneer zou je dan evt voor een kleintje mogen gaan?

Ben ook benieuwd of je verschil merkt als je gestopt ben met de pil, Noekie. Ik heb niet het gevoel dat ik heel anders ben met de pil, maar wie weet, voel ik me als ik stop ook wel anders.

We hopen naar Tenerife op vakantie te gaan, soort van verlate huwelijksreis. Ben erg benieuwd en heb er zin in!

Anoniem

Ik heb geen idee of ik anders ben geworden door de pil. Ik was 16 dat ik begon, zat dus sowieso middenin de pubertijd, dus extra verandering zou ik dan niet echt gemerkt hebben ๐Ÿ™‚ Is nu zo lang geleden alweer, ik voel me oud haha

Anoniem

Oh lekker Tenerife! Ben je in ieder geval verzekerd van zon 8). Ik wil niet gelijk de pret drukken hoor maar ik dacht dat ik hoorde dat er bosbranden waren, of haal ik nu 2 landen door elkaar?

Zodra we dinsdag goed nieuws krijgen mogen we er gelijk weer voor gaan. Zou het zo super vinden.. een cadeautje om naar toe te werken na een lastige periode…

Anoniem

eej meiden, ook allemaal lam in de tuin-aanhetwater-ophetterras?

Het schiet al op vlinder, het is bijna de 21e…!! duimdraaiduimdraai…

fijn zeg, tenerife!! moet erg lekker zijn daar!

ik ben ook begonnen aan de laatste pil strip..of althans…ik heb er daarna nog 1 over maar daar ga ik niet meer aan beginnen. volgende week deze tijd zitten we als het goed is heerlijk te genieten van een zuidfrans zonnetje, kan haast niet wachten!

Fijn weekend verder allemaal!!

Anoniem

Hoi meiden… hoe gaat het met iedereen? Met mij even niet zo goed…

Ik heb afgelopen dinsdag de uitslag gekregen van de bult. Helaas heb ik geen goed nieuws… ik heb schildklierkanker…
    Hoewel ik zelf al een slecht gevoel had de hele tijd is het toch niet te bevatten als het bevestigd wordt. Het is zo, onwezelijk.
    Ik wissel heel erg in emoties, huilen, lachen, heel boos zijn op alles.

Over 2 weken heb ik gesprekken met de internist en de chirurg. De nieuwe operatie gaat gepland worden want de linkerkant moet er ook uit nu. En afhankelijk of het daar in zit of niet word ik nabehandeld met radio actief jodium. Laat het allemaal maar gebeuren en moet kleine stapjes vooruit denken.
    Gisteren een fijn gesprek gehad bij de huisarts en iets rustgevends meegekregen.
    Verder weet ik het allemaal even niet… ik blijf nog wel schrijven hier maar dat zal wat wisselend zijn omdat het zo druk in mijn hoofd is waardoor ik eigenlijk nergens zin in heb. Zit soms zomaar een uur op de bank voor me uit te staren.
    Dan word je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid en staat alles even stil, ik weet het even niet meer…

Anoniem

Ach, vlinder, wat verschrikkelijk rot… Ik heb er geen woorden voor… Je kinderwens kan dan ook voorlopig in de koelkast… Vreselijk, wat naar…

Veel sterkte zeg, kan me goed voorstellen dat je weinig behoefte hebt om hier rond te ‘hangen’.

Anoniem

Oh Vlinder… ๐Ÿ˜ฅ Wat is dit een vreselijke uitslag, vreselijk dat het toch wel echt iets blijkt te zijn. We hoopten allemaal zo voor je dat het mee zou vallen en jullie gewoon dit jaar nog voor een kindje konden gaan. Ik krijg gewoon tranen in mijn ogen van je berichtje en weet niet zo goed wat ik moet zeggen.

Ik wil je in ieder geval ontzettend veel sterkte wensen de komende tijd. Ik hoop dat je veel steun in je omgeving hebt en dat je er over kunt praten met mensen die dichtbij je staan. :hug: :hug: :hug:

Anoniem

Wat erg!Heel heel heel veel sterkte meis :hug:

Anoniem

Dank jullie wel voor jullie reacties, lief!

Eigenlijk heb ik er voor nu geen problemen mee dat we niet zwanger mogen worden. Ik moet eerst echt beter worden voordat ik voor een kindje kan zorgen en als dat pas over een half jaar is dan is dat maar zo… gek hoe hetgene wat je het liefst zou willen nu ineens ietsje minder belangrijk blijkt omdat je gezondheid toch op numme 1 staat.

Het ziet er naar uit dat als ik straks helemaal ben hersteld en beter ben we gelijk door mogen naar de fertiliteitsarts, ik loop dan al tegen de 38 dus ja. Maar goed eerst beter worden en dan zien we wel verder.

De ochtenden vind ik het moeilijkst. ’s Morgens word ik wakker en dan is het besef er gelijk. Ga zo gezellig met mijn moeder boodschappen doen, mijn vriend is morgen jarig en dat houden we heel klein maar er moet wel iets in huis zijn hihi!

Verder bekijken we alles van dag tot dag.. en elke dag dichter naar september betekent elke dag een dag dichter naar de behandeling. Komt goed allemaal, ik ga er, maar het is wel zwaar zeg, pff!

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Anoniem

ik heb het net al in het andere topic gezegd: vlinder heel veel sterkte, echt niet te bevatten

Anoniem

Ik vind je erg dapper hoor, vlinder, zoals jij met je ziekte omgaat. Gelukkig maar dat je het wat los kan laten dat je niet zwanger kan worden nu. t lijkt mij erg moeilijk, zeker omdat je niet piepjong meer bent! Fijn dat jullie gelijk door mogen naar de fertiliteitsarts! Geeft zeker ook wel rust?

Gefeliciteerd met je vriend, trouwens!
    Veel sterkte, Geniet van de kleine dingen!

Met mij gaat het prima, t is erg rustig op m’n werk, heel veel collega’s zijn weer terug van vakantie, daardoor kijk ik er des te meer naar uit. Nog even volhouden!

Wendyrose
    Bijdrager

Vlinder ๐Ÿ™ :thumbdown: : Hopelijk gaat de operatie voorspoedig en kunnen ze je daarna snel ‘schoon’verklaren. Kan me helemaal voorstellen dat de kinderwens even op de achtergrond is geraakt: eerst zelf gezond worden. :hug:

Ik ben twee weken geleden voor m’n voorlichtingsgesprek bij de spermabank geweest. Allemaal duidelijk nu. Moest nog voor wat bloedtestjes en een vaginale kweek naar de huisarts. Ik van de week bellen voor de uitslag…zijn ze de kweek gewoon kwijt geraakt ๐Ÿ‘ฟ Gelukkig kan/mag ik die kweek ook zelf ‘afnemen’ dus komende week even langs om een kitje te halen en weer in te leveren. Zucht.
    De andere uitslagen waren allemaal als verwacht (hebben te maken met antistoffen die ik wel of niet heb, waarbij ze rekening moeten houden met de selectie van de donor). Dus nu de kweekresultaten afwachten en de hele zooi opsturen naar Amsterdam. Dan een week of 8 wachten en dan kan ik beginnen :shifty: :mrgreen:

Anoniem

Szus, wat spannend!! Hopelijk gaat het allemaal voorspoedig!

Anoniem

Hoi meiden, daar ben ik ook weer en het klinkt misschien gek maar ik voel me wat beter dan vorige week. Het vele huilen heeft plaats gemaakt voor boosheid en strijdlust..
    Vooral die boosheid is lastig voor mijn omgeving want ik schop, figuurlijk, tegen alles wat in mijn ogen niet goed is, aan. Het hoort bij de emoties die ik nu door maak dus het zij zo.

Aan een kant baal ik nu dat 5 en 6 september nog zo ver weg zijn. Ik wil die andere kant er ook NU uit hebben, maar snap natuurlijk wel dat ik lichamelijk goed hersteld moet zijn van de eerste operatie om de volgende en het hele natraject aan te kunnen.
    Ondertussen val ik wel veel af, al 5 kilo.. sowieso omdat die schildklier te snel werkt en ook door de stress. Weeg nu 52 kilo en dat is wel een puntje want bij een lengte van 1.74 is dat veel te licht. Ik probeer wel nromaal te eten maar de verbranding lijkt wel 10 keer zo snel te gaan door alles.

Nou Szus! Hoe kan het nou dat ze de kweek kwijt geraakt zijn, wat slecht zeg! Prettig dat je het nu zelf af kan nemen. Spannend dat je over een week of 8 dan echt kan beginnen…

Ik kan het even niet meer terug vinden maar ging jij nou nog op vakantie Johanne?

Hoe was jullie weekend? Mijne was redelijk. Zaterdag was mijn vriend jarig, dank je wel nog voor de felicitatie Johanne, en gisteren hadden we een house warming bij mijn zus. Dat vond ik wel lastig maar is best goed gegaan. Vandaag een heel rustig dagje.

Wendyrose
    Bijdrager

Hi Vlinder. Tis bijna 5 september! Dan is het wachten in ieder geval voorbij. Ik hoop dat het allemaal voorspoedig met je verloopt de komende dagen/weken. Ik zal aan je denken! :hug:

Nu ik hier toch ben even kort over mezelf: alle labresultaten vandaag op de bus gedaan. Nu gaan ze aan de hand van die resultaten en mijn uiterlijke kenmerken een donor zoeken…รƒยฉรƒยฉn met superzaad uiteraard ๐Ÿ˜‰

Anoniem

Spannend Szus!

Vlinder: Succes/sterkte met de operatie! Die is morgen toch?

Nou ik was afgelopen zaterdag jarig en mijn cadeautje aan mezelf was stoppen met de pil :mrgreen: We gaan er zoals eerder gezegd nog niet meteen voor, maar ik wil in ieder geval die pil uit mijn lichaam hebben en ik ben heel benieuwd hoe mijn cyclus is, want ik heb geen idee. Ik heb de pil nu 11 jaar geslikt, dus dat is flink lang geleden en wat ik mij herinner was het niet heel regelmatig, maar goed, we gaan het zien!

Vrijdag gaan we trouwens een weekje op vakantie en er is geen internet in het huisje, dus op af en toe even mobiel internet na voor de mail zal ik verder weinig online zijn.

Ik heb met Concert at Sea een ballonvaart gewonnen en die gaan we komende zaterdag doen als het weer meewerkt en zo lijkt het er wel uit te zien, dus dat wordt gaaf!! De ballonvaart is in Belgiรƒยซ en aangezien we zelf in Noord-Holland wonen, hebben we een huisje geboekt en maken we er meteen vakantie van. We zijn verder ook nog niet op vakantie geweest dit jaar, dus ik heb er veel zin in, even lekker weg! Onze pup mag alleen nog niet naar het buitenland (nog niet daarvoor laten inenten), dus hebben we een huisje tegen de grens geboekt (Zeeland). Pup blijft dan een paar uurtjes alleen, dat gaat gelukkig al heel goed. Ik heb er zin in!

Anoniem

Even niks laten horen, lekker druk geweest, nachtdiensten enzo.

Hoe gaat het met jou vlinder? Morgen moet je weer naar het ziekenhuis als ik het goed begrijp? Naar allemaal joh, hopen maar op een goede uitslag. Balen dat je zoveel kilo afvalt, ik zou het wel kunnen missen, maar jij hebt het hard nodig! Zeker als je tegen kanker moet vechten…

Wij hopen eind van de maand op vakantie te gaan, gaat eindelijk opschieten!

Lekker dat je er een weekje tussenuit gaat Noekie! Geniet ervan! Gaaf, een ballonvaart. Heb het nog nooit meegemaakt maar lijkt me wel bijzonder. Veel sterkte met ontpillen, ik moet nog ruim 1,5 strip…

Anoniem

Heb een keer eerder een ballonvaart gedaan, is erg gaaf! Je kunt de mensen op de grond gewoon horen, dat is zo gek! En de auto’s zijn net speelgoedauto’s hihi, ziet er ontzettend leuk uit, fietsers en wandelaars ook. Vorige keer was het een cadeau voor mijn schoonvader die 50 werd, kreeg hij van zijn vriendin en wij mochten allemaal mee en deze keer dus gewonnen, dus beide keren gratis :mrgreen:

Waar gaan jullie heen op vakantie?

Anoniem

Dank jullie wel meiden voor jullie sterkte wensen! Morgen en overmorgen heb ik eerst gesprekken met de chirurg en de internist en dan hopelijk zo snel mogelijk de operatie. Ben heel benieuwd wat ik allemaal te horen krijg maar nog niet echt nerveus. Ik hou jullie op de hoogte!

Ow spannend Szus! Vind het leuk om je verhalen te lezen en echt superknap dat je dit gestart bent, vraag me af hoe ik er in had gestaan als ik geen relatie zou hebben…

Nog gefeliciteerd met je verjaardag Noekie! Leuk cadeautje voor jezelf ๐Ÿ˜€
    Supergaaf dat je een ballonvaart hebt gewonnen, lijkt me zo leuk om dat ene keer mee te maken. Gezellig dat jullie een huisje geboekt hebben, lekker er even uit, het schijnt ook lekker weer te worden, dat is heerlijk voor jullie! Vast veel plezier (mocht ik dat in alle hectiek met mezelf vergeten..)

Lekker Johanne dat jullie nog vakantie krijgen. Gingen jullie nog weg? Hmm… nog 1,5 strip is niet heel veel maar als je graag wil stoppen is alles teveel he?

150 berichten aan het bekijken - 1 tot 150 (van in totaal 257)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

84758224